Wielkopolskie magnesy na pracowników - Cognifide zdobyło tytuł Master Champion!

W konkursie branżowym "Siła przyciągania" na najlepsze kampanie z zakresu employer brandingu, czyli budowania wizerunku dobrego pracodawcy, aż czterokrotnie doceniono firmy z Wielkopolski. Dwa z tych wyróżnień, w tym najważniejsze - tytuł Master Champion - zdobyła poznańska firma Cognifide.

z
z

W konkursie "Siła przyciągania", organizowanym przez dziennik "Puls Biznesu" średniej wielkości firmy, zatrudniające po zaledwie kilkaset osób, mają takie same szanse, jak wielkie banki i międzynarodowe korporacje, co doskonale odzwierciedla lista laureatów. Wśród nagrodzonych znalazły się przedsiębiorstwa różnej wielkości, w tym m.in. trzy firmy z siedzibą w Wielkopolsce: Cognifide Polska, Eurocash i Volkswagen Poznań.

Nagrody i wyróżnienia przyznawano w trzech obszarach, z których każdy podzielony był na kilka kategorii. Najmniejszy w wielkopolskiej trójce Cognifide zgarnął aż dwa tytuły: wyróżnienie za kampanię employer branding dla milenialsów oraz - przyznane po raz pierwszy - grand prix konkursu, czyli tytuł Master Champion.

Według zarządzającej obszarem HR w Cognifide, tak szerokie zainteresowanie i zaangażowanie zespołu w działania jest możliwe dzięki wspólnej pracy, realizacji pasji i budowaniu kultury organizacji. Nie bez znaczenia, jej zdaniem, jest również otwarta postawa firmy, promująca dzielenie się wiedzą przez pracowników, którzy realizują  cele nie tylko biznesowe, ale również społeczne.

Wsłuchaj się w głos pracowników i kandydatów

Każda firma, której zależy na zdobywaniu najlepszych talentów, reaguje na zmiany rynkowe i wsłuchuje się w potrzeby pracowników. Cognifide przywiązuje ogromną wagę do informacji zwrotnej. Dotyczy to pracowników oraz kandydatów do pracy. Obie grupy regularnie uczestniczą w badaniach ankietowych, których wyniki są szczegółowo analizowane przez dział HR i zarząd spółki, świadomy uwarunkowań, jakie panują obecnie na bardzo konkurencyjnym rynku pracy w sektorze IT.

Feedback jest wpleciony także w codzienną pracę zespołów. Obok bezpośredniej rozmowy, używają oni także dedykowanej aplikacji: Feedbucket. Dzięki takiemu rozwiązaniu, pracownicy wymienili już kilka tysięcy informacji w ostatnim roku.

Dziel się wiedzą

Pracownicy Cognifide chętnie dzielą się wiedzą między sobą, jak również z osobami spoza organizacji. Firma wspiera ich w organizacji spotkań branżowych, tzw. meet-upów, które w dużej mierze przyczyniają się do podniesienia profesjonalizmu w całej branży. Rozpiętość wiekowa i branżowa aktywności edukacyjnej Cognifide jest bardzo szeroka. Począwszy od sześciolatków, którym dedykowany jest projekt Scottie Go, oparty na uczącej programowania grze, poprzez wykłady dla studentów Politechniki Poznańskiej i Uniwersytetu Ekonomicznego, a kończąc na specjalistycznych wydarzeniach branżowych.

Udział w konkursach, takich jak "Siła przyciągania" też jest przejawem dzielenia się wiedzą. Zespół inspiruje innych specjalistów swoimi dobrymi praktykami.

Otwartość Cognifide objawia się też sporym zaangażowaniem firmy w tworzenie bezpłatnego oprogramowania open-source, które może być dowolnie modyfikowane i ulepszane przez innych deweloperów aplikacji. Zaangażowanie pracowników i opinie branżowych ekspertów potwierdzają, że to słuszne podejście.

Dziel się dobrocią

CSR zajmuje poczesne miejsce w strategii firmy. Pracownicy Cognifide dysponują budżetem 8 godzin do przeznaczenia na dowolne projekty społeczne. W wewnętrznym konkursie na inicjatywy CSR zgłaszają też coraz więcej pomysłów.

Z roku na rok mocno rozrasta się inicjatywa związana z nauką gry w go. To prawdopodobnie najstarsza gra planszowa świata, o wschodnioazjatyckim rodowodzie. Rozwija myślenie logiczne i umiejętność tworzenia ciągów przyczynowo-skutkowych, co później przydaje się m.in. w programowaniu. Program Meet Go With Cognifide rozpoczęty w zeszłym roku szkolnym w jednej szkole, w tym momencie obejmuje już kilka różnych miejsc: szkoły, przedszkola, a także Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Wolontariusze uczą gry nie tylko młodych adeptów, ale również nauczycieli - aby to oni mogli stać się mentorami.