Album pełen impresji
Album Ryszarda Horowitza pokazuje Poznań niezwykły. Piękne panoramy miasta otwierają drogę do labiryntu biurowców, schodów i starych murów. Znane z codziennych spacerów place i ulice powielają się, tworząc nową, zaskakującą mapę Poznania. Transformacje nowoczesnych i zabytkowych budynków skłaniają do myślenia o mieście jako żywym, zmieniającym się organizmie.
Ten intrygujący wizerunek Poznania jest efektem sesji zdjęciowej, przeprowadzonej przez Ryszarda Horowitza latem 2010 roku. Poznań znalazł się tym samym w elitarnym gronie miast - obok Nowego Jorku i Krakowa - sfotografowanych przez tego wybitnego artystę. Wystawa poznańskich fotogramów Ryszarda Horowitza zaistniała w ubiegłym roku w przestrzeni miasta. Obszerniejszy wybór tych fotografii znalazł się w wyjątkowym albumie wydanym właśnie przez Wydawnictwo Miejskie Posnania. Pomysłodawcą albumu jest Biuro Promocji Miasta Urzędu Miasta Poznania, a projekt graficzny wykonał prof. Lech Majewski.
Logo Wydawnictwa Miejskiego Posnania
Konkurs na logotyp Wydawnictwa został ogłoszony w połowie maja. Wpłynęło ponad sześćdziesiąt prac a jury miało przed sobą naprawdę trudny wybór.
- Po długiej naradzie wybrano projekt Agaty Wodzińskiej.
O zwycięskiej pracy tak wypowiada się prof. Eugeniusz Skorwider, jeden z członków jury:
- "Nagrodzona praca posiada wysokie walory artystyczne, jest czytelna i nowoczesna. Jej prostota sprzyja różnorakim adaptacjom. Typograficzny układ dwóch przecinków w niebanalny sposób przywołuje u widza symbol poznańskich koziołków, poddawanych nierzadko jakże bolesnym próbom przedstawień. Stają się one wtedy koziołkami ofiarnymi. Tutaj przeciwnie - ich przedstawienie jest dyskretne i nienachalne. Przecinki wywołują również właściwe skojarzenie z "warsztatem" wydawnictwa. Jestem przekonany, że wybrane logo będzie znakomicie spełniało swoją rolę.".
Przyznano również trzy równorzędne wyróżnienia. Otrzymali je - Jarosław Leśniewski, Daria Mielcarzewicz i Michał Żerdzicki.
Uroczystego odsłonięcia logotypu dokonali - Dariusz Jaworski, dyrektor Wydawnictwa Miejskiego Posnania i Joanna Pakuła, kierownik Studia Graficznego Wydawnictwa.