GlaxoSmithKline Liderem Wsparcia IT w Polsce

Globalne Centrum IT, stworzone przez firmę GSK Services Sp. z o.o., zwyciężyło w konkursie "Lider Wsparcia IT 2010", organizowanym przez firmę HDI Poland. Międzynarodowy ośrodek świadczący usługi zarządzania infrastrukturą i procesami IT pokonał m.in. Grupę Allegro i NORDEA Bank Polska zdobywając pierwsze miejsce w kategorii "Centrum Wsparcia Roku 2010". Ośrodek GSK działa w Poznaniu od ponad 5 lat i obsługuje około 100 000 pracowników firmy na całym świecie.

GSK - grafika artykułu
GSK

Ideą konkursu jest promowanie najlepszych praktyk biznesowych z zakresu zapewniania wysokiej jakości i efektywności w obszarze wsparcia użytkowników IT. Wśród czynników, które zadecydowały o wyróżnieniu dla poznańskiego Centrum IT znalazły się m.in. wysoki poziom organizacyjny i jakościowy świadczonych przez Centrum usług. Jurorzy przeanalizowali wybrane projekty pod kątem 5 głównych kryteriów: przywództwo, ludzie, procesy, technologie oraz efekty działań.

O Centrum IT
Poznańskie Centrum IT świadczy usługi dla ponad 100 oddziałów firmy GSK na całym świecie. Pracownicy ośrodka obsługując łącznie około 100 000 pracowników GSK, wspierając działanie ponad 20 000 systemów w ramach całej korporacji. O wpływie Centrum na lokalną gospodarkę i rynek pracy dla specjalistów IT świadczy także poziom zatrudnienia. Obecnie zatrudnionych jest tutaj ok. 200 wysoko wykwalifikowanych specjalistów oraz 20 stażystów. W związku z planami dalszego rozwoju, firma GSK zapowiada zwiększenie liczby pracowników Centrum IT jeszcze w 2011 roku.

Poznańskie Centrum IT to jeden z czterech ośrodków informatycznych GlaxoSmithKline na całym świecie. Wyspecjalizowany w zarządzaniu infrastrukturą i procesami IT, ściśle współpracuje w tym zakresie z trzema pozostałymi centrami międzynarodowymi firmy, które mieszczą się w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Malezji.