Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - zagadnienia praktyczne

ul. 28 czerwca 1956 r. nr 406, Poznań

Urząd Miasta Poznania oraz Kancelaria Adwokacka Joanna Lubecka zaprasza na bezpłatne szkolenie pt. ,,Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością - zagadnienia praktyczne''.

Dla kogo:

Szkolenie skierowane jest do przedsiębiorców oraz osób planujących założenie własnej firmy, a także start-upów zainteresowanych uzyskaniem informacji dotyczących powstania i sposobu funkcjonowania spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Ze szkolenia skorzystać mogą także przedsiębiorcy, którzy rozważają zmianę formy prowadzonej działalności gospodarczej i chcieliby dowiedzieć się, czy warto rozważać spółkę z o.o.

Termin: 27 czerwca 2019 r., godz. 17.00 - 20.00

Miejsce: ul. 28 czerwca 1956 r. nr 406, sala A (parter)

Program szkolenia

I.  Wprowadzenie

1)     Spółki osobowe, a spółki kapitałowe - podstawowe różnice

2)     Pojęcie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością

II. Powstanie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością

1)     Przekształcenie przedsiębiorcy prowadzącego indywidualną działalność gospodarczą i przekształcenie spółki

2)     Założenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością od podstaw:

III.  Umowa spółki z o.o.

1)     forma i sposób zawarcia

2)     elementy obligatoryjne i fakultatywne - co trzeba, a co warto uregulować już na etapie zawierania umowy spółki w celu minimalizacji ryzyka wystąpienia sytuacji problemowych w przyszłości

3)     zmiana umowy spółki - podstawa i tryb

IV.  Wspólnicy i organy spółki z o.o. - kompetencje, sposób działania, zagadnienia praktyczne

1)     Wspólnicy spółki z o.o.

2)     Zgromadzenie Wspólników

3)     Zarząd

4)     Organy kontroli: Rada Nadzorcza i Komisja Rewizyjna

V. Odpowiedzialność cywilnoprawna - odpowiedzialność członków organów spółki z o.o., zagadnienia praktyczne.

Prowadzący:

JOANNA LUBECKA

Adwokat przy Wielkopolskiej Izbie Adwokackiej. Założycielka Kancelarii Adwokackiej Lubecka.Law. Autorka funkcjonującego od 2014 roku bloga prawnego Transgraniczne.pl poświęconego sporom międzynarodowym.

Posiada bogate doświadczenie związane z obsługą przedsiębiorców ukierunkowaną na prawne zabezpieczenie możliwości realizacji ich pomysłów w przyszłości, udziałem w negocjacjach, kontaktem z kontrahentami, analizą umów, kontraktów i obsługą bieżących problemów prawnych, a także reprezentacją w procesach sądowych.

Autorka publikacji ukazujących się w Biuletynie Euro Info, Enterprise Europe Network przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, współautorka książki ,,Odpowiedzialność prawna osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie'', prelegent na licznych szkoleniach i konferencjach skierowanych do przedsiębiorców.

Ukończyła studium magisterskie prawa europejskiego w Tours Université François-Rabelais uzyskując tytuł Master 2 juriste européen. Odbyła staże przy Ambasadzie RP w Paryżu na Wydziałach Protokołu dyplomatycznego, Konsularnym i Politycznym.

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu proszone są o kontakt i rejestrację:

  • e-mailowo, pod adresem: ods@um.poznan.pl
  • telefonicznie, pod numerem: (61) 878 49 56, (61) 878 47 95

Skuteczne budowanie marki

ul. 28 czerwca 1956 r. nr 404, sala C (II piętro)

Miasto Poznań i Absolwenci na walizkach zapraszają na cykl szkoleń pt. "Skuteczne budowanie marki".

Termin: 12 czerwca 2019 r. - 14 czerwca, godz. 9.00 - 16.00

Miejsce: ul. 28 czerwca 1956 r. nr 404, sala C (II piętro)

Zapisy na szkolenia w linkach poniżej:

12 czerwca

Podstawy budowania marki. Budowanie marki krok po kroku

https://eventon.click/wydarzenia/podstawy-budowania-marki-budowanie-marki-krok-po-kroku/

Moduł I

Podstawy budowania marki

Dlaczego warto budować markę?
Marka - czym jest i jak działa?
Znaczenie marki dla funkcjonowania biznesu
Tożsamość marki vs. wizerunek marki
Sztuka budowania wizerunku - czyli jak skutecznie tworzyć obraz naszej marki?

Moduł II

Zakres tematyczny:  Budowanie marki krok po kroku

Wielowymiarowość marki
Marketing  - wykorzystanie w praktyce budowania marki
Prawa marketingowe - dlaczego działają i jak je wykorzystać
Public Relations - koncepcja i skuteczność działań w budowaniu marki
Planowanie struktury marki

13 czerwca

Jak budować własną markę?

https://eventon.click/wydarzenia/jak-budowac-wlasna-marke/

Moduł I

Jak budować własną markę?

Drzewo marki - czym jest i jak je wykorzystać?
Etapy tworzenia marki
Budowanie marki krok po kroku - składowe marki
Osobowość marki a budowanie wizerunku
Efektywna segmentacja Klientów
Analiza potrzeb (insight) a budowanie marki

14 czerwca

Komunikacja marki. Warsztat strategiczny

https://eventon.click/wydarzenia/komunikacja-marki-warsztat-strategiczny/

Moduł I

Komunikacja marki

Cykl życia marki a narzędzia marketingowe
Czym się kierować tworząc pomysły na promocję?
Podstawowa narzędzia promocji  - strategie doboru dla marki
Identyfikacja marki a komunikacja z otoczeniem
Tworzenie standardu identyfikacji wizualnej

Moduł II

Warsztat strategiczny

Praktyczny warsztat z zakresu budowania marki przez uczestników szkolenia

Projekt "Skuteczne budowanie marki" jest współfinansowany ze środków budżetowych Miasta Poznania.

Szkolenie poprowadzi:  Katarzyna Zych

Strateg komunikacji marki, specjalista public relations, socjolog. Od ponad 8 lat związana z komunikacją marketingową oraz obszarem sprzedaży. Działa zgodnie z przekonaniem, że obecnie nie wystarczy, kiedy marki opowiadają własną historię - liczy się to, w jaki sposób działają. 
Jako trener zrealizowała wiele godzin szkoleniowych oraz doradczych w obszarze komunikacji marketingowej i PR. Pracuje zarówno z markami komercyjnymi jak i podmiotami ekonomii społecznej. Udowadnia, że biznes może być dobry, a to co społeczne może być również biznesem. Pozostaje aktywna na forum mediów branżowych tworząc m.in. artykuły dla magazynu Marketer+. 
Bywa, że staje oko w oko nie tylko z wyzwaniami biznesu, ale również ze studentami, realizując od 5 lat jako wykładowca - praktyk zajęcia z obszaru komunikacji.

Biznesplan

Wielkopolska Izba Rzemieślnicza w Poznaniu, al. Niepodległości 2, sala 22 (I piętro)

Wielkopolska Izba Rzemieślnicza w Poznaniu wraz Polską Izbą Gospodarczą Importerów, Eksporterów i Kooperacji oraz Wielkopolską Izbą Przemysłowo-Handlową pragnie zaprosić Państwa do wzięcia udziału w praktycznych, BEZPŁATNYCH WARSZTATACH pt.:

"Biznesplan" 11-12.06.2019

w godz. 08:00 - 16:30

Wielkopolska Izba Rzemieślnicza w Poznaniu, al. Niepodległości 2, sala 22 (I piętro)

Projekt szkoleniowy jest dofinansowany ze środków budżetowych Urzędu Miasta Poznania przeznaczonych na realizację zadań publicznych.

Warsztat jest adresowany do osób zamieszkałych lub prowadzących działalność gospodarczą na terenie Miasta Poznana, zwłaszcza dla początkujących lub zarejestrowanych firm, których staż na rynku pracy nie przekracza 3 lat, a które chciałyby zdobyć praktyczną wiedzę z zakresu biznesplanu.

Dzień I:

1. Czym jest biznesplan dla przedsiębiorstwa -planowanie, finansowanie, ryzyko.

2. Cele przygotowania biznesplanu.

3. Cele i korzyści z przygotowania biznesplanu.

4. Zasady budowy biznesplanu.

5. Struktura biznesplanu. Praca warsztatowa nad opracowaniem wybranych aspektów opisowych biznesplanu.

6. Jak dokonać analizy finansowej, która pozwala określić, czy dane przedsięwzięcie będzie w przyszłości rentowne i czy przedsiębiorstwo będzie miało zapewnioną płynność?

7. Jak napisać biznesplan uwzględniając wszystkie niezbędne elementy.

8. Wdrażanie biznesplanu.

9. Analiza biznesplanów uczestników - indywidualne konsultacje z trenerem.

Dzień II

10. Analiza finansowa przedsiębiorstwa.

11. Różne rodzaje biznesplanów przy ubieganiu się o różne środki finansowe.

12. Praktyczne problemy związane z opracowaniem biznesplanu - case study

13. Badania rynku jako podstawowe źródło pozyskiwania informacji do planu.

Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 08.06.2019 r. (karta zgłoszeniowa w załączeniu) drogą mailową: zgloszenia.szkolenia@irpoznan.com.pl Ilość miejsc jest ograniczona. Bliższych informacji udziela: Ewa Krupska tel.: 61 859 35 26.

Prawo we własnej firmie , zawieranie umów, odpowiedzialność zarządu, prawo autorskie i reklama

Wielkopolska Izba Rzemieślnicza w Poznaniu, al. Niepodległości 2, sala 22 (I piętro)

Wielkopolska Izba Rzemieślnicza w Poznaniu wraz Polską Izbą Gospodarczą Importerów, Eksporterów i Kooperacji oraz z Wielkopolską Izbą Przemysłowo-Handlową pragnie zaprosić Państwa do wzięcia udziału w praktycznych, BEZPŁATNYCH WARSZTATACH

pt.: "Prawo we własnej firmie , zawieranie umów, odpowiedzialność zarządu, prawo autorskie i reklama"

06.06.2019 w godz. 08:00 - 16:30

Wielkopolska Izba Rzemieślnicza w Poznaniu, al. Niepodległości 2, sala 22 (I piętro)

Projekt szkoleniowy jest dofinansowany ze środków budżetowych Urzędu Miasta Poznania przeznaczonych na realizację zadań publicznych.

Warsztat jest adresowany do osób zamieszkałych lub prowadzących działalność gospodarczą na terenie Miasta Poznana, zwłaszcza dla początkujących lub zarejestrowanych firm, których staż na rynku pracy nie przekracza 3 lat, a które chciałyby zdobyć praktyczną wiedzę z zakresu prawa we własnej firmie.

Program:

1.Odpowiedzialność członków zarządu i rad nadzorczych.

2. Kontrakty menadżerskie - aspekty praktyczne.

3. Umowy handlowe w obrocie krajowym i międzynarodowym, Incoterms.

4. Prawa i obowiązki kontrahentów w obrocie gospodarczym.

5. Jak wzmocnić pozycję firmy w sytuacjach spornych.

6. Prawo upadłościowe i naprawcze-szybkie reagowanie w obliczu kłopotów finansowych.

7. Pułapki w umowach, prawne zabezpieczenie kontraktów.

8. Nowelizacja ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

9. Prawo reklamy w praktyce.

Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 27.05.2019 r. (karta zgłoszeniowa w załączeniu) drogą mailową: zgloszenia.szkolenia@irpoznan.com.pl Ilość miejsc jest ograniczona. Bliższych informacji udziela: Ewa Krupska tel.: 61 859 35 26

Fundusz pożyczkowy Jeremie2- szansą na założenie i rozwój przedsiębiorstwa

ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 406

Urząd Miasta Poznania i Polska Fundacja Przedsiębiorczości zapraszają na bezpłatne szkolenie pt. "Fundusz pożyczkowy Jeremie2- szansą na założenie i rozwój przedsiębiorstwa".

Polska Fundacja Przedsiębiorczości zaprasza na szkolenie z zakresu:

I. możliwości skorzystania z tzw.

Małej Pożyczki Inwestycyjnej z programu Jeremie2

przez polskie mikro, małym i średnim przedsiębiorstwom z województwa wielkopolskiego -

  • Kwota pożyczki: do 500 000,00 zł  (w tym pożyczki do 100 tys. zł tylko dla mikro i małych przedsiębiorstw)
  • Okres karencji: do 6 miesięcy
  • Grupa docelowa: mikro, małe i średnie  przedsiębiorstwa
  • Oprocentowanie:
    • od 1,85% na warunkach pomocy de minimis - dla mikroprzedsiębiorstw, start-upów (tj. firm działających na rynku do 24 miesięcy), przedsięwzięć realizowanych w ramach inteligentnych specjalizacji oraz wiejskich obszarów funkcjonalnych,
    • od 2,45% dla pozostałych małych i średnich przedsiębiorstw
  • Brak innych opłat , prowizji i udziału własnego
  • Okres spłaty: do 84 miesięcy
  • Cel finansowania: finansowanie przedsięwzięć, realizowanych na terenie województwa wielkopolskiego, mających na celu rozwój bądź wzmocnienie potencjału gospodarczego Ostatecznych Odbiorców, zwiększenie lub umocnienie ich pozycji na rynku lub podniesienie ich konkurencyjności

II.  możliwości skorzystania z niskooprocentowanej (0,44% rocznie) pożyczki z programu :

"Pierwszy biznes - Wsparcie w starcie II" przez osoby bezrobotne i absolwentów szkół do czwartego roku po ukończeniu szkoły

Program szkolenia:

1. omówienie grupy docelowej dla których dedykowane są ww. programy

2. możliwości przeznaczenia środków

3. warunki finansowania

4. omówienie przykładowego wniosku o pożyczkę

Termin: 30 maja 2019 r., godz. 09.00 - 10.30

Miejsce: ul. 28 czerwca 1956 r. nr 406, sala A (parter)

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu proszone są o kontakt i rejestrację:

  • e-mailowo, pod adresem: ods@um.poznan.pl
  • telefonicznie, pod numerem: (61) 878 49 56, (61) 878 47 95

Serdecznie zapraszamy

Rozwój organizacji MŚP w kierunku turkusowego zarządzania

u;. 28 Czerwca 1956 r. nr 406

Zapraszamy na bezplatną konferencję pt. Rozwój organizacji MŚP w kierunku turkusowego zarządzania. Konferencja organizowana jest przez Akademię Rozwoju Kompetencji i Poznań Biznes Partner i skierowana jest do zarządzających firmami MŚP i ich właścicieli.

Turkusowe organizacje są traktowane jako remedium na cało zło współczesnego świata pracy. Temat staje się nie tylko modny, ale inspiruje wiele osób do myślenia i działania. Na naszej konferencji eksperci i praktycy zarządzania opowiedzą o szansach i zagrożeniach wynikających z wdrażania turkusowych organizacji w polskich realiach, ale także o alternatywie jaką mają dla tak zwanych turkusowych organizacji.

ZAPISZ SIĘ

Dla kogo:

Dla właścicieli, prezesów, dyrektorów zarządzających, pracowników działów HR firm MŚP zatrudniających od około 40 - do około 200 pracowników.

Tematyka konferencji:

  • Maciej Sasin - Turkusowe organizacje - spojrzenie przez pryzmat zaangażowania
  • Tomasz Sierszchuła - Turkusowe organizacje: zderzenie z polską kulturą pracy
  • Aleksandra Pszczoła - jeśli nie turkus to co? doświadczenia praktyka.
  • Tomasz Sierszchuła - Wróg jest w nas samych - spojrzenie właściciela w lustro.
  • Maciej Sasin - Od czego zacząć transformację firmy?
  • Panel dyskusyjny z udziałem w/w ekspertów: Szanse i zagrożenia związane z rozwojem organizacji

Termin: 29 maja 2019 r., godz. 11.00 - 15.00 (rejestracja od 10.00)

Miejsce: ul. 28 czerwca 1956 r. nr 406, sala A (parter)

Prowadzący:

Tomasz Sierszchuła. Specjalizuje się w przeprowadzaniu zmian w organizacjach pracując jako interim manager. Ma na swoim końce kilka projektów przeprowadzonych zarówno w firmach produkcyjnych jak i usługowych z różnych branż (reklama, IT, automatyka). Poza tym prowadzi coachingi biznesowe dla właścicieli firm i menadżerów oraz szkolenia zarówno z kompetencji miękkich jak i zarządzania strategicznego, zarządzania operacyjnego a także kompetencji zarządczych.

Maciej Sasin - Pomaga firmom budować zaangażowanie pracowników w cele organizacji. Od 13 lat prowadzi firmę doradczo - szkoleniową Akademia Rozwoju Kompetencji, która w 2017 roku została nagrodzona tytułem Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości. Przez 6 lat zarządzał działem HR w firmie z branży motoryzacyjnej (dealerzy Audi, Bentley, Porsche, Skoda,VW) , gdzie odpowiadał za rekrutację, coaching, wdrażał i szkolił pracowników z zakresu technik sprzedaży, kompetencji managerskich i osobistych oraz odpowiadał za komunikację wewnętrzną. Autor książek Budowanie zaangażowania pracowników, Efektywny system pracy oraz Skuteczna sprzedaż.

Gość specjalny:

Aleksandra Pszczoła -założycielka i CEO Bee Talents. W branży tech działa od 2010 roku, gdzie przeszła drogę od budowania prostej aplikacji mobilnej, do stworzenia firmy rekrutacyjno-consultingowej. Na co dzień, razem ze swoim zespołem, znajduje najlepsze talenty dla firm z branży IT w Polsce i za granicą, szkoli rekruterów oraz pokazuje swoim klientom jak dbałość o kulturę organizacyjną wspiera realizację ich celów biznesowych. Prelegentka na wydarzeniach takich jak m.in.: Kongres Profesjonalistów HR, Warszawskie Dni Rekrutacji czy HR Camp, a także autorka artykułów poświęconych rekrutacji i employer brandingowi. "Szef HR" w roku 2014. Wielka fanka szkoły Sheryl Sandberg i Patty McCord.

Skuteczny e-marketing dla małych firm

Wielkopolska Izba Rzemieślnicza w Poznaniu, al. Niepodległości 2, sala 22 (I piętro)

Wielkopolska Izba Rzemieślnicza w Poznaniu wraz Polską Izbą Gospodarczą Importerów, Eksporterów i  Kooperacji oraz Wielkopolską Izbą Przemysłowo-Handlową pragnie zaprosić Państwa do wzięcia udziału w praktycznych, BEZPŁATNYCH WARSZTATACH pt.:

"Skuteczny e-marketing dla małych firm"


27-29. 05.2019

w godz. 08:00 - 16:00

Wielkopolska Izba Rzemieślnicza w Poznaniu,
al. Niepodległości 2, sala 22 (I piętro)

Projekt szkoleniowy jest dofinansowany ze środków budżetowych Urzędu Miasta Poznania przeznaczonych na realizację zadań publicznych.

Warsztat jest adresowany do osób zamieszkałych lub prowadzących działalność gospodarczą
na terenie Miasta Poznana, zwłaszcza dla początkujących lub zarejestrowanych firm, których staż na rynku pracy nie przekracza 3 lat, a które chciałyby zdobyć praktyczną wiedzę z zakresu "Skutecznego e-marketingu w małych firmach".

Dzień 1

  1. Rola e- marketingu w małej firmie.
  2. Budowanie strategii marketingowej z wykorzystaniem Internetu.
  3. Skuteczna komunikacja firmy.

Dzień 2

  1. Promocja produktu/usługi online.
  2. Skuteczne prowadzenie własnej strony internetowej.
  3. Efektywny e-commerce.

Dzień 3

  1. Interaktywna prezentacja produktu.
  2. Edukacja grup docelowych poprzez odpowiednią zawartość merytoryczną.
  3. Tajniki content marketingu pod kontem grupy docelowej.

Zgłoszenia przyjmujemy drogą mailową: zgloszenia.szkolenia@irpoznan.com.pl

do dnia 17.05.2019 r. (karta zgłoszeniowa w załączeniu)

Ilość miejsc jest ograniczona.

Bliższych informacji udziela: Ewa Krupska tel.: 61 859 35 26.

Rozwijamy przedsiębiorczość: Unijne możliwości finansowania - rozwinięcia biznesu i podniesienia kwalifikacji pracowników.

ul. 28 czerwca 1956 r. nr 406, Poznań

Urząd Miasta Poznania oraz Wielkopolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. zapraszają na bezpłatne spotkanie informacyjne pt. "Rozwijamy przedsiębiorczość: Unijne możliwości finansowania -  rozwinięcia biznesu i podniesienia kwalifikacji pracowników".

Spotkanie skierowane jest zarówno do osób, które maja już działalność jak i tych, którzy planują jej rozpoczęcie. 

Program spotkania: 

1. 9:00 dla prowadzących działalność gospodarczą.

Jak sfinansować rozwój kompetencji swojego zespołu? Dofinansowania do szkoleń: dla kogo, ile i w jaki sposób pozyskać. 

Szkolenie poprowadzi Anna Nadstawska - kierownik zespołu w Projekcie "Usługi Rozwojowe".

2. 10.45 dla prowadzących działalność gospodarczą i zamierzających otworzyć firmę.

Pożyczki unijne jeremie2 - inwestuj pieniądze za darmo, bez wkładu własnego i bez zabezpieczeń. 

Spotkanie poprowadzi Patrycja Tomczak.

3. 11.15: dla MŚP 

Rozwój firmy z Funduszami Europejskimi - ogólny przegląd możliwości.

Spotkanie poprowadzi: Specjalista ds. FE -  Natalia Hewczuk

Termin: 27 maja 2019r., godz. 09:00 - 12:30

Miejsce: ul. 28 czerwca 1956 r. nr 406, sala A (parter)

Osoby zainteresowane udziałem w spotkaniu proszone są o kontakt i rejestrację:

  • e-mailowo, pod adresem: ods@um.poznan.pl
  • telefonicznie, pod numerem: (61) 878 49 56, (61) 878 47 95.

Zasady sporządzania biznesplanu

Poznań, ul. 28 czerwca 1956 r. nr 406

Urząd Miasta Poznania zaprasza na bezpłatne szkolenie pt. "Zasady sporządzania biznesplanu". Szkolenie adresowane jest do osób planujących podjęcie własnej działalności gospodarczej oraz funkcjonujących już na rynku przedsiębiorców.

Program szkolenia:

1. Informacja o realizatorze przedsięwzięcia.

2. Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia.

3. Informacje o produktach/usługach.

4. Analiza marketingowa

- rynek

- odbiorcy

- dostawcy

- główni konkurenci

- działania marketingowe.

5. Harmonogram uruchomienia działalności gospodarczej.

6. Plan finansowy

- nakłady w ramach przedsięwzięcia i źródła finansowania inwestycji

- planowane wpływy i wydatki

- aktywa trwałe i obrotowe - źródła ich finansowania.

7. Zatrudnienie

- formy zatrudnienia i rozliczeń

- czas pracy.

8. Wyposażenie specjalistyczne.

Termin: 23 maja 2019r., godz. 16:00 - 19:00

Miejsce: ul. 28 czerwca 1956 r. nr 406, sala A (parter)

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu proszone są o kontakt i rejestrację:

  • e-mailowo, pod adresem: ods@um.poznan.pl
  • telefonicznie, pod numerem: (61) 878 49 56, (61) 878 47 95

Zapraszamy serdecznie!

(nie)bezpieczny szef, (nie)bezpieczny pracownik. Szkolenie z ochrony przed cyberprzestępczością

u;. 28 Czerwca 1956 r. nr 406

Człowiek stanowi najsłabsze ogniwo w łańcuchu zabezpieczeń. Odwróćmy role. Sprawmy, aby najsłabsze ogniwo stało się najmocniejszą linią obrony. Dowiedz się jak działa haker, poznaj metody ochrony przed potencjalnymi atakami i ponieś poziom bezpieczeństwa w swojej organizacji. Nabyte umiejętności pomogą Tobie lub/i Twoim pracownikom rozpoznać zagrożenie i uniknąć sytuacji mogącej doprowadzić do naruszenia prywatności, wycieku danych, kar finansowych czy utraty wizerunku. 

Agenda:

- dlaczego człowiek stanowi najsłabsze ogniwo w łańcuchu zabezpieczeń? 

- co to są socjotechniki i dlaczego są takie skuteczne?

- przykład ataku socjotechnicznego

- metody rozpoznawania ataków socjotechnicznych

- rodzaje ataków

- skutki działań cyberprzestępców dla organizacji

- ochrona przed cyberprzestępcami - zasady korzystania z poczty elektronicznej, Wi-Fi, urządzeń mobilnych, USB, zarządzanie stroną internetową

- szyfrowanie danych jako jedyna forma ochrony przed wyciekiem

- kopie zapasowe

Termin: 22 maja 2019r., godz. 17:00 - 20:00

Miejsce: ul. 28 czerwca 1956 r. nr 406, sala A (parter)

Prowadzący:

Artur Markiewicz z cyberkurs.online związany jest z informatyką od 1991 roku, a od 13 lat z rynkiem IT. W tym czasie zdobył doświadczenie i wiedzę, którą skutecznie przekazuje dalej. Codzienne spotkania z ludźmi wnoszą nowe pomysły, którymi warto dzielić się z innymi podczas szkoleń. Uczestnictwo w organizacji Toastmasters (organizacja non-profit będąca światowym liderem w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i przywódczych)  pomaga skutecznie przekazywać wiedzę o czym świadczą wysokie wyniki anonimowych ankiet.

Przeszkoliłem w poprzednim roku ponad 700 osób z tej tematyki, jestem jej fascynatem i uwielbiam przekazywać wiedzę.

Katarzyna Abramowicz Radczyni prawna z wieloletnim doświadczeniem w agencjach rządowych oraz w sektorze prywatnym. Była przedstawicielką KIRP w Brukseli.

Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w tworzeniu rozwiązań internetowych. Współtwórczyni serwisów bilety24.plprzelewy24.plspecprawnik.ploduslug.plspecfile.pl.

Katarzyna Abramowicz jest również prelegentką największych konferencji w Polsce związanych z tematyką prawniczą i nowymi technologiami takich jak VII Konferencja i Narodowy Test Interoperacyjności Podpisu Elektronicznego CommonSign 2017, Nowoczesna kancelaria i dział prawny - bezpieczeństwo danych, obieg dokumentów i zarządzanie sprawami, Law Summit, Konferencja naukowa Cyberbezpieczeństwo w Mediach, LegalTech Polska, międzynarodowa konferencja CyberSec, Impact Fintech 2017. 

Laureatka StartUp Europe Awards 2017. Pierwsze kroki w biznesie internetowym stawiała w 1998 roku zakładając wraz z ojcem spółkę DialCom, a następnie DialCom24. 

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu proszone są o kontakt i rejestrację:

  • e-mailowo, pod adresem: ods@um.poznan.pl
  • telefonicznie, pod numerem: (61) 878 49 56, (61) 878 47 95

Zarządzanie projektami

Wielkopolska Izba Rzemieślnicza w Poznaniu, al. Niepodległości 2, sala 22 (I piętro)

Wielkopolska Izba Rzemieślnicza w Poznaniu wraz Polską Izbą Gospodarczą Importerów, Eksporterów i Kooperacji, z oraz z Wielkopolską Izbą Przemysłowo-Handlową pragnie zaprosić Państwa do wzięcia udziału w praktycznych, BEZPŁATNYCH WARSZTATACH pt.: "Zarządzanie projektami".

Termin: 21-22 maja 2019 r., godz. 08.00 - 16.00

Miejsce: Wielkopolska Izba Rzemieślnicza w Poznaniu, al. Niepodległości 2, sala 22 (I piętro)

Dzień 1

I. Każde działanie w firmie to projekt.

II. Metodyka zarządzania projektem.

III. Organizacja pracy w ramach projektu.

IV. Budowanie zespołu projektowego (budowanie relacji, umiejętności interpersonalnych w zarządzaniu projektem).

V. Planowanie i budżetowanie projektu.

VI. Komunikacja w projekcie.

Dzień 2

VII. Budowa poprawnego harmonogramu.

VIII. Dokumentacja projektu.

IX. Nadzór nad realizacją projektu.

X. Zarzadzanie ryzykiem, współpraca z dostawcami.

XI. Zamkniecie projektu.

Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 10.05.2019 r. (karta zgłoszeniowa w załączeniu) drogą mailową: zgloszenia.szkolenia@irpoznan.com.pl Ilość miejsc jest ograniczona. Bliższych informacji udzielają: Dagmara Janiszewska tel. 61 859 35 33 oraz Ewa Krupska tel.: 61 859 35 26.

Serdecznie zapraszamy

Zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej - wprowadzenie do tematu "własnej firmy"

ul. 28 czerwca 1956r. nr 406, Poznań

Urząd Miasta Poznania zaprasza na bezpłatne szkolenie pt. Zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej - wprowadzenie do tematu "własnej firmy".

Program szkolenia:

1.Wprowadzenie do tematu "własnej firmy" - pojęcie działalności gospodarczej, pojęcie przedsiębiorcy.

2. Obowiązujące akty prawne.

3. Formy organizacyjno-prawne prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce - krótka charakterystyka. Wady i zalety poszczególnych form prawnych.

4. Procedura rejestracji jednoosobowej działalności gospodarczej

  • omówienie druku CEIDG-1 (wpis do CEIDG, zmiana wpisu, zawieszenie i wznowienie działalności gospodarczej oraz likwidacja firmy)
  • NIP - Urząd Skarbowy
  • REGON - Urząd Statystyczny
  • rejestracja firmy przez internet - Profil Zaufany ePUAP

 5. Obowiązki przedsiębiorcy wobec ZUS

  • zgłoszenie do ZUS - omówienie obowiązujących druków
  • składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne

 6. Obowiązki przedsiębiorcy wobec US

  • podatek dochodowy od osób fizycznych - wybór formy opodatkowania:

- zasady ogólne: skala podatkowa i podatek liniowy

- ryczałt od przychodów ewidencjonowanych

- karta podatkowa

  • podatek VAT
  • kasa fiskalna w działalności gospodarczej

7. Procedura rejestracji spółki cywilnej.

8. Źródła finansowania działalności gospodarczej - skąd czerpać pieniądze na własny biznes?

  • dotacje na założenie działalności gospodarczej
  • dofinansowanie na rozwój firmy
  • pożyczki na założenie oraz rozwój firmy, pożyczki na utworzenie stanowiska pracy

Termin: 21 maja 2019r., godz. 10.00 - 13.00

Miejsce: ul. 28 czerwca 1956 r. nr 406, sala A (parter)

Szkolenie poprowadzą pracownicy Wydziału Działalności Gospodarczej i Rolnictwa UMP oraz II Oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Poznaniu.

Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu proszone są o kontakt i rejestrację:

  • e-mailowo, pod adresem: ods@um.poznan.pl
  • telefonicznie, pod numerem: (61) 878 49 56, (61) 878 47 95.

Zapraszamy serdecznie!

Dokumentacja pracownicza - najnowsze zmiany w przepisach (2019r.). Zmiany w Kodeksie pracy wynikające z ustawy wdrażającej RODO

u;. 28 Czerwca 1956 r. nr 406

Miasto Poznań i Polska Fundacje Przedsiębiorczości mają ogromną przyjemność zaprosić Państwa na szkolenie pt. "Dokumentacja pracownicza - najnowsze zmiany w przepisach (2019r.). Zmiany w Kodeksie pracy wynikające z ustawy wdrażającej RODO"

Proponowane Państwu szkolenie jest odpowiedzią na zapotrzebowanie pracodawców, pracowników działów kadr, przedsiębiorców działających w różnych branżach w zakresie uzyskania najistotniejszej, a przede wszystkim praktycznej wiedzy o zmieniających się przepisach.

1 stycznia 2019r. weszły w życie nowe przepisy regulujące zasady prowadzenia dokumentacji pracowniczej. Najważniejsze zmiany dotyczą między innymi nowego sposobu prowadzenia akt pracowniczych i nowego podziału tzw. teczki pracowniczej, możliwości prowadzenia elektronicznych akt osobowych, obowiązku przechowywania dokumentacji związanej z czasem pracy pracownika, możliwości skrócenia okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej z 50 lat do 10 lat. Efektem nowego Rozporządzenia w sprawie prowadzenia dokumentacji pracowniczej jest powstanie nowych obowiązków po stronie pracodawcy, dlatego konieczne jest zapoznanie się pracodawców oraz osób odpowiedzialnych w przedsiębiorstwach za obszar kadrowo - płacowy z nowymi przepisami oraz skutkami tych regulacji dla codziennej pracy.

Szkolenie adresowane jest przede wszystkim do przedsiębiorców oraz pracowników działów HR, kadr, płac, a także osób zarządzających szeroko pojętym obszarem kadrowo - płacowym.

Szkolenie praktyczne, z dużą ilością przykładów, case study oraz wskazówek do codziennego stosowania.

Szkolenie adresowane jest przede wszystkim do kadrowców, pracowników działów HR, przedsiębiorców prowadzących biura rachunkowe, kadrowe oraz podmiotów zajmujących się rekrutacją pracowników.

Szkolenie poprowadzi pani Maja Grzegorczyk - radca prawny wpisany na listę radców prawnych prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Szczecinie. Prawnik - praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym. Specjalizuje się w prawie pracy, ochronie danych osobowych oraz ochronie tajemnic przedsiębiorstwa, prawie gospodarczym, prawie cywilnym, prawie spółek handlowych. W ramach świadczonych usług wdraża RODO w przedsiębiorstwach, jak również bardzo często wspiera IOD w pełnieniu funkcji i wykonywaniu powierzonych zadań. Wieloletni wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu Wydziału Ekonomicznego w Szczecinie. Trener i wykładowca z wieloletnim doświadczeniem, które przekłada się na umiejętność przystępnego przekazywania i wyjaśniania skomplikowanych zagadnień prawnych.

Termin: 20 maja 2019 r. godz: 9.00 - 16.00,

Miejsce: ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 406, sala A (parter)

ZAPISY

Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Zgłoszenie uczestnictwa w szkoleniu jest jednoznaczne z potwierdzeniem przez Uczestnika zapoznania się z Ogólnymi warunkami organizacyjnymi szkoleń PFP i wyrażeniem zgody na ich zastosowanie. Zapraszamy do rejestracji na szkolenie na stronie internetowej Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. Rejestracja jest możliwa tylko za pośrednictwem formularza na stronie. W razie pytań, prosimy o kontakt z panią Patrycją Pińkowską, tel.: (91) 312-92-22, e-mail: p.pinkowska@pfp.com.pl.

Serdecznie zapraszamy!