Bridgestone wybiera Maraton!

Firma Bridgestone dołączyła do grona najemców biurowca Maraton, realizowanego przez Skanska Property Poland przy ul. Królowej Jadwigi w Poznaniu. W nowym biurze największy międzynarodowy producent wyrobów gumowych i opon otworzy centrum usług wspólnych o powierzchni niemal 2 000 mkw. 

maraton - grafika artykułu
maraton

W budynku Maraton, który zaoferuje najemcom łącznie 25 000 mkw. powierzchni najmu pracować będą specjaliści firmy Bridgestone EBS Sp. z o.o. z obszarów księgowości, retail, podatków, compliance oraz HRu operacyjnego i prawa.

"Postanowiliśmy wybrać Maraton na nową siedzibę, gdyż pozwala nam ona działać zgodnie z naszymi założeniami. Lokalizacja w sercu miasta z widocznym logo wzmocni nasz wizerunek, elastyczność w zarządzaniu powierzchnią biurową wpłynie pozytywnie na zarządzanie finansami. Naszym stałym celem jest oferowanie atrakcyjnego miejsca pracy. Takie walory jak centralne położenie, zaaranżowanie przestrzeni wspierające wewnętrzną komunikację  jak i dodatkowa infrastruktura w postaci np. siłowni przybliżają nas do tego celu. Kierując się naszą polityką CSR wspieramy działania proekologiczne: centralne położenie biura umożliwi wygodne korzystanie z transportu publicznego. Sam budynek, bardzo atrakcyjny architektonicznie jest zaprojektowany tak, by otrzymać certyfikat LEED Gold. Sami będziemy wnioskować o przyznanie nam certyfikatu LEED for Commercial Interiors", mówi Marta Gabruk, HR Business Partner w Bridgestone.

Podpisanie umowy przez Bridgestone oznacza, że biurowiec realizowany przez Skanska Property Poland znalazł kolejnego najemcę niemal na rok przed zakończeniem budowy projektu, które zaplanowano na IV kwartał bieżącego roku.

"Projektując Maraton chcieliśmy stworzyć przestrzeń biurową, w której praca będzie przyjemnością. Nasze doświadczenie w realizacji inwestycji biurowych pozwoliło nam zaaranżować miejsce, które połączy komfortową przestrzeń pracy z doskonałą architekturą i wysokiej jakości przestrzenią publiczną, otwartą na miasto. Jesteśmy przekonani, że te walory docenią także pracownicy Bridgestone, a Maraton stanie się miejscem tętniącym życiem zarówno w godzinach pracy, jak i poza nimi - jako ważny punkt na architektonicznej mapie Wielkopolski, gdzie biznes przenika się z miejscem rekreacji, relaksu czy spotkań towarzyskich. Służyć temu będzie ogólnodostępne patio, z fontannami, zielenią i małą architekturą, w które wpisany zostanie zarys fortyfikacji historycznego Poznania, a także klimat samego miasta. Poznań łączy w sobie wielowiekową kulturę z nowoczesnością. To miasto otwarte na inwestycje, z ogromnym kapitałem w postaci kreatywnych mieszkańców, z których aż 130 000 stanowią studenci", mówi Karol Klin, regionalny kierownik ds. wynajmu w Skanska Property Poland.

Maraton to nowoczesny budynek biurowy, który powstaje w centrum Poznania, w bezpośrednim sąsiedztwie najważniejszych obiektów biznesowych, handlowych i kulturalnych, takich jak Stare Miasto, czy galeria Stary Browar. Budowa projektu rozpoczęła się w styczniu 2015 r. Biurowiec składać się będzie z sześciu pięter nadziemnych oraz dwóch pod ziemią. Maraton będzie miejscem otwartym na miasto i mieszkańców Poznania - zgodnie z przygotowanym projektem przed wejściem głównym znajdzie się obszerne, dostępne dla wszystkich patio, które zaoferuje mieszkańcom przyjazną, zieloną przestrzeń w centrum miasta. Budynek wpisze się także w kontekst historyczny miejsca, w którym powstanie: na placu zostanie zaznaczony przebieg dawnych fortyfikacji Twierdzy Poznań, których granica przebiegała przez działkę, na której powstanie Maraton.

Bridgestone jest już drugą firma, która zdecydowała się na wynajęcie powierzchni w budynku. W listopadzie 2015 roku pierwszym najemcą inwestycji została firma Duni European Finance Function, specjalizująca się w świadczeniu usług z zakresu finansów i księgowości, która zajęła ponad 800 mkw.

Generalnym wykonawcą budynku jest firma Skanska S.A. Autorem projektu architektonicznego jest pracownia CDF Architekci. Za komercjalizację biurowca odpowiada Skanska Property Poland. W wyborze lokalizacji i negocjowaniu warunków umowy firmę Bridgestone wspierała międzynarodowa agencja doradcza Colliers International.