W ogródku, który powstal przy Szkole Podstawowej nr 72 przy ul. Newtona uczniowie będą mogli poznać różne formy krajobrazu polodowcowego i zbadać glebę w specjalnie przygotowanym punkcie odkrywki. W samym jego centrum znajduje się pagórek, który został przystosowany do prowadzenia lekcji na świeżym powietrzu i który może służyć także jako scena dla szkolnego teatru. W ogrodzie jest też klatka meteorologiczna do pomiarów pogody i wiatrołap.
- Otwarcie tego ogródka jest dowodem na to, że współpraca między szkołami a radami osiedla jest możliwa i efektywna - podkreśla Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. - Dzięki niej uczniowie będą mogli poszerzać swoje horyzonty i zgłębiać wiedzę, którą zdobywają w szkole. Takie przedsięwzięcie wymaga wielu przygotowań i starań, cieszę się więc, że udało się zdobyć grant -dodał.
Po uroczystym otwarciu ogródka wykład wygłosiła dr Marzena Żylińska, metodyk i dydaktyk, propagatorka idei "Budzącej się szkoły". To ruch społeczny, którego celem jest zmiana kultury szkolnej i przejście od nauczania do uczenia się. Szkoła Podstawowa nr 72 stała się oficjalnym ośrodkiem tego ruchu w Wielkopolsce.
Ogródek powstał dzięki współpracy szkoły i rady osiedla Grunwald-Południe, która złożyła wniosek o grant i uzyskała z budżetu miasta prawie 200 tys. zł dofinansowania na stworzenie dla uczniów ścieżki przyrodniczo-edukacyjnej.
UMP, (jg)