Sobota z Enigmą na Św. Marcinie
Program:
10.00 - 16.00 Atrakcje dla dzieci pod hasłem "Jak bawili się pogromcy Enigmy jak byli szczunami i jak bawiliby się dziś?".
10.00 Start gry miejskiej
12.00 Wycieczka po śródmieściu śladami Enigmy (start przy LO św. Marii Magdaleny - plac Bernardyński)
ok. 14.30 Finał gry miejskiej
15.00 Wycieczka po śródmieściu śladami Enigmy (start przy LO św. Marii Magdaleny - plac Bernardyński)
16.00 Podsumowanie akcji i rozdanie nagród.
Prezydent Ryszard Grobelny: Gra Miejska po pierwsze aktywizuje mieszkańców, po drugie łączy zabawę z poszerzaniem wiedzy. A wiedza o tym, że to poznaniacy dokonali 75 lat temu czegoś, czego nie mógł dokonać nikt inny, pozwala nam być dumnym z naszego Miasta. Życzę wszystkim dobrej zabawy.
Gra miejska przeniesie uczestników 85 lat wstecz, kiedy to w Poznaniu
odbywał się Kurs Kryptologii. Zadaniem graczy będzie udaremnienie próby
zdemaskowania najlepszych uczestników kursu, tak aby mogli oni dalej w dyskrecji pracować nad łamaniem szyfrów. Jak zwykle zespołom przyda się dobra znajomość miasta, spryt czy umiejętność współpracy w grupie. Ilość uczestników jest ograniczona, a zarejestrować się można za pośrednictwem strony http://www.gramiejska.pl.
Spacery z przewodnikiem ukażą Poznań lat międzywojennych ze szczególnym
zwróceniem uwagi na miejsca związane z matematykami, którzy złamali kod
Enigmy. Wycieczki rozpoczynają się o 12:00 i 15:00 na Placu Bernardyńskim,
a ich zakończenie jest przewidziane w okolicy Zamku Cesarskiego.
Najmłodsi uczestnicy zabawy będą mogli w godzinach o 10.00 do 16.00 wziąć
udział w dawnych i współczesnych zabawach podwórkowych. Każdy, kto weźmie
udział w pojedyńczej zabawie otrzyma element szyfrowanej zagadki. Ten, kto
najszybciej skompletuje i rozwiąże finałowe zadanie może liczyć na
dodatkowe nagrody.
Udział we wszystkich atrakcjach jest bezpłatny. Więcej informacji: www.poznan.pl oraz www.gramiejska.pl
Gra miejska przeniesie uczestników 85 lat wstecz, kiedy to w Poznaniu odbywał się Kurs Kryptologii - mówi Szymon Dąbrowski z zespołu gramiejska.pl - zadaniem graczy będzie udaremnienie próby zdemaskowania najlepszych uczestników kursu, tak aby mogli oni dalej w dyskrecji pracować nad łamaniem szyfrów. Jak zwykle zespołom przyda się dobra znajomość miasta, spryt czy umiejętność współpracy w grupie.
ARB