Spotkanie Polskich Czempionów w Poznaniu

Nowa architektura wsparcia dla polskich firm była głównym tematem kolejnego spotkania programu Polski Czempion. Były to warsztaty w ramach programu, którego celem jest pomoc polskim przedsiębiorstwom w ekspansji zagranicznej. Uczestniczyli w nich przedstawiciele firm m.in. Vox, Omni3d, Collian, Novol i Biofarm.

Polski Czempion, 24.02.2017 - grafika artykułu
Polski Czempion, 24.02.2017

Spotkanie otworzył Zastępca Prezydenta Miasta Poznania Mariusz Wiśniewski, który podsumował 2016 r. oraz wskazał priorytety i wyzwania dla Miasta w 2017 r. Główna część warsztatów poświęcona była nowej polityce wsparcia ekspansji polskich przedsiębiorstw za granicą. Przedstawiciel Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH), Alek Libera, wskazał nową strukturę agencji w tym powstanie tzw. "trade office'ów" - zagranicznych przedstawicielstw agencji, których zadaniem będzie pomoc w rozwoju polskich firm poza granicami Polski. Obecnie biura działają już m.in. w San Francisco oraz Nairobi. Do końca I połowy 2017 r. mają powstać kolejne przedstawicielstwa w najważniejszych gospodarczo miastach świata.

PAIH będzie działać w ramach Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju, który jest spójnym systemem wsparcia przedsiębiorców. Na stronie Funduszu można zapoznać się z ofertą dla firm - www.pfr.pl

Dalsza część warsztatów poświęcona była wsparciu finansowemu firm w ramach Funduszu Ekspansji Zagranicznej, prowadzonego przez TFI BGK. Przedstawiciel BGK opowiedział o możliwościach wsparcia finansowego udzielanego przez Fundusz, projektach, które wspiera BGK oraz ofercie dla polskich firm. Spotkanie zakończyła prezentacja reprezentanta firmy PwC, dotycząca nowej ulgi B+R.

Program Polski Czempion ma na celu wsparcie polskich firm prywatnych w ich międzynarodowej ekspansji, poprzez m.in. wypracowanie i przekazywanie dobrych praktyk biznesowych, pomoc w identyfikacji barier ekspansji i wsparcie w inwestowaniu za granicą, wzmocnienie wizerunku firmy dla osiągnięcia większych międzynarodowych sukcesów, wsparcie ze strony władz publicznych w inwestycjach zagranicznych dokonywanych przez polskie podmioty oraz budowanie wizerunku polskich firm jako europejskich i dynamicznych liderów.