Konkurs na koncepcję rewaloryzacji placu Kolegiackiego

Urząd Miasta Poznania po dwudniowych warsztatach (maj 2015) i serii spotkań ze społecznością lokalną, uzgodnieniami z wydziałami i jednostkami miejskimi oraz po przeprowadzeniu wstępnych badań archeologicznych ogłosił "Konkurs na koncepcję rewaloryzacji placu Kolegiackiego w Poznaniu". Wnioski z konsultacji  stały się podstawą do sprecyzowania wytycznych konkursowych.

CEL KONKURSU:

  • znalezienie kompleksowych rozwiązań dla zagospodarowania przestrzeni publicznej placu Kolegiackiego oraz zespołu powiązanych z nim wnętrz w zakresie zagadnień urbanistycznych, architektonicznych, funkcjonalnych, estetycznych i technicznych,
  • wykonanie koncepcji zagospodarowania placu w zakresie przestrzenno-funkcjonalnym przy wydobyciu i wzmocnieniu potencjału historycznego, kulturowego, rekreacyjnego, turystycznego oraz usługowego (centrotwórczego),
  • zachowanie kameralnego charakteru zaakcentowanie ruchu pieszego,
  • powstanie przestrzeni unikatowej, ponadprzeciętnej i oryginalnej, z możliwością wchodzenia użytkowników w interakcję z otoczeniem placu oraz elementami jego zagospodarowania i wyposażenia.

ZGŁOSZONE PRACE
Na konkurs zgłosiło się 45 zespołów projektowych, z których 20 zespołów dopuszczono do udziału. W efekcie końcowym prace złożyło 7 zespołów.

SĄD KONKURSOWY
W skład zespołu sędziowskiego weszli architekci, urbaniści, leaderzy społeczności miejskiej oraz urzędnicy. Zespół skaładał się z 14 sędziów, którym służył pomocą 8 biegłych

NAGRODY
Sąd konkursowy wyłonił zwycięzcę oraz przyznał następujące nagrody:
- I miejsce - zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki, przedmiotem którego będzie opracowanie projektu budowlanego na podstawie zwycięskiej koncepcji, oraz nagroda pieniężna w wysokości 30 000 zł brutto,
- II miejsce - nagroda pieniężna wysokości 15 000 zł brutto,
- III miejsce - nie przyznano
- przyznano dwa wyróżnienia w wysokości po 2 500zł brutto każde:
Po rozwiązaniu konkursu decyzją Sądu utworzony zostanie zespół zadaniowy w celu stworzenia wytycznych.

sieci społecznościowe