Przygotowania do przebudowy mostu Lecha zgodnie z planem

W najbliższy poniedziałek, 2 lipca,  wykonawcom przebudowy północnej nitki mostu Lecha przekazany zostanie plac budowy. Tym samym konsorcjum, w skład którego wchodzą sopocka spółka MOST oraz spółka KSH ze Śremu, rozpocznie prace związane z wartą niemal 53 mln zł inwestycją.

Wizualizacja mostu Lecha - grafika artykułu
Wizualizacja mostu Lecha

Będąca w złym stanie technicznym północna nitka mostu Lecha zostanie zburzona i wybudowana od nowa. Jej zamknięcie i przystąpienie do jej wyburzania zaplanowane jest wstępnie na drugą połowę lipca. Przedstawiciele spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie, która w imieniu Miasta Poznań podpisała w czwartek umowę z wykonawcą, zadeklarowali, że o dacie zamknięcia mostu poinformują z co najmniej dwutygodniowym wyprzedzeniem.

Zgodnie z warunkami umowy wykonawca może wyłączyć most z ruchu w momencie, w którym przystąpi do jego rozbiórki. Dzięki temu użytkownicy mostu do tego czasu będą mogli z niego korzystać i unikną zbędnych utrudnień w ruchu.

Przedstawiciele PIM podkreślają, że przekazanie placu budowy nie jest jednoznaczne z zamknięciem dla ruchu samochodowego obiektu przeznaczonego do rozbiórki. Zanim to się stanie wykonawca musi wykonać szereg prac przygotowawczych i uzgodnień (np. czasowa organizacja ruchu) włącznie z zabezpieczeniem terenu oraz przygotowaniem obiektu do rozbiórki. Już wcześniej, zgodnie z planem, na przyszłym placu budowy zlikwidowano kolizje teletechniczne.

- Data zamknięcia północnej jezdni mostu Lecha nie ma żadnego wpływu na czas zakończenia realizacji nowego obiektu. Zgodnie z umową nowy most powinien być przejezdny na koniec stycznia 2020 roku, a zakończenie wszystkich prac budowlanych, nie mających już wpływu na ruch samochodowy, planowane jest na koniec czerwca 2020 roku - informują PIM.

Dotychczas eksploatowana północna nitka mostu, powstała na początku lat 50. ubiegłego stulecia. Nowy most, o długości niemal 236 metrów, będzie nie tylko dostosowany do większych obciążeń, ale też wyposażony w trzy pasy jezdni o szerokości 3,5 m każdy, ścieżkę rowerową o szerokości 2 m oraz chodnik o szerokości 1,5 m.

Inwestycja jest częścią zadania "Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu". Nowy obiekt będzie częścią istniejącej sieci drogowej. Od strony wschodniej zostanie dowiązany do istniejącego już skrzyżowania ulicy Bałtyckiej z ulicami Hlonda i Chemiczną. Projekt jest współfinansowany ze środków Miasta Poznania oraz dotacji Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.