Biuletyn Miejski

Aktualności

Miejscowe plany i nazwy ulic

LII Sesja Rady Miasta Poznania odbędzie się 11 lipca, w Urzędzie Miasta na pl. Kolegiackim. Początek o godz. 9.

fot. biuletyn.poznan.pl
fot. biuletyn.poznan.pl

Porządek obrad rozpoczną uchwały planistyczne dotyczące zagospodarowania przestrzennego dla obszarów: "Morasko-Radojewo-Umultowo" część w okolicy Jeziora Umultowskie w Poznaniu; "Osiedle Czecha" oraz "Rejon ulic Zbyłowita i Leszka".

Następnie radni zdecydują o losie projektów uchwał związanych z nazwami ulic. Część z nich podyktowana jest tzw. ustawą dekomunizacyjną, na podstawie której samorządy są zobowiązane do zniesienia nazw ulic i placów nawiązujących do systemu komunistycznego. W rejonie Starołęki zniknąć ma ul. Wincentego Pstrowskiego, górnika, działacza komunistycznego, który w PRL został uznany za wzór przodownika pracy. Na tej ulic przedłużona ma zostać nazwa istniejącej ulicy Romana Maya. Swoją ulicę straci komunistyczny, poznański działacz okresu międzywojennego Marcin Chwiałkowski. Cześć tej ulicy otrzyma nazwę malarza Jana Spychalskiego, a część przy której znajdują się obiekty POSiR ma nosić nazwę Chwiałka. Inna zmiana związana z dekomunizacją to rezygnacja z ul. Juliana Leńskiego na Winogradach. Był on działaczem komunistycznym okresu międzywojennego, związanym z Moskwą. W to miejsce pojawi się ulica Anny German, jednej z najwybitniejszych polskich piosenkarek drugiej połowy XX wieku.

Są też propozycje nazw dla skwerów: Tajnej Organizacji Nauczycielskiej, Niezależnego Zrzeszenia Studentów, Policji Państwowej II RP oraz projekt zakładający nadanie rondu na Świerczewie nazwy Lotników 302. Dywizjonu Poznańskiego. W tym przypadku odmienne jest jednak stanowisko Rady Osiedla, która proponuje nazwę Rondo Świerczewo.

Z bogatego porządku obrad warto wymienić jeszcze projekt uchwały związany ze Strefą Parkowania, w którym dla pojazdów z napędem hybrydowym lub elektrycznym, wprowadza się ulgi na parkowanie w centrum miasta poprzez umożliwienie zakupu specjalnie stworzonych kart abonamentowych. W ten sposób władze Poznania chcą promować ekologiczny transport, w tym m.in. samochodowy z silnikami ze zmniejszoną emisją spalin CO2.

Mateusz Malinowski

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.