Wyprzedź konkurencję z Poznańskim Parkiem Naukowo-Technologicznym Fundacji UAM

Innowacyjność ciągle jest kojarzona z wprowadzaniem nowych rozwiązań technologicznych lub z zakupem nowych urządzeń. "Niewiele firm zdaje sobie sprawę, że innowacja nie wiąże się z tak dużymi nakładami finansowymi, jak jest to w przypadku innowacji technologicznej. Innowacja to domena małych i średnich firm, bez względu na branżę" - mówi Piotr Nędzewicz, z Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego Fundacji UAM. Park już po raz ostatni zaprasza przedsiębiorców do skorzystania z Audytu Innowacji. Tylko do końca kwietnia przedsiębiorcy mogą skorzystać z usługi bezpłatnie.

logo - grafika artykułu
logo

Problem i rozwiązanie

Firmy działające w obszarach takich jak produkcja maszyn czy produkcja seryjna, kładą szczególny nacisk na optymalizację procesów, ograniczanie kosztów, pomysły racjonalizatorskie. Problemem jest natomiast brak pomysłów na zwiększenie zaangażowania pracowników. Dodatkowe projekty lub działania nieszablonowe rzadko występują w tego typu firmach. Osoby zarządzające często samodzielnie poszukują źródeł oszczędności lub możliwości realizacji innowacyjnych projektów. Ciągle brakuje osób, które odpowiadałyby za wdrożenia innowacji oraz czuwały nad angażowaniem pracowników w ten proces. Optymizmem napawa jednak fakt, że polscy przedsiębiorcy, widząc problem, coraz chętniej szukają pomocy u zewnątrz konsultantów.

Z kolei młode, kilkuosobowe firmy produkujące słodycze czy pieczywo, założone przez osoby bez wcześniejszego doświadczenia biznesowego, często borykają się z problemem braku przemyślanej strategii rozwoju swojej działalności. Na ogół przytłaczają je bieżące problemy - utrzymanie wysokiej jakości produktów, niebezpieczeństwo utraty płynności finansowej, zbyt mała sprzedaż. To wszystko powoduje, że temat innowacyjności schodzi na dalszy plan. Liczy się przetrwanie w krótkim okresie czasu oraz ograniczanie zbędnych wydatków. Firmy takie zwykle potrzebują przewodnika, który pomoże znaleźć im sposób na wyróżnienie się na rynku i skuteczne zdobywanie nowych klientów.

Doskonałym rozwiązaniem w wyżej wspomnianych przypadkach okazuje się być nawiązanie współpracy z większym partnerem, często z parkiem naukowo-technologicznym, a przez to bezpośredni dostęp do profesjonalnych doradców, jak jest to w przypadku usługi Audytu Innowacji.

Korzyści dla przedsiębiorców

"Przedsiębiorcy często już na początku rozmów pytają, czego mogą spodziewać się po Audycie, jaki będzie jego rezultat? Naszym zdaniem nic nie działa tak dobrze na biznes, jak spojrzenie na niego z boku, na chłodno" - kontynuuje Piotr Nędzewicz. Wyniki Audytu są dla przedsiębiorców źródłem użytecznych informacji, między innymi na temat:

  • skuteczności podejmowanych dotychczas działań w przedsiębiorstwie,
  • poprawy stylu zarządzania w firmie czy skutecznego delegowania obowiązków,
  • sposobów na poprawienie konkurencyjności firmy,
  • podnoszenia zaangażowania pracowników,
  • zwiększania efektywności komunikacji z klientem i szukaniem nowych dróg dotarcia do większej ilości klientów,
  • pozyskiwania ciekawych partnerów biznesowych,
  • czy pozyskania zewnętrznych środków finansowych na rozwój firmy czy wprowadzenie nowych produktów.

Udział w Audycie gwarantuje firmie otrzymanie kompletnego raportu z wynikami z badania, diagnozą oraz konkretnymi rekomendacjami dla niej, dotyczących przede wszystkim wprowadzenia bezkosztowych usprawnień, które pozwolą na lepsze zarządzanie potencjałem firmy. Audytorzy posiadają również szeroką wiedzę z zakresu inicjatyw podejmowanych w regionie, co gwarantuje przedsiębiorcom bezpośredni dostęp do najnowocześniejszych usług, szkoleń, seminariów czy wydarzeń branżowych.

Efekty

W ciągu trzech ostatnich lat, ze wsparcia obu Parku w ramach Audytu Innowacji, skorzystało niemal ponad 300 firm z całej Polski. Geograficznie, najbardziej aktywni są przedsiębiorcy z Wielkopolski, Trójmiasta i z Górnego Śląska.

Terminy

Tylko do końca kwietnia, na przedsiębiorców z Wielkopolski czekają ostatnie bezpłatne miejsca. Szczegóły: www.audytinnowacji.pl i na www.ppnt.poznan.pl. Rynkowa wartość Audytu to ponad 7 tys. złotych.