grafika z logotypem Biuletynu Miejskiego

Biuletyn Miejski

Zmiany w rowerach miejskich do 2022 roku

Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił radnym plany rozwoju systemu Poznańskiego Roweru Miejskiego. Według przyjętych założeń nie będzie już wzrastała liczba stacjonarnych stacji rowerowych, bo zamiast tego od tego roku ruszy system rowerów czwartej generacji. Ich liczba będzie się zwiększać do roku 2022.

fot. Poznan.pl - grafika artykułu
fot. Poznan.pl

O rozwoju systemu Poznańskiego Roweru Miejskich rozmawiali radni z Komisji Budżetu, Finansów, Przedsiębiorczości i Nadzoru Właścicielskiego. Obecnie rowery miejskie w Poznaniu działają w systemie trzeciej generacji, a więc w mieście są stacjonarne stacje wypożyczeń z panelem i stojakami do wpinania i wypinania rowerów. W ubiegłym roku osiągnięto docelową liczbę stacji obecnego systemu i jest ich 113 (w  tym 4 stacje sponsorskie), a do dyspozycji użytkowników było 1240 rowerów. Liczba wypożyczeń, którą system osiągnął w 2018 roku to 1 mln 669 tys. zł, łączne koszty systemu wraz z inwestycjami zamknął się w 19,3 mln zł, z czego utrzymanie systemu to 6 mln zł, miasto dopłaca do jednego wypożyczenia średnio 2 zł 44 gr.

Od nowego sezonu rusza nowy etap rozwoju roweru miejskiego. Przewiduje on, że do roku 2022 zostaną zachowanie obecnie istniejące stacje z wpinanymi rowerami, ich liczba pozostanie na obecnym poziomie 113 stacji. Zwiększenie dostępności odbędzie się natomiast za sprawą rowerów czwartej generacji, czyli takich, których nie trzeba wpinać do stacji. Rowery będą mogły być zostawiane w specjalnych strefach oznaczonych, ale nie będzie konieczności zwracania ich do stacji, bo wszystkie pojazdy będą wyposażone w nadajniki gps. Trzeba jednak pamiętać, że pozostawienie roweru poza wyznaczoną strefą będzie wiązało się z dodatkową opłatą.

Jan Gładysiak

© Wydawnictwo Miejskie Posnania 2019

Zobacz także: