Krok w stronę tramwaju na Klin Dębiecki

Podpisano umowę na wykonanie koncepcji funkcjonalno-przestrzennej budowy przedłużenia trasy tramwajowej z pętli Dębiec na Klin Dębiecki, gdzie powstanie zintegrowany węzeł przesiadkowy.

Podpisano umowę na wykonanie koncepcji funkcjonalno-przestrzennej budowy przedłużenia trasy tramwajowej z pętli Dębiec na Klin Dębiecki - grafika artykułu
Podpisano umowę na wykonanie koncepcji funkcjonalno-przestrzennej budowy przedłużenia trasy tramwajowej z pętli Dębiec na Klin Dębiecki

Koncepcję funkcjonalno-przestrzenną wykona firma CONE AMG. Będzie ona dotyczyć nie tylko dla przebudowy trasy tramwajowej od pętli Dębiec, ale także tej w ciągu ul. 28 Czerwca 1956 roku (odcinek od ul. Pamiątkowej do pętli "Dębiec").

Wykonawca ma przedstawić analizę możliwości przebudowy trasy tramwajowej na ul. 28 Czerwca 1956r. na odcinku od ul. Pamiątkowej do pętli Dębiec wraz z dostosowaniem infrastruktury przystankowej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz o ograniczonej mobilności.

Wykonana zostanie również koncepcja funkcjonalno-przestrzenna dla budowy trasy tramwajowej wraz ze zintegrowanym węzłem przesiadkowym "Klin Dębiecki". Zgodnie z zapisami obowiązującego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Poznania, planowana trasa tramwajowa ma przebiegać w ciągu ul. 28 Czerwca 1956 r. (od okolic istniejącej pętli tramwajowej Dębiec, w tym nad tunelem w ciągu ul. Czechosłowackiej) do nowej pętli tramwajowo-autobusowej zlokalizowanej w pobliżu os. Dębina, przy ulicach 28 Czerwca 1956r., Samotnej i Dolna Wilda.

Aby sprawdzić różne warianty rozwiązań technicznych wykonawca dostarczy najpierw wielowariantową koncepcję wstępną. Różne rozwiązania dotyczyć mają wiaduktu nad linią kolejową nr 802 (może to być obiekt z wyłączeniem ruchu samochodowego, bądź z jego dopuszczeniem i torowiskiem tramwajowo-autobusowym), torowiska w ulicy 28 Czerwca 1956r. (np. zielone torowisko wydzielone od ruchu samochodowego po wschodniej stronie jedni, wydzielone torowisko w osi jezdni, torowisko w jezdni niewydzielone z ruchu samochodowego) oraz węzła przesiadkowego Klin Dębiecki (pętla nawrotna lub końcówka czołowa).

Przygotowane rozwiązania zostaną przedstawione mieszkańcom podczas procesu konsultacji społecznych, które planuje się przeprowadzić w roku 2019. Dopiero po ich zakończeniu wykonawca sporządzi koncepcję końcową.

ZTM, op. RB