Prezydent Miasta Poznania i Zastępcy

Pierwszy zastępca prezydenta Miasta Poznania - Mariusz Wiśniewski

Kadencja Prezydenta Miasta Poznania

2018-2023

Kontakt

I piętro, sekretariat pokój 116 tel. 61 878 53 17, email: sekretariat_m.wisniewski@um.poznan.pl

Nadzoruje

Pierwszy Zastępca Prezydenta nadzoruje:

  1. Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta;
  2. Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków;
  3. Wydział Oświaty;
  4. Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa;
  5. Zarząd Dróg Miejskich;
  6. Zarząd Transportu Miejskiego;
  7. Zakład Robót Drogowych;
  8. Wydział Rozwoju Miasta i Współpracy Międzynarodowej.

Przy pomocy Wydziału Oświaty:

  • przedszkola,
  • szkoły,
  • miejskie szkoły artystyczne,
  • młodzieżowe domy kultury,
  • pozostałe miejskie jednostki wymienione w obwieszczeniu Prezydenta Miasta Poznania, o których mowa w ustawie o systemie oświaty;

Przy pomocy Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa - Straż Miejską Miasta Poznania;

Przy pomocy Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta - Centrum Turystyki Kulturowej "Trakt" - z wyłączeniem nadzoru właścicielskiego w zakresie opiniowania rocznych sprawozdań finansowych;

Przy pomocy Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta w zakresie realizowanych projektów unijnych:

  • Zarząd Dróg Miejskich,
  • Zarząd Transportu Miejskiego;

Pierwszy Zastępca Prezydenta zapewnia realizację uprawnień Miasta Poznania wobec Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Poznaniu i Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu. Współpracuje ze stałymi komisjami Rady Miasta Poznania:

  • Komisją Oświaty i Wychowania;
  • Komisją Polityki Przestrzennej i Rewitalizacji;
  • Komisją Transportu i Polityki Mieszkaniowej;
  • Komisją Współpracy Lokalnej, Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego;
  • Komisją Promocji Miasta i Relacji Zewnętrznych.

Zakres zadań

Do zakresu zadań Zastępcy Prezydenta do spraw rewitalizacji i rozwoju Miasta, funduszy europejskich, bezpieczeństwa publicznego, turystyki, oświaty i transportu oraz współpracy międzynarodowej należy prowadzenie spraw dotyczących:

  1. koordynacji i monitorowania realizacji zadań ujętych w Gminnym Programie Rewitalizacji oraz w Zintegrowanym Programie Odnowy i Rozwoju Śródmieścia na lata 2014-2030;
  2. inicjowania i wspierania pozyskiwania funduszy strukturalnych z programów operacyjnych na poziomie regionalnym i krajowym oraz z instytucji wspólnotowych Unii Europejskiej;
  3. wspomagania zarządzania projektami w zakresie koordynowania i monitorowania;
  4. bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz współpracy z policją i strażą pożarną na zasadach określonych w odrębnych przepisach;
  5. zgromadzeń, obrony cywilnej, spraw obronnych (w tym powszechnego obowiązku obrony) i zagrożeń nadzwyczajnych;
  6. promocji Miasta Poznania w zakresie rozwoju turystyki miejskiej, kulturowej i kongresowej;
  7. oświaty oraz wychowania dzieci i młodzieży;
  8. funkcjonowania wymienionych w obwieszczeniu Prezydenta Miasta Poznania miejskich placówek, o których mowa w ustawie o systemie oświaty;
  9. komunikacji drogowej i ścieżek rowerowych;
  10. opracowywania programów rozwoju infrastruktury technicznej Miasta Poznania, szczególnie w zakresie dróg miejskich i transportu publicznego oraz ich realizacji;
  11. nadzoru nad realizacją programów zgodnie z odrębnym zarządzeniem regulującym strategiczne zarządzanie rozwojem Miasta Poznania;
  12. strategii rozwoju Miasta Poznania, programowania i planowania jego rozwoju społeczno-gospodarczego oraz przygotowywania analiz na temat sytuacji społeczno-gospodarczej Miasta Poznania i raportu o stanie Miasta Poznania;
  13. rozwoju i promocji Poznania jako miasta atrakcyjnego dla ludzi młodych oraz silnego ośrodka akademickiego i naukowego;
  14. koordynacji wdrażania Polityki Poznań Młodych 2025;
  15. współpracy międzynarodowej w zakresie kontaktów Urzędu Miasta Poznania z miastami zagranicznymi, instytucjami, organizacjami oraz miastami partnerskimi, a także uczestnictwa Miasta Poznania w międzynarodowych i krajowych sieciach współpracy miast i regionów;
  16. organizacji współpracy Miasta Poznania z zagranicą;
  17. współpracy przy opracowywaniu i realizacji wieloletnich prognoz finansowych - w zakresie prognoz inwestycyjnych;
  18. koordynacji oceny wiarygodności kredytowej Miasta Poznania;
  19. nadzoru nad realizacją programów zgodnie z odrębnym zarządzeniem regulującym strategiczne zarządzanie rozwojem Miasta Poznania.

Życiorys

Ur. w Poznaniu 7.05.1978 r., mieszkaniec Rataj. W 2002 r. ukończył studia magisterskie na kierunku politologia na UAM w Poznaniu oraz prawo na UAM w 2007 r., a także studia podyplomowe "Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej" na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu (2013). Jest absolwentem Szkoły dla Młodych Liderów Społecznych i Politycznych w Warszawie (1999). W 2014 r. pracował  jako wiceprezes Funduszu Rozwoju i Promocji Województwa Wielkopolskiego S.A.; w l. 2012-14 był wykładowcą w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu, a od 2017 r.  prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM. W l. 2008-14 pracował w Zespole Doradców Wojewody Wielkopolskiego - Piotra Florka, gdzie był m.in. zaangażowany w organizację Konferencji Klimatycznej ONZ w Poznaniu w 2008 r. oraz spotkań w ramach polskiej Prezydencji w UE, które odbywały się w Poznaniu (2011 r.). Od 09.2006 r. do 02.2008 r. był asystentem Posła do PE dra Filipa Kaczmarka w poznańskim biurze poselskim. Od 2003 do 2006 r. pracował w Urzędzie Miasta Poznania, gdzie był organizatorem pierwszego w Polsce miejskiego programu staży studenckich, wcześniej m.in. w l. 1998-2000 dziennikarz działu sportowego "Gazety Poznańskiej".

Działalność publiczna:

  • w 2018 r. wybrany po raz czwarty przez mieszkańców Rataj, Żegrza, Starołęki, Głuszyny, Pokrzywna, Krzesin, Dębca i Świerczewa na radnego miejskiego - 8120 głosów (3. wynik w Poznaniu); w związku z dalszym powierzeniem przez Prezydenta J. Jaśkowiaka funkcji Z-cy Prezydenta złożył mandat radnego
  • od 2015 r. reprezentuje Miasto Poznań w Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, wiceprzewodniczący Rady PLOT
  • w 2014 r. wybrany po raz trzeci przez mieszkańców na radnego Miasta Poznania (drugi wynik w mieście). 10.12.2014 w związku z objęciem funkcji Z-cy Prezydenta Miasta złożył mandat radnego
  • 2010-2014 Radny Miasta Poznania: był przewod. Komisji Rewitalizacji, wiceprzew. Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publ., pracował też w Komisji Kultury Fizycznej i Turystyki; Komisji Samorządowej oraz pełnił funkcję wiceprzew. Klubu Radnych PO
  • w kadencji 2006-10 Radny Miasta Poznania: był wiceprzew. Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego, przewodniczył Doraźnej Komisji ds. reformy jednostek pomocniczych, pracował też w Komisji Kultury Fizycznej i Turystyki; Komisji Ochrony Środowiska i Rewitalizacji oraz Doraźnej Komisji Statutowo-Regulaminowej oraz pełnił funkcję sekretarza Klubu Radnych PO
  • w l. 2001 - 10 r. z wyboru mieszkańców był przez trzy kadencje radnym osiedla samorządowego ,,Żegrze"
  • w l. 2004 - 06 współpracownik społeczny Posła do PE - dra Filipa Kaczmarka
  • od 2005/2006 do 2014 r. prowadził Biuro Porad Obywatelskich przy Parafii na os. Stare Żegrze
  • w 2004 r. współzałożyciel Poznańskiego Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości (członkostwo do 2013 r.).

Ważniejsze doświadczenia społeczne:

  • 2001-03 przew. Zarządu Krajowego Niezależnego Zrzeszenia Studentów
  • 1997-2001 przew. NZS na UAM (reaktywował NZS na uczelni po 4 l. przerwy w działalności)
  • 2002-05 członek Polsko-Niemieckiej Rady Współpracy Młodzieży - powołany przez Radę Ministrów
  • 2001-02 członek Senatu Akademickiego UAM - przedstawiciel studentów
  • 2000-02 członek Rady Wydziału Nauk Społecznych UAM - przedstawiciel studentów
  • 1999-2001 współzałożyciel i wiceprzew. Młodzieżowej Rady Miasta
  • I poł. l. 90. Towarzystwo Gimnastyczne ,,Sokół" - Gniazdo Rataje
  • 1989-94 w ZHR

Drugi Zastępca Prezydenta Jędrzej Solarski

Kadencja Prezydenta Miasta Poznania

2018-2023

Kontakt

I piętro, sekretariat pokój 123 tel. 61 878 53 23, email: sekretariat_j.solarski@um.poznan.pl

Nadzoruje

Drugi Zastępca Prezydenta nadzoruje:

  1. Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów;
  2. Biuro Poznań Kontakt;
  3. Wydział Kultury;
  4. Wydział Organizacyjny z wyłączeniem stanowisk, o których mowa w § 3 ust. 3 pkt 4;
  5. Wydział Sportu;
  6. Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych;
  7. Wydział Działalności Gospodarczej i Rolnictwa;
  8. Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Poznaniu.

Przy pomocy Wydziału Sportu:

  • Poznańskie Ośrodki Sportu i Rekreacji;

Przy pomocy Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych:

  • miejskie jednostki pomocy społecznej oraz wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej - inne niż wymieniona w ust. 2 pkt. 8,
  • samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej, dla których podmiotem tworzącym jest Miasto Poznań - z wyłączeniem nadzoru wykonywanego przez Zastępcę Prezydenta Miasta Poznania do spraw polityki przestrzennej i gospodarowania nieruchomościami, gospodarki komunalnej i lokalowej oraz środowiska,
  • Zespół Żłobków nr 1, Zespół Żłobków nr 2, Zespół Żłobków nr 3, Zespół Żłobków nr 4,
  • Poznańskie Centrum Świadczeń,
  • Centrum Usług Wspólnych w Poznaniu,
  • Centrum Inicjatyw Senioralnych,
  • żłobki - inne niż wymienione w lit. c, kluby dziecięce i dziennych opiekunów, zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi do lat 3,
  • Ogród Zoologiczny;

Przy pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Poznaniu:

  • prawidłowe funkcjonowanie Spółdzielni Socjalnej "Poznanianka";

Przy pomocy Wydziału Kultury:

  • miejskie instytucje kultury - z wyłączeniem Centrum Turystyki Kulturowej "Trakt" oraz nadzoru właścicielskiego w zakresie opiniowania rocznych sprawozdań finansowych.

Drugi Zastępca Prezydenta współpracuje z Powiatowym Urzędem Pracy w Poznaniu.

Drugi Zastępca Prezydenta współpracuje z następującymi stałymi komisjami Rady Miasta Poznania:

  1. Komisją Kultury Fizycznej i Turystyki;
  2. Komisją Kultury i Nauki;
  3. Komisją Rodziny, Polityki Społecznej i Zdrowia;
  4. Komisją Skarg, Wniosków i Petycji;
  5. Komisją Budżetu, Finansów, Przedsiębiorczości i Nadzoru Właścicielskiego.

Zakres zadań

Do zakresu zadań Zastępcy Prezydenta Miasta Poznania do spraw pomocy społecznej i opieki zdrowotnej, współpracy z organizacjami społecznymi oraz kultury, sportu i działalności gospodarczej - pana Jędrzeja Solarskiego należy prowadzenie spraw dotyczących:

1) promocji i ochrony zdrowia;
2) profilaktyki i rozwiązywania problemów związanych z uzależnieniami;
3) pomocy społecznej;
4) zinstytucjonalizowanych form opieki nad dziećmi w wieku do lat 3;
5) miejskiej oferty wsparcia dla rodzin i seniorów;
6) wsparcia osób z niepełnosprawnościami;
7) koordynacji współpracy Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi;
8) rozwoju życia kulturalnego Miasta Poznania i działalności miejskich instytucji kultury;
9) organizacji pracy Urzędu Miasta Poznania i realizacji polityki osobowej w Urzędzie Miasta Poznania;
10) nadzoru nad wypłatą świadczeń pieniężnych dla mieszkańców Poznania;
11) rozwoju kultury fizycznej, krajoznawstwa i sportu;
12) świadczenia na rzecz mieszkańców i wydziałów Urzędu Miasta Poznania usług call center i contact center oraz świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej;
13) nadzoru nad realizacją programów zgodnie z odrębnym zarządzeniem regulującym strategiczne zarządzanie rozwojem Miasta Poznania;
14) wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
15) gospodarki leśnej i rolnej;
16) działalności gospodarczej, rozwoju przedsiębiorczości, w szczególności małych i średnich przedsiębiorstw;
17) zapewnienia ochrony praw konsumentów;
18) koordynacji działań w zakresie polityki równościowej;
19) organizowania przyjaznych warunków do osiedlania się cudzoziemców i repatriantów;
20) koordynacji realizacji ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Życiorys

Urodzony 29 kwietnia 1973 roku, z zawodu prawnik. W 1998 roku ukończył prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im Adama Mickiewicza w Poznaniu.

W 1998 roku pracą w Urzędzie Wojewódzkim w Poznaniu rozpoczyna swoją karierę zawodową. W 2002 roku obejmuje funkcję dyrektora wydziału spraw obywatelskich i zarządzania kryzysowego w Starostwie Powiatowym w Poznaniu. W Urzędzie Miasta pracuje od października 2003 roku, od początku w Wydziale Organizacyjnym. Do roku 2011 jako zastępca dyrektora, następnie - po kilkumiesięcznym okresie pełnienia obowiązków - jako dyrektor tego Wydziału. 

Wykładowca z zakresu reformy administracji publicznej na Uniwersytecie Ludowym w Poznaniu w latach 1999 - 2000. Absolwent studiów podyplomowych z zakresu prawa pracy.

Od 2019 r. jest członkiem Rady Nadzorczej Międzynarodowych Targów Poznańskich oraz Wiceprzedwodniczącym Rady Nadzorczej Remondis Sanitech Poznań Sp. z o.o.

Uczestnik wielu szkoleń, m in. z zakresu funkcjonowania centrów zarządzania kryzysowego, ratownictwa w regionie hanowerskim w Niemczech. Ukończył liczne kursy z zakresu zarządzania, informacji publicznej, kontroli zarządczej oraz HR.

Zwycięzca licznych turniejów samorządowych w tenisie ziemnym.

Prywatnie mąż, ojciec dwójki dzieci.


Trzeci Zastępca Prezydenta Bartosz Guss

Kadencja Prezydenta Miasta Poznania

2018-2023

Kontakt

I piętro, sekretariat pokój 116 tel. 61 878 53 16 email: sekretariat_b.guss@um.poznan.pl

Nadzoruje

Trzeci Zastępca Prezydenta nadzoruje:

  1. Biuro Obsługi Inwestorów;
  2. Biuro Spraw Lokalowych;
  3. Wydział Gospodarki Komunalnej;
  4. Wydział Gospodarki Nieruchomościami;
  5. Wydział Urbanistyki i Architektury;
  6. Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska;
  7. Miejską Pracownię Urbanistyczną;
  8. Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ.

Przy pomocy Wydziału Gospodarki Komunalnej:

  • Palmiarnię Poznańską,
  • Usługi Komunalne;

Przy pomocy Wydziału Kształtowania i Ochrony Środowiska:

  • Zarząd Zieleni Miejskiej,
  • Zakład Lasów Poznańskich

Trzeci Zastępca Prezydenta reprezentuje Miasto Poznań w Związku Międzygminnym "Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej".

Trzeci Zastępca Prezydenta zapewnia realizację uprawnień Prezydenta Miasta Poznania wobec Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla Miasta Poznania.

Trzeci Zastepca Prezydenta współpracuje z następującymi stałymi komisjami Rady Miasta Poznania:

  1. Komisją Kultury i Nauki;
  2. Komisją Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej;
  3. Komisją Polityki Przestrzennej i Rewitalizacji;
  4. Komisją Transportu i Polityki Mieszkaniowej.

Zakres zadań

Do zakresu zadań Zastępcy Prezydenta Miasta Poznania do spraw polityki przestrzennej i gospodarowania nieruchomościami, gospodarki komunalnej i lokalowej oraz środowiska należy prowadzenie spraw dotyczących:

  1. koordynacji polityki mieszkaniowej Miasta Poznania i formułowania propozycji kierunków jej rozwoju;
  2. zaspokajania potrzeb mieszkaniowych;
  3. opracowywania programów rozwoju infrastruktury technicznej Miasta Poznania oraz ich realizacji z wyłączeniem dróg miejskich i transportu publicznego;
  4. usług komunalnych i utrzymania czystości;
  5. infrastruktury telekomunikacyjnej;
  6. inwestycji z udziałem ludności;
  7. inwestycji inżynierskich;
  8. promocji ofert Miasta Poznania dla działań inwestycyjnych;
  9. miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  10. polityki przestrzennej Miasta Poznania;
  11. Systemu Informacji Przestrzennej Miasta Poznania;
  12. administracji architektoniczno-budowlanej;
  13. administracji geodezyjnej;
  14. inwentaryzacji mienia komunalnego;
  15. gospodarowania nieruchomościami oraz komunalnymi lokalami użytkowymi;
  16. nadzoru nad zagospodarowaniem mienia komunalnego przekazanego Miastu Poznań w wyniku przekształceń jednostek komunalnych, decyzji administracyjnych i czynności cywilnoprawnych;
  17. nadzoru nad wyposażeniem w nieruchomości samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej;
  18. nadzoru nad realizacją programów zgodnie z odrębnym zarządzeniem regulującym strategiczne zarządzanie rozwojem Miasta Poznania;
  19. kształtowania i ochrony środowiska;
  20. utrzymania zieleni miejskiej.

Życiorys

Urodzony 21 kwietnia 1975 roku. Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w 1999 roku.

Od 2000 roku jest pracownikiem Urzędu Miasta Poznania. Swoją karierę zawodową rozpoczął  w Wydziale Mienia Komunalnego. Po 7 latach awansował na stanowisko Zastępcy Dyrektora Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, by następnie w 2013 r. objąć funkcję Dyrektora Wydziału.

Od 2015 r. wszedł w skład Rady Nadzorczej Sp. z o.o. Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych.

W 2012 roku rozpoczął prowadzenie zajęć z zakresu prawa rzeczowego w Izbie Radców Prawnych w Poznaniu.

Prywatnie uprawia triathlon oraz bieganie. Jego pasją jest podróżowanie, chodzenie po górach oraz czytanie książek historycznych.


Sekretarz Miasta Poznania - Stanisław Tamm

Nadzoruje

Pan Stanisław Tamm nadzoruje:

  1. Poradnię Zakładową;
  2. Urząd Stanu Cywilnego;
  3. Wydział Informatyki;
  4. Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych;
  5. Wydział Wspierania Jednostek Pomocniczych Miasta;
  6. Wydział Zamówień i Obsługi Urzędu.

Pan Stanisław Tamm współpracuje z Komisją Samorządową Rady Miasta Poznania

Zakres zadań

Do zakresu zadań Sekretarza - pana Stanisława Tamma należy prowadzenie spraw dotyczących:

  1. zapewnienia warunków organizacyjnych i technicznych umożliwiających sprawną realizację zadań Urzędu;
  2. czuwania nad prawidłową obsługą mieszkańców w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, a także przestrzeganiem jednolitych zasad postępowania oraz terminowym załatwianiem spraw;
  3. informatyzacji wydziałów Urzędu oraz koordynowania rozwoju informatyki w miejskich jednostkach organizacyjnych;
  4. nadzoru nad ewidencją zdarzeń stanu cywilnego oraz zmian imion i nazwisk;
  5. nadzoru nad realizacją zadań dotyczących ewidencji ludności, dokumentów tożsamości, obywatelstwa i stowarzyszeń;
  6. nadzoru nad bezpieczeństwem informacji i ochroną danych osobowych;
  7. nadzoru nad prawidłowością zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane, udzielanych przez Urząd oraz miejskie jednostki organizacyjne, o których mowa w ust. 2;
  8. wykonywania kompetencji kierownika jednostki przewidzianych przepisami dotyczącymi zamówień publicznych;
  9. nadzoru nad rejestracją i ewidencją pojazdów oraz przyznawaniem uprawnień do kierowania pojazdami;
  10. jednostek pomocniczych Miasta;
  11. realizacji umowy serwisu brokerskiego;
  12. sporządzania testamentów allograficznych;
  13. nadzoru nad realizacją programów zgodnie z odrębnym zarządzeniem regulującym strategiczne zarządzanie rozwojem Miasta;
  14. innych obowiązków, powierzonych Sekretarzowi Miasta odrębnymi przepisami wewnętrznymi.

Życiorys

Jest absolwentem Wydziału Maszyn Roboczych i Pojazdów Politechniki Poznańskiej, studiów podyplomowych z zakresu ekonomiki przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej w Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz studiów podyplomowych "Akademia Liderów Samorządowych" w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, a także licznych kursów i szkoleń dotyczących organizacji, zarządzania i nadzoru  w instytucjach gospodarczych i administracji publicznej.

Pracował w Kopalni Węgla Brunatnego "Konin" na stanowisku głównego specjalisty ds. restrukturyzacji.  W latach 1991- 1998 pełnił funkcje wicewojewody i wojewody konińskiego a następnie w latach 1999 - 2001 wicewojewody i wojewody wielkopolskiego w szczególności zajmując się problematyką strategii rozwoju gospodarczego regionów, przekształceniami własnościowymi przedsiębiorstw państwowych i komunalizacją mienia państwowego, wdrożeniem reformy administracji publicznej i ochrony zdrowia, nadzorem nad samorządem terytorialnym oraz koordynował działania służące poprawie bezpieczeństwa publicznego.

W latach 2002-2003 kierował biurem regionalnym  Megadex S.A.

Od 2004 roku pracuje w Urzędzie Miasta Poznania, najpierw na stanowisku dyrektora Wydziału Działalności Gospodarczej, a od stycznia 2010 roku sprawuje funkcję Sekretarza Miasta Poznania, realizując między innymi zadania związane z zapewnieniem warunków organizacyjnych i technicznych funkcjonowania urzędu i jednostek pomocniczych miasta, informatyzacją urzędu, obsługą mieszkańców, nadzorem nad ewidencją ludności i rejestracją zdarzeń stanu cywilnego, ewidencją pojazdów i przyznawaniem uprawnień kierowcom oraz nadzorem nad bezpieczeństwem informacji i realizacją zamówień publicznych.


Skarbnik Miasta Piotr Husejko

Skarbnik Miasta nadzoruje:

  1. Wydział Budżetu i Kontrolingu;
  2. Wydział Finansowy;
  3. Wydział Podatków i Opłat.

Skarbnik Miasta współpracuje z Komisją Budżetu, Finansów, Przedsiębiorczości i Nadzoru Właścicielskiego Rady Miasta Poznania.

Zakres zadań

Do zakresu zadań Skarbnika Miasta należy prowadzenie spraw dotyczących:

  1. zapewnienia realizacji polityki finansowej Miasta Poznania;
  2. nadzorowania prac w zakresie przygotowania i realizacji budżetu Miasta Poznania i Wieloletniej Prognozy Finansowej, a także zapewnienia bieżącej kontroli wykonania budżetu oraz kontrolingu;
  3. zapewnienia prowadzenia prawidłowej sprawozdawczości budżetowej;
  4. wykonywania powierzonych przez Prezydenta Miasta Poznania obowiązków głównego księgowego budżetu Miasta Poznania;
  5. kontrasygnowania czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych, a także udzielania innym osobom upoważnień do dokonywania kontrasygnaty.

Życiorys

Piotr Husejko ma wykształcenie ekonomiczne. Ukończył też studia podyplomowe w zakresie rachunkowości i podatków oraz organizacji i zarządzania w jednostkach administracji, a także liczne kursy dotyczące rachunkowości budżetowej. Ma wieloletnie doświadczenie zawodowe: od marca 2012 r. był dyrektorem najpierw Wydziału Budżetu i Analiz UMP, a następnie Wydziału Budżetu i Kontrolingu. Na tych stanowiskach realizował zadania związane z opracowywaniem założeń polityki finansowej Miasta, przygotowaniem budżetu Poznania oraz jego Wieloletniej Prognozy Finansowej. Zajmował się również zapewnieniem bieżącej kontroli wykonania budżetu i kontrolingu oraz sporządzania okresowych sprawozdań opisowych z wykonania budżetu. Współpracował z Komisją Budżetu, Finansów, Przedsiębiorczości i Nadzoru Właścicielskiego Rady Miasta Poznania.

Od 1 października 2020 r. był zastępcą Skarbnika Miasta Poznania. W ramach pełnienia tej funkcji nadzorował m.in. proces obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych w urzędzie miasta oraz prace związane z dostosowywaniem przepisów wewnętrznych w zakresie rachunkowości i finansów Miasta do wymogów ustawowych.