Punkt PCŚ przy ul. Wszystkich Świętych znowu działa

Punkt obsługi klienta Poznańskiego Centrum Świadczeń (PCŚ) przy ul. Wszystkich Świętych 1 ponownie jest otwarty. Z powodu remontu, klientów obsługiwano do tej pory w siedzibie PCŚ przy ul. Małachowskiego 10. Obecnie czynne będą równolegle oba punkty.

PCŚ przy ul. Wszystkich Świętych - grafika artykułu
PCŚ przy ul. Wszystkich Świętych

- Staramy się pomagać naszym mieszkańcom w jak najlepszych warunkach i w jak najlepszy sposób. To miejsce świadczy o tym, że zapewniamy naprawdę wysoki standard - mówi Jędrzej Solarski, zastępca prezydenta Poznania.

Modernizację zaczęto w 2015 roku. Do tej pory w budynku zainstalowano system przeciwpożarowy oraz wyremontowano pomieszczenia piwniczne. W wyniku prac archeologiczno-konserwatorskich odkryto fundamenty gotyckiego kościoła, prawdopodobnie z XV wieku, które zostały wyeksponowane pod szklaną szybą w piwnicy Poznańskiego Centrum Świadczeń.

- Kolejny etap prac obejmował remont i unowocześnienie punktu obsługi klienta. Nowa przestrzeń została zaprojektowania tak, żeby zagwarantować klientom najwyższy standard. Mieści 25 stanowisk obsługi, klimatyzowaną poczekalnię z 70 miejscami siedzącymi, punkt potwierdzenia profilu zaufanego oraz punkt bezpłatnych porad prawnych. Wszystko po to, żeby poznaniacy mogli u nas szybko i wygodnie załatwić swoje sprawy - mówi Grzegorz Karolczyk, dyrektor PCŚ.

W PCŚ pomyślano również o interesantach osób przychpodzących ze swoimi dziećmi. Przygotowano m.in. kącik zabaw dla najmłodszych, którzy będą mogli skorzystać z licznych zabawek lub obejrzeć bajkę na zainstalowanym monitorze. Jest też pokój opiekuna, w którym można nakarmić lub przewinąć dziecko. Punkt obsługi klienta dysponuje również pomieszczeniem sanitarnym.

Remont punktu obsługi klienta był jednym z elementów rozpoczętej w 2015 roku modernizacji budynku Poznańskiego Centrum Świadczeń przy ul. Wszystkich Świętych 1. Modernizacja jest już na ukończeniu. Do zrobienia pozostał jeszcze remont elewacji gmachu. Dyrektor Grzegorz Karolczyk zapewnia, że prace nad tym zadaniem rozpoczną się jeszcze w tym roku.

- W ubiegłym roku odwiedziło nas 90 tysięcy osób. To znaczy, że co dwunasty mieszkaniec Poznania korzysta z usług Poznańskiego Centrum Świadczeń. Podnoszenie standardów, kompetentna obsługa w wygodnych warunkach to ukłon w ich kierunku - dodaje dyr. Grzegorz Karolczyk.

W punkcie obsługi klienta przy ul. Wszystkich Świętych 1 mieszkańcy Poznania mogą załatwić formalności związane z wnioskami o przyznanie świadczeń wychowawczych 500+, świadczeń rodzinnych, alimentacyjnych i opiekuńczych, dodatków mieszkaniowych i energetycznych, stypendiów i zasiłków szkolnych, a także kart dla rodzin 3+. W ubiegłym roku PCŚ odwiedziło ok. 90 tys. poznaniaków.

Poznańskie Centrum Świadczeń otwarte jest w poniedziałek w godzinach od 7.30 do 16.00, od wtorku do czwartku w godz. od 7.30. do 15.30 oraz w piątek od godz. 7.30 do 15.00.

J. Łakomy/H.Bugajny/biuro prasowe