Biuletyn Miejski

Aktualności

Planują kolejne parkingi typu Park&Ride

Miasto planuje kolejne parkingi Park&Ride i prowadzi konsultacje na ten temat. Aby uwzględnić część uwag do węzła na Starołęce prace na razie wstrzymano, ale w innych lokalizacjach idą zgodnie z planem.

Wizualizacja parkingu P&R na Miłostowie, fot. UMP
Wizualizacja parkingu P&R na Miłostowie, fot. UMP

Pierwszy parking typu Park&Ride (parkuj i jedź) powstaje przy przystanku PST Szymanowskiego. Jak informują Poznańskie Inwestycje Miejskie: - Inwestycja stanowi uzupełnienie węzła komunikacyjnego "Os. Sobieskiego", w ramach którego funkcjonuje pętla poznańskiego szybkiego tramwaju PST i autobusów miejskich - czytamy w oświadczeniu spółki. Roboty realizowane są od połowy czerwca, a oddanie do użytkowania przewidziane jest na koniec 2017 r.

Parking przy Szymanowskiego to pilotażowy obiekt, a miasto stara się już o dotację na kolejne lokalizacje: przy stacjach PKP Karolin, Strzeszyn i Podolany (stacja ma być odbudowana), oraz przy rondzie Starołęka i przy ul. św. Michała. Ostatni etap projektu budowy parkingów P&R to obiekty wielopoziomowe na pętlach tramwajowych Górczyn, Miłostowo i Starołęka. Wraz z nimi powstały by także zintegrowane węzły przesiadkowe.

Miasto prowadziło już konsultacje na temat planowanych projektów. Najwięcej emocji wywołały obawy związane z wpływem planowanych inwestycji na istniejące w przestrzeni węzłów Górczyn i Starołęka lokale handlowe i usługowe, jak również kwestia proponowanego wprowadzenia ruchu jednokierunkowego na ul. Wandy, w rejonie pętli tramwajowej Miłostowo.

O tą sprawę pytał także radny Zbyszko Górny podczas ostatniej sesji Rady Miasta 5 września. Część uwag właścicieli lokali handlowych będzie uwzględniona, jednak jak zauważył Maciej Wudarski to spowoduje czasowe wstrzymanie prac projektowych nad tym rejonem.

Chodzi o zmiany pierwotnie zakładanych funkcji dworca komunikacyjnego tak by pełni on także funkcję obiektu handlowo-usługowego. Przebudowana miała by też być ul. Wandy. Na węźle Starołęka kluczowe są też kwestie rozbudowy węzła kolejowego i możliwego toru dla kolei aglomeracyjnej oraz kolei dużych prędkości, z tym wiązała by się także budowa bezkolizyjnego przejazdu dla samochodów prawdopodobnie wiaduktu.

Kontynuowane będą natomiast starania o uzyskanie dofinansowania ze środków UE dla budowy węzła przesiadkowego Górczyn oraz parkingu P&R Miłostowo.

(jg)

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.