Remont mimo mrozów

1 marca rozpoczął się remont, podczas którego wymieniona będzie sieć trakcyjna na ul. Murawa oraz układ torowy na pętli Połabska. Mimo niesprzyjającej aury już drugiego dnia prac rozpoczął się demontaż torów.

Na pętli Połabska rozpoczął się demontaż torów
Na pętli Połabska rozpoczął się demontaż torów

Sieć trakcyjna na odcinku ul. Murawa od ul. Winogrady do wysokości ul. Hercena została usunięta już pierwszego dnia prac. Kolejne prace miały się odbyć po ustaniu mrozów, jednak już drugiego dnia prac zaczęto demontaż torów na pętli. W najbliższym czasie usunięte jeszcze będą stare, żelbetonowe słupy trakcyjne wzdłuż ul. Murawa. Na pętli Połabska położony zostanie nowy układ torowego. Dzięki wymianie podkładów, rozjazdów, szyn oraz podbicia toru tramwaje pojadą znacznie ciszej. Całość prac ma się zakończyć do 30 kwietnia.

Na dwa miesiące trasę zmienią dwa tramwaje. Linie nr 4 i 10 skierowane zostaną do pętli Wilczak. Nie jest przewidziana komunikacja zastępcza, ponieważ w okolicy swoje trasy ma kilka autobusów. Aby dojechać w kierunku centrum można skorzystać z linii nr 69, 71, a także 74 i 90. Poza tym przez Winogrady jeżdżą jeszcze autobusy 78, 82, 83, 91 i 322, którymi pasażerowie będą mogli dojechać do najbliższych przystanków tramwajowych.

Od 5 marca do 9 kwietnia, w związku z wymianą słupów trakcyjnych i trakcji tramwajowej w ciągu ul. Murawa, wprowadzane będą czasowe zmiany organizacji ruchu w rejonie remontu. Zawężane będą kolejne fragmenty lewego pasa wschodniej jezdni ul. Murawa na odcinku między ul. Słowiańską i rondem Solidarności, a prędkość maksymalna pojazdów w rejonie prac będzie ograniczona do 30 km/h.

- Przebudowa torowiska na ul. Murawa to pierwszy z zaplanowanych na ten rok remontów - jak informowała wcześniej Agnieszka Smogulecka z Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. - Zaplanowane na 2018 rok prace są niezbędne dla utrzymania sprawności infrastruktury tramwajowej i zapewnienia bezpieczeństwa korzystania z komunikacji miejskiej. Dobry stan techniczny infrastruktury oznacza także niezawodność, sprawność i szybkość przejazdów.

W tym roku na odnowę infrastruktury torowo-sieciowej Miasto przeznaczyło 25 milionów złotych. To ponad 8 razy więcej niż w 2014 roku i milion więcej niż rok temu. W planach jest m.in. modernizacja sieci trakcyjnej na ulicach Murawa, 28 Czerwca 1956r. oraz Hetmańskiej, gdzie wymienione zostanie również torowisko. Najdłuższy remont potrwa niewiele ponad dwa miesiące.

Ryszard Bączkowski/biuro prasowe