Posłuchaj Sound Cube w Starym Browarze

Jeszcze do 5 marca w Starym Browarze będzie można posłuchać, jak słyszy dziecko w brzuchu mamy, jak pod wodą porozumiewają się morświny i czy na maleńkim aparacie słuchowym zmieści się dzieło Leonarda da Vinci...Będzie można też przetestować swój słuch.

Rąbka tych i wielu innych tajemnic dotyczących słuchu uchyla Sound Cube - interaktywny projekt firmy Siemens. Przy okazji każdy będzie mógł szybko i bezboleśnie przetestować swój słuch.
Ekspozycja wzbogacona jest unikalnymi technologicznie i wzorniczo aparatami słuchowymi - łamiącymi stereotypy i zmieniającymi życie osób, które z nich korzystają. Jeden z nich jest w... akwarium. Jest wodoszczelny, stworzony dla ludzi ze sportową pasją. W Sound Cube pokażemy też filmy obrazujące istotę słuchu w codziennym życiu.

Oglądając Sound Cube można się też dowiedzieć, jak w ciągu 100 lat zmieniały się urządzenia pomagające ludziom odzyskiwać słuch, jak inny był pierwotny "aparat", którym posługiwał się genialny Ludwig van Beethoven, w porównaniu do obecnych maksymalnie ergonomicznych, używanych m.in. przez Shawnae Jebbia, byłą Miss USA, u której zdiagnozowano ubytek słuchu w wieku 27 lat. Nie poddała się, nie przerwała kariery, prowadziła m.in. własny program telewizyjny. Shawnae stała się za oceanem wzorem do naśladowania dla osób dotkniętych ubytkiem słuchu.

Słuch Polaków pogarsza się z roku na rok. Aż 40 procent spośród 13 tysięcy osób, które wzięło udział w Narodowym Teście Słuchu 2012, ma wadę słuchu (wyniki z 78 polskich miast). Polacy wstydzą się też nosić aparaty słuchowe. Niektóre badania mówią, że na 20 Polaków potrzebujących aparatu słuchowego używa go zaledwie jedna osoba! Co gorsza aż 7 lat zajmuje przeciętnemu Polakowi z wadą słuchu podjęcie decyzji o... rozpoczęciu używania aparatu słuchowego. Bardzo często jest już za późno, bo wada po upływie tego czasu jest już głęboka.
Interaktywna ekspozycja nie jest statycznym modelem - każdy powinien na własne oczy i uszy sprawdzić co kryje każdy z sześcianów naszej tajemniczej kostki.

sieci społecznościowe