SPÓJRZ TRZEŹWO W PRZYSZŁOŚĆ

"SPÓJRZ TRZEŹWO W PRZYSZŁOŚĆ" - to kampania informacyjno - edukacyjna z zakresu profilaktyki alkoholowej zorganizowana w ramach Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Poznaniu w 2003 r.

Kampania skierowana jest do mieszkańców Poznania, ale szczególny nacisk treści reklamowych położony został na edukację dzieci i młodzieży. Czterotygodniowa akcja finansowana jest ze środków budżetu Miasta, a przygotowała ją Agencja Reklamowa Radia Merkury, która do współpracy zaprosiła dziennikarzy "Głosu Wielkopolskiego", TVP3 oraz Radia "Merkury".
Główne założenia kampanii to zapobieganie wczesnej inicjacji alkoholowej, propagowanie życia bez alkoholu, propagowanie dobrej zabawy bez alkoholu, informowanie o szkodliwości picia alkoholu dla zdrowia i życia, informowanie o zagrożeniach dla zdrowia psychicznego i skutkach społecznych wynikających z picia alkoholu.
Akcja rozpoczęła się 10 listopada br. umieszczeniem 20 plakatów typu City Light w wiatach przystankowych; 250 plakatów rozmieszczono także w środkach komunikacji publicznej, a 500 plakatów z informacją o kampanii w ciągu najbliższych dni trafi m.in. do szkół podstawowych, gimnazjów, szkół średnich i zawodowych oraz do przychodni.
Na potrzeby kampanii została też stworzona specjalna strona internetowa (adres w załączniku). Znajdują się na niej m.in. informacje o terminach emisji reportaży i rozmów w radiu i telewizji oraz terminy ukazywania się artykułów prasowych, pełna lista instytucji, fundacji i stowarzyszeń, w których można szukać pomocy, test programu profilaktyki uzależnień dla rodziców; można także porozmawiać ze specjalistą profilaktyki i leczenia uzależnień, młodzież dowie się, ile może stracić przez picie alkoholu, a także m.in. za pośrednictwem internetu może wziąć udział w konkursie literackim pod hasłem "Dlaczego nie piję". Jego celem jest zachęcenie uczestników do rozważań na temat szkodliwości spożywania alkoholu dla zdrowia, skutków społecznych wynikających z picia oraz zwrócenie uwagi na ludzkie dramaty spowodowane upijaniem się.
Na potrzeby kampanii przygotowano także społeczną reklamę radiową skierowaną do młodzieży, przestrzegającą przed niebezpieczeństwem zabaw z alkoholem oraz społeczną reklamę prasową promującą Poznański Telefon Zaufania.
Akcja będzie trwała cztery tygodnie. W tym czasie w mediach będą ukazywały się m.in.reportaże mówiące o niebezpiecznych zjawiskach związanych z piciem alkoholu przez młodzież, audycje przedstawiające alternatywne do pubów i dyskotek miejsca spędzania wolnego czasu oraz rozmowy ze specjalistami profilaktyki i leczenia uzależnień, psychologami oraz pedagogami szkolnymi.
Podsumowanie kampanii odbędzie się 15 grudnia o godz. 10.30 w Sali Błękitnej Urzędu Miasta Poznania.

Załączniki