Oddział Planowania i Analiz Budżetu

Kompetencje oddziału

1) koordynacja prac związanych z przygotowaniem założeń stanowiących podstawę projektowania budżetu Miasta w części dotyczącej zadań oświatowych;

2) koordynacja prac związanych z przygotowaniem, w systemie informatycznym, wstępnej zbiorczej informacji o zapotrzebowaniu na wydatki bieżące na kolejny rok budżetowy;

3) koordynacja prac związanych z przygotowaniem, w systemie informatycznym, projektu budżetu zadań oświatowych do wysokości limitu określonego przez Skarbnika Miasta na wydatki bieżące, na kolejny rok budżetowy:

4) opracowanie zbiorczego planu finansowego bieżących zadań oświatowych (z wyłączeniem środków pochodzących z projektów unijnych), wynikającego z uchwały budżetowej Rady Miasta na kolejny rok budżetowy;

5) gromadzenie dokumentacji planistycznej, sprawozdawczej oraz zadaniowej poszczególnych szkół i placówek oświatowych, dla których Miasto jest organem prowadzącym;

6) opracowywanie oraz zmiany w trakcie roku budżetowego zbiorczych harmonogramów dochodów i wydatków części budżetu Miasta będącego w nadzorze Wydziału;

7) monitorowanie  wykonywania  budżetów jednostkowych i WRD szkół i placówek poprzez bieżącą analizę sprawozdań jednostek organizacyjnych oświaty; ocena zasadności wniosków jednostek organizacyjnych oświaty o zmiany w planie finansowym oraz wdrożenie tych zmian;

8) koordynacja i wprowadzenie zmian w planach finansowych jednostek organizacyjnych oświaty zgłaszanych przez inne oddziały Wydziału oraz wprowadzanie ich do aplikacji informatycznej użytkowanej w Urzędzie Miasta;

9) koordynowanie i wprowadzanie zmian w planach finansowych w zakresie środków pochodzących z dotacji budżetu państwa;

10) nadzór nad rozliczeniem finansowym otrzymanych przez Miasto na działalność oświatową dotacji z budżetu państwa;

11) monitorowanie wykonywania zbiorczego budżetu zadań oświatowych w zakresie realizacji dochodów i wydatków poprzez bieżącą analizę sprawozdań
i opracowywanie propozycji niezbędnych zmian;

12) koordynacja działań komórek organizacyjnych Wydziału w zakresie prac związanych z opracowaniem informacji półrocznej i sprawozdania rocznego z realizacji budżetu zadań oświatowych;

13) sporządzanie zbiorczej informacji półrocznej i sprawozdania rocznego z realizacji oświatowych zadań budżetowych  i  pozabudżetowych;

14) przyjmowanie i weryfikacja wniosków o dofinansowanie w ramach budżetu Wydziału na zadania finansowane w ramach pozostałej działalności, składanych przez szkoły i placówki oświatowe;

15) wykonywanie czynności nadzorczych nad miejskimi placówkami oświatowymi poprzez dokonywanie przeglądów dokumentacji finansowej placówek w zakresie bieżących wydatków rzeczowych, z wyłączeniem spraw dotyczących planowanych i realizowanych w placówkach oświatowych remontów, gospodarowania nieruchomościami a także planowania i realizacji odpisów na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych oraz Fundusz Zdrowotny Nauczycieli;

16) nadzór nad szkołami i placówkami oświatowymi w zakresie dokumentacji finansowej posiadanej przez szkoły i placówki oświatowe z wyłączeniem dokumentacji dotyczącej realizacji remontów planowanych i wydatków majątkowych (właściwość Oddziału Remontów i Eksploatacji Obiektów Oświatowych i Oddziału Inwestycji
i Spraw Majątkowych).