Wyjazd studyjny do Berlina z Przedszkola nr 51

W dniach 12-13 października pracownicy Przedszkola nr 51 w Poznaniu udali się na wyjazd studyjny do Berlina. Wyjazd okazał się niesamowitą okazją do zdobycia nowej wiedzy oraz wymiany wspólnych doświadczeń.

1 - grafika artykułu
1

Pracownicy Przedszkola mieli możliwość obserwacji ciekawych oraz innowacyjnych metod pracy z dziećmi (pan konserwator już pracuje nad wdrożeniem podpatrzonych w Berlinie pomysłów, takich jak podświetlany stół, kącik majsterkowicza, czy podesty do zabaw rozwijające m.in. poczucie równowagi oraz wymierzanie odległości).
Pomysł wyjazdu zrodził się w ubiegłym roku szkolnym, gdy Pani dyrektor Klaudia Sobecka-Szcześniak wzięła udział w Programie Comenius Yale. Wrażenie jakie wywarło na niej berlińskie przedszkole było tak pozytywne i tak ogromne, że chciała podzielić się z nim z pozostałymi pracownikami przedszkola. Już po udziale Pani dyrektor w programie, w przedszkolu nastąpiło wiele zmian. Jednak dalsze zmiany wymagały przekonania do nich personelu przedszkola. Dlatego też, Pani dyrektor postanowiła zorganizować wyjazd studyjny.
Odwiedzone przedszkole w Berlinie Kinder in Bewegung (Dzieci w ruchu) jest administrowane przez organizację non-profit zarządzającą przedszkolami. Kinder in Bewegung stawia na pierwszym miejscu swobodny rozwój dziecka ze szczególnym uwzględnieniem nauki języka, zdrowego odżywiania oraz ruchu, co idealnie wpisuje się w cele statutowe oraz specyfikę Przedszkola nr 51 w Poznaniu.
W przedszkolu dzieci poznają świat w sposób możliwie najbliższy do naturalnego: wykorzystując tylko zabawki z naturalnych surowców, takich jak drewno czy kamienie, a także przedmiotów użytku codziennego - garnków, patelni, a nawet... gwoździ, młotka czy piły. Szczególną uwagę przywiązuje się do samodzielności oraz uwzględniania indywidualnych potrzeb dzieci.
Warto wspomnieć też zagospodarowaniu wnętrz i organizacji przestrzeni w przedszkolu. Spokojna kolorystyka pomieszczeń daje miejsce kolorom, które do przedszkola wnoszą dzieci. Dzieci poruszają się po całym przedszkolu swobodnie, to one decydują, czy chcą konstruować, malować czy też leżakować.