W Poznaniu rozszerza się rzeczywistość - nowatorska kampania Capgemini

"Love Your Career. Ace Your Career" - to pierwsza w Polsce kampania rekrutacyjna, która została stworzona w tzw. rozszerzonej rzeczywistości. Pozwoli przechodniom poznańskich ulic wejść do świata wirtualnego, nie ruszając się z miejsca. W ten innowacyjny sposób Capgemini Polska zaprasza do współpracy nowych kandydatów.

Capgemini
Capgemini

Rzeczywistość rozszerzona, z ang. Augmented Reality, to innowacyjna technologia, idąca ramię w ramię z tzw. rzeczywistością wirtualną. Obecnie to jedne z najbardziej przyszłościowych technologii, które będę decydujące w kształtowaniu nowoczesnego świata. Capgemini Polska wykorzystało AR do stworzenia aplikacji rekrutacyjnej - Capgemini Love&Ace - dlatego na poznańskich ulicach pojawiły się reklamy outdoorowe, które zawierają marker AR. Aby wejść do świata rozszerzonej rzeczywistości, wystarczy ściągnąć odpowiednią aplikację z Google Play lub AppStore i nakierować swój smartphone na wspominany marker, który przeniesie cyfrowe informacje i obiekty do fizycznej przestrzeni miejskiej. Kiedy więc użyjemy aplikacji i markera, w widocznej przed nami części miasta pojawią się wirtualne grafiki oraz quiz, w którym będzie można wziąć udział, aby sprawdzić, czy pasuje się do potencjalnego pracodawcy.  Z quizu użytkownik dowie się, czy Capgemini to miejsce, w którym się odnajdzie, czy dobrze poczuje się w zespole, czy lubi to samo, co my - zapowiada Justyna Kurpierz, Employer Branding Team Leader w Capgemini - Już sama aplikacja jest dla naszych kandydatów zapowiedzią tego, w jaki sposób pracujemy - niestandardowo, w oparciu o najnowocześniejsze technologie, zespołowo. Chcemy z pomocą tej kampanii połączyć dwa najważniejsze dla Capgemini aspekty - ciągły rozwój w nowoczesnych technologiach i ludzi, którzy tworzą u nas zespoły ekspertów.

Marker aplikacji Capgemini Love&Ace stanie się stałym elementem wszystkich materiałów związanych z budowaniem wizerunku marki pracodawcy i rekrutacją Capgemini, które w tym roku już po raz szósty z rzędu uzyskało certyfikat Top Employers Polska. Capgemini zostało już wcześniej docenione za prowadzenie nietypowych rekrutacji, takich jak IT Survival czy rekrutacja przez Facebooka.

Kampania z rozszerzoną rzeczywistością to początek nowej ery działań employer brandingowych grupy Capgemini, które zakładają adaptację na każdym ze światowych  rynków kampanii Love Your Career. Ace Your Career. Kampania mówi o obietnicy marki, którą jest zaadresowanie uniwersalnych potrzeb ludzkich, takich jak autonomia, sens i samodoskonalenie.

Aplikacja służąca do odczytania markera dostępna jest pod adresem pl.capgemini.com/marker

Kampanię promocyjną wspiera materiał video: https://www.youtube.com/watch?v=Psq9QNQBvPY

Partnerem w przygotowaniu i realizacji kampanii jest Agencja Strategiczno-Kreatywna Preria z Wrocławia.