grafika z logotypem Biuletynu Miejskiego

Biuletyn Miejski

Szkło jest wiecznie żywe [patronat Biuletynu]

Już tylko kilka dni zostało do końca przyjmowania zgłoszeń konkursowych w ramach projektu edukacyjnego EduPak Polska. Termin upływa 15 października, a  wykonane prace należy przesłać do 15 listopada. Do pobrania jest już też film o produkcji szkła.

Fot. materiały organizatorów - grafika artykułu
Fot. materiały organizatorów

EduPak Polska to nowa odsłona tegorocznej, międzynarodowej kampanii edukacyjnej "Szkło jest wiecznie żywe" prowadzonej przez organizację non-profit Friends of Glass (Przyjaciele Szkła). Działania skierowane są do uczniów szkół ponadgimnazjalnych w województwie wielkopolskim, a ich celem jest zwiększanie świadomości w zakresie recyklingu szkła oraz kreatywne wykorzystanie opakowań szklanych. W ramach projektu trwa przyjmowanie zgłoszeń konkursowych. Udostępniono też film o produkcji szkła.

Na chwilę obecną akces w konkursie zgłosiły szkoły z Poznania i Szamotuł. W sumie już prawie stu uczniów zadeklarowało chęć kreatywnego pokazania, jak może wyglądać "drugie życie" opakowań szklanych. 

Dodatkowo można bezpłatnie pobrać film o produkcji szkła, a pod adresem facbook.com/edupakpolska można go zobaczyć. Na fanpage EduPak Polska znajduje się też Regulamin konkursu oraz Karta zgłoszeniowa. Uczniowie mogą się tam również inspirować publikowanymi pomysłami na ciekawe i niebanalne wykorzystanie szkła. 

"Przypominamy, że udział w konkursie jest bezpłatny, podobnie jak możliwość pobrania filmu o produkcji szkła, który jest atrakcyjną pomocą dydaktyczną dla nauczycieli. Na zwycięzców konkursu czekają natomiast atrakcyjne nagrody w postaci sprzętu elektronicznego oraz podarunki od naszych patronów. Zachęcam więc do nadsyłania zgłoszeń wszystkich niezdecydowanych" - informuje Barbara Maciałczyk z Ardagh Group, reprezentująca Friends of Glass w Polsce.

Wszelkie informacje o konkursie można uzyskać na facbook.com/edupakpolska lub pod adresem kontakt@komucom.pl

  • Friends of Glass (Przyjaciele Szkła). To wpływowe europejskie forum, które wspiera i promuje prawo konsumenta do możliwości wyboru produktów spożywczych w opakowaniach szklanych. Skupia ono tych wszystkich, którzy wierzą, że szkło jest najlepszym wyborem dla zdrowia rodzin i dla środowiska. "Przyjaciele Szkła" zostali powołani w 2009 roku przez Europejską Federację Opakowań Szklanych (FEVE) w odpowiedzi na ogólnoeuropejskie badanie zlecone przez FEVE we wrześniu 2008 r. i przeprowadzone przez Instytut Badawczy InSites. Badanie to wykazało, że 74% konsumentów europejskich preferuje opakowania szklane do napojów i jedzenia. Dziś te dane wzrosły do 87%. Dołącz do nas na profilu: www.facebook.com/friendsofglass i dowiedz się więcej na stronie internetowej www.friendsofglass.pl
  • Ardagh Group to firma będącą liderem w produkcji opakowań szklanych i metalowych dla większości wiodących marek rynku spożywczego, napojowego i parafarmaceutycznego. Koncern posiada 110 zakładów produkcyjnych w 22 krajach, zatrudnia około 23.000 osób i może pochwalić się ogólną sprzedażą powyżej 7,9 miliarda EUR. Więcej na www.ardaghgroup.com