grafika z logotypem Biuletynu Miejskiego

Biuletyn Miejski

Tramwaj zwany pożądaniem

Ratajskie i śródmiejskie osiedla chcą pozostawienia nocnego tramwaju N 21

W związku z Mistrzostwami Europy w piłce nożnej linia tramwaju nocnego N 21 została w czerwcu br. wydłużona z Centrum do Nowego Miasta i przebiegała następująco: os. Sobieskiego - trasa PST - Rondo Kaponiera - Święty Marcin - Podgórna - Muśnickiego - Most Św. Rocha - Kórnicka - os. Lecha - Chartowo - Żegrze - Rondo Żegrze - Hetmańska - Rondo Starołęka - Zamenhofa - Rondo Rataje - Jana Pawła II - Kórnicka - Most Św. Rocha - Muśnickiego - Podgórna - Pl. Wolności - Gwarna - Święty Marcin - RONDO KAPONIERA - trasa PST - os. Sobieskiego.

Rada Osiedla Chartowo, zainteresowana pozostawieniem na stałe takiego przebiegu nocnej linii tramwajowej, skontaktowała się z Zarządem Transportu Miejskiego w celu uzyskania informacji, czy jest to możliwe. ZTM stwierdził, że jest to wysoce prawdopodobne, ale potrzebne jest poparcie jednostek pomocniczych oraz innych zainteresowanych podmiotów, na terenie których linia ta będzie przebiegać.

Chartowo zwróciło się o wsparcie tej inicjatywy do innych samorządów pomocniczych: Stare Miasto, Żegrze, Rataje, wszystkich spółdzielczych rad osiedlowych na Ratajach oraz Samorządu Studentów Politechniki Poznańskiej.

Propozycja została bardzo dobrze przyjęta przez wszystkie wymienione instytucje i uzyskała już poparcie rad osiedli: Chartowo, Stare Miasto, części spółdzielczych rad osiedlowych (Rady Osiedla Stare Żegrze - Polan, Rady Osiedla Armii Krajowej, Bohaterów II Wojny Światowej i Rzeczypospolitej). Przedstawiciele pozostałych instytucji zapewniają, że sprawą zajmą się jeszcze w lipcu.

Głównym celem wydłużenia N 21 jest: uzyskanie sprawnego, dodatkowego połączenia, które rozładuje potoki pasażerskie w autobusach nocnych, zwłaszcza podczas dni weekendowych; nocne połączenie z Centrum dla osób mieszkających wzdłuż ulic Chartowo i Żegrze; bezpośrednia (bezprzesiadkowa) komunikacja Rataj z innymi dzielnicami Poznania.