grafika z logotypem Biuletynu Miejskiego

Biuletyn Miejski

Miasto w mediach

Radna Klaudia Strzelecka złożyła zapytanie w sprawie kosztów promocji miasta i programów miejskich w mediach, z podziałem na tytuły prasowe, stacje radiowe i telewizyjne, portale internetowe. Zapytanie dotyczyło: Wydziału Kształtowania i Ochrony Środowiska, Gabinetu Prezydenta, Wydziału Rozwoju Miasta i Współpracy Międzynarodowej, Wydziału Oświaty, Zarządu Zieleni Miejskiej, Zarządu Dróg Miejskich, Spółki Targowiska oraz Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Szczegółowej odpowiedzi udzielił prezydent Jacek Jaśkowiak.

Fot. Miasto Poznań - grafika artykułu
Fot. Miasto Poznań

Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska zlecił emisję ekoprognoz stężeń pyłów PM10 w telewizji WTK. Zaplanowano 770 spotów w okresie od 14 stycznia do 31 marca 2020 r. oraz 640 spotów w okresie od 14 października do 16 grudnia 2020 r. Koszt: 30 996 zł brutto. Stacji WTK zlecono również produkcję i emisję czteroodcinkowego (każdy odcinek 14 minut) programu informacyjno-edukacyjnego "Zielony Serwis Poznania" (premiera + 8 powtórek). Koszt: 26 076 zł brutto. Ponadto zlecono emisję 20 sekundowego spotu edukacyjno-informacyjnego (96 emisji od 17 do 22 lutego 2020 r.) i 60 sekundowego komunikatu specjalnego (30 wejść od 17 do 22 lutego 2020 r.) na antenach: Rock Radia, Radia Pogoda i Radia Złote Przeboje, a także emisję wpisu śródtekstowego w serwisie internetowym tuba.tm (od 17 do 22 lutego 2020 r.), informujących o nowych zasadach przyznawania dotacji w ramach programu KAWKA BIS. Koszt: 14 461,74 zł brutto.

Gabinet Prezydenta zlecił telewizji WTK realizację oraz emisję cyklu składającego się z 40 odcinków programu o tematyce transportowej (61 500 zł brutto, kwota przeznaczona na realizację w całym 2020 r.); produkcję oraz emisję 12 odcinków programu "Puls Miasta" - na antenie WTK oraz na portalach e-poznan.pl i wtk.pl (131 895,36 zł, kwota przeznaczona na realizację w całym 2020 r.); emisję obchodów rocznicy Powstania Poznańskiego Czerwca'56 (4 784,70 zł brutto). W rozgłośniach radiowych Eska oraz VOX zlecono produkcję i emisję spotu promującego kampanię społeczną przeciwko przemocy domowej (22 383,54 zł brutto). Publikację materiałów poświęconych inwestycjom miejskim w Poznaniu, transportowi oraz organizacji ruchu zlecono w: "Gazecie Wyborczej" i na stronie poznan.wyborcza.pl (36 000 zł brutto); "Głosie Wielkopolskim" oraz na stronie gloswielkopolski.pl (24 600 zł brutto); "Fakt Poznań" oraz na stronach internetowych fakt24.pl i poznan.onet.pl (11 057,70 zł brutto). W informatorze "Freshmag zlecono publikację artykułu w ramach kampanii dotyczącej projektu "Poznań bez plastiku" (4 305 zł brutto).

Wydział Rozwoju Miasta i Współpracy Międzynarodowej w 2020 r. prowadził kampanię promocyjną zachęcającą do wskazania przy rozliczaniu podatku realnego miejsca zamieszkania, na portalach: olx.pl, jakdojade.pl, onet.pl, wp.pl. Koszt: 22 545,29 zł brutto.

Wydział Oświaty, Zarząd Zieleni Miejskiej, Zarząd Dróg Miejskich, Spółka Targowiska oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne nie prowadziły w bieżącym roku płatnych kampanii promocyjnych w prasie, radiu, telewizji i serwisach internetowych.

oprac. red.