Konkurs na dofinansowanie projektów w ramach poddziałania 3.3.3: Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych - Go to Brand
Rodzaje projektów podlegających dofinansowaniu
W ramach poddziałania 3.3.3 PO IR dofinansowanie mogą otrzymać przedsiębiorcy realizujący projekty dotyczące uczestnictwa w działaniach objętych programem promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych i/lub uczestnictwa w działaniach promocyjnych przewidzianych w branżowych programach promocji, w celu promowania marek produktowych (wyrobów/usług), które mają szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych oraz promowania Marki Polskiej Gospodarki.
Rodzaje podmiotów mogących ubiegać się o dofinansowanie
O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się wyłącznie podmioty spełniające kryteria mikroprzedsiębiorcy, małego lub średniego przedsiębiorcy.
Maksymalna intensywność dofinansowania wynosi:
1) w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej: do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych;
2) w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci tylko pomocy de minimis w zakresie kosztów projektu:
- do 60% - dla średniego przedsiębiorcy;
- do 75% - dla małego przedsiębiorcy;
- do 80% - dla mikroprzedsiębiorcy z województwa mazowieckiego;
- do 85% - dla pozostałych mikroprzedsiębiorców.
Rodzaje kosztów kwalifikujących się do dofinansowania
a) koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie,
b) koszty usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy,
c) koszty szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy,
d) koszty podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych w zakresie i według stawek określonych w przepisach w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju,
e) koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych,
f) koszty rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego,
g) koszty reklamy w mediach targowych,
h) koszty udziału w seminariach, kongresach i konferencjach,
i) koszty organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej,
j) koszty informacyjno-promocyjne projektu.
Dotacje mogą otrzymać firmy zainteresowane promocją na wytypowanych rynkach: Są to Programy promocji na rynkach perspektywicznych:
- Algieria
- Indie
- Iran
- Meksyk
- Wietnam
Oraz firmy, które działają w ramach wytypowanych branż:
Biotechnologia i farmaceutyka
Budowa i wykańczanie budowli
Części samochodowe i lotnicze
IT_ICT
Jachty i łodzie
Kosmetyki
Maszyny i urządzenia
Meble
Moda polska
Polskie specjalności żywnościowe
Sektor usług prozdrowotnych
Sprzęt medyczny