Warto się uczyć języka niemieckiego - relacja z XXII Targów Edukacyjnych

Miniony weekend upłynął pod znakiem kolejnej edycji Targów Edukacyjnych. W halach MTP uczniowie i rodzice mogli zapoznać się z ofertą edukacyjną poznańskich szkół ponadgimnazjalnych oraz uczelni. Biuro Obsługi Inwestorów również włączyło się w tę inicjatywę, zachęcając młodych ludzi do nauki języka niemieckiego.

Stoisko - Targi Edukacyjne - grafika artykułu
Stoisko - Targi Edukacyjne

Działania Miasta Poznania w zakresie promocji nauki języka niemieckiego są odpowiedzią na zapotrzebowanie inwestorów - zarówno tych, którzy już działają na terenie miasta, jak i tych, którzy dopiero planują otwarcie swojego biura w Poznaniu. Na stoisku "Warto się uczyć języka niemieckiego w Poznaniu" byli obecni przedstawiciele firm, z którymi na co dzień współpracuje Biuro Obsługi Inwestorów. Szczególnego wsparcia udzielili nam: Lorenz, Contact Center, CenturyLink, Rockwool, Arvato, McKinsey&Co, MAN Accounting Center, Hicron oraz Starter24, współtworząc prezentację o korzyściach, płynących ze znajomości języka naszych zachodnich sąsiadów.

Ponadto stoisko współdzieliśmy z Goethe Institut, Stowarzyszeniem Nauczycieli Języka Niemieckiego oraz ZfA- Deutsche Auslandsschularbeit International. Zarówno Goethe Institut, jak i Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Niemieckiego przyciągnęło zainteresowanie uczniów ciekawymi quizami językowymi, w których można było zdobyć atrakcyjne nagrody.

XXII Targi Edukacyjne były również okazją do spotkania z przedstawicielami niemieckiego konsulatu, instytucji językowych i pracodawców.

Z informacji organizatorów wynika, że tegoroczna edycja Targów Edukacyjnych przyciągnęła ponad 30 tysięcy zwiedzających, a stoisko współtworzone przez Biuro Obsługi Inwestorów cieszyło się dużym zainteresowaniem uczniów oraz rodziców.