grafika z logotypem Biuletynu Miejskiego

Biuletyn Miejski

Nowy album i nowe logo

Promocja albumu Ryszarda Horowitza "Poznańskie impresje" odbyła się w klubie "Pod Pretekstem". Wydawnictwo Miejskie Posnania, wydawca albumu, zaprezentowało również wyniki konkursu na swoje logo. Podczas oficjalnej promocji obecni byli m.in. prezydent Poznania Ryszard Grobelny, jego zastępca Sławomir Hinc, Borys Fromberg z Biura Promocji Miasta.

Fot. M. Malinowski - grafika artykułu
Fot. M. Malinowski

Album pełen impresji

Album Ryszarda Horowitza pokazuje Poznań niezwykły. Piękne panoramy miasta otwierają drogę do labiryntu biurowców, schodów i starych murów. Znane z codziennych spacerów place i ulice powielają się, tworząc nową, zaskakującą mapę Poznania. Transformacje nowoczesnych i zabytkowych budynków skłaniają do myślenia o mieście jako żywym, zmieniającym się organizmie.

Ten intrygujący wizerunek Poznania jest efektem sesji zdjęciowej, przeprowadzonej przez Ryszarda Horowitza latem 2010 roku. Poznań znalazł się tym samym w elitarnym gronie miast - obok Nowego Jorku i Krakowa - sfotografowanych przez tego wybitnego artystę. Wystawa poznańskich fotogramów Ryszarda Horowitza zaistniała w ubiegłym roku w przestrzeni miasta. Obszerniejszy wybór tych fotografii znalazł się w wyjątkowym albumie wydanym właśnie przez Wydawnictwo Miejskie Posnania. Pomysłodawcą albumu jest Biuro Promocji Miasta Urzędu Miasta Poznania, a projekt graficzny wykonał prof. Lech Majewski.

Logo Wydawnictwa Miejskiego Posnania

Konkurs na logotyp Wydawnictwa został ogłoszony w połowie maja. Wpłynęło ponad sześćdziesiąt prac a jury miało przed sobą naprawdę trudny wybór.

  • Po długiej naradzie wybrano projekt Agaty Wodzińskiej.

O zwycięskiej pracy tak wypowiada się prof. Eugeniusz Skorwider, jeden z członków jury:

  • "Nagrodzona praca posiada wysokie walory artystyczne, jest czytelna i nowoczesna. Jej prostota sprzyja różnorakim adaptacjom. Typograficzny układ dwóch przecinków w niebanalny sposób przywołuje u widza symbol poznańskich koziołków, poddawanych nierzadko jakże bolesnym próbom przedstawień. Stają się one wtedy koziołkami ofiarnymi. Tutaj przeciwnie - ich przedstawienie jest dyskretne i nienachalne. Przecinki wywołują również właściwe skojarzenie z "warsztatem" wydawnictwa. Jestem przekonany, że wybrane logo będzie znakomicie spełniało swoją rolę.".

Przyznano również trzy równorzędne wyróżnienia. Otrzymali je - Jarosław Leśniewski, Daria Mielcarzewicz i Michał Żerdzicki.

Uroczystego odsłonięcia logotypu dokonali - Dariusz Jaworski, dyrektor Wydawnictwa Miejskiego Posnania i Joanna Pakuła, kierownik Studia Graficznego Wydawnictwa.