Biuletyn Miejski

Aktualności

Zamykają ul. Św. Marcin, gotowy jest plan objazdów

W czasie przebudowy część ulicy Św. Marcin od ul. Gwarnej do ul. Ratajczaka będzie wyłączona dla ruchu samochodowego i tramwajowego. Ruch pieszy i dojścia do wszystkich budynków przy ul. Św. Marcin będą zachowane. Nowa organizacja ruchu będzie obowiązywać od niedzieli 3 września.

fot. PIM
fot. PIM

Na czas prac modernizacyjnych na ul. Św. Marcin opracowano plan objazdów. Jadąc od strony Kaponiery objazd prowadzony będzie ulicami: T. Kościuszki, Powstańców Wielkopolskich, Ogrodową i Piekary do ul. Święty Marcin. Zmieni się ruch na ul. 27 Grudnia - pas rowerowy zostanie przeniesiony na chodnik i od 18 września (koniec remontu zwrotnicy na skrzyżowaniu ul. Gwarnej i 27 Grudnia) będzie ona przejezdna od placu Wolności aż do ul. Fredry skąd dalej, przez ul. Kościuszki, będzie można dojechać do ul. Św. Marcin. Do tego czasu, aby dojechać w okolice ul. Gwarnej dopuszczony będzie ruch przez ul. Kantaka i pas budowy na ul. Św. Marcin. Na ulicach: Ratajczaka (pomiędzy 27 Grudnia i Św. Marcin oraz Św. Marcin i ul. Taczaka), Kantaka, Garncarskiej, a także ul. Św. Marcin (pomiędzy ul. Ratajczaka i ul. Piekary) ruch pojazdów będzie odbywać się w dwóch kierunkach. Ma to umożliwić dojazd mieszkańcom do swoich posesji.

- W odpowiedzi na potrzeby mieszkańców i przedsiębiorców powstaną dodatkowe miejsca postojowe, związane z realizacją dostaw, w pobliżu wyłączonego z ruchu odcinka ul. Św. Marcin. Będą one służyć do postoju na czas rozładunku - informuje Katarzyna Parysek-Kasprzyk, zastępca dyrektora Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta.

Zainstalowano tablice prezentujące tymczasową organizację ruchu. Znaki informacyjne zlokalizowane zostaną w trzech miejscach: na ul. Św. Marcin koło Zamku, na al. Marcinkowskiego - na wysokości Muzeum Narodowego oraz na al. Marcinkowskiego, pomiędzy ul. Podgórną i Paderewskiego. Mieszkańcy ul. Św. Marcin i ulic wokół niej, na których zmieni się organizacja ruchu, otrzymali ulotki informujące o zmianach.

Zakończenie przebudowy odcinka od ul. Ratajczaka do Gwarnej planowane jest na pierwszy kwartał 2019. Natomiast tramwaje mają wrócić na wcześniej, bo pod koniec października 2018 r.

Koszt pierwszego etapu to prawie 58 mln zł, natomiast cały projekt przebudowy tras tramwajowych wraz z uspokojeniem ruchu samochodowego w ulicach Św. Marcin, Fredry, Mielżyńskiego, 27 Grudnia, pl. Wolności i Towarowej pochłonie 100 mln zł, z czego niemal 45,5 mln zł pochodzić będzie z unijnych funduszy; ma potrwać do 2020 r. Kolejnym dużym projektem odnowy centrum będzie budowa torowiska tramwajowego w ul. Ratajczaka, które ma powstać do 2022 roku.

UMP, (jg)

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.