Harmonogram:
Czas trwania warsztatów: ok. 80 minut
Miejsce: ZOOM; link do zajęć przesyłamy na adres mailowy podany w formularzu zgłoszeniowym na dzień przed zajęciami
Zapisy: poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny poniżej; wypełniony formularz prosimy przesłać na adres edukacja@pcd.poznan.pl. Udział w zajęciach jest możliwy po otrzymaniu mailowego potwierdzenia od Organizatora; decyduje kolejność zgłoszeń.
Koszt: bezpłatne
]]>Harmonogram:
Czas trwania warsztatów: ok. 80 minut
Miejsce: ZOOM; link do zajęć przesyłamy na adres mailowy podany w formularzu zgłoszeniowym na dzień przed zajęciami
Zapisy: poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny poniżej; wypełniony formularz prosimy przesłać na adres edukacja@pcd.poznan.pl. Udział w zajęciach jest możliwy po otrzymaniu mailowego potwierdzenia od Organizatora; decyduje kolejność zgłoszeń.
Koszt: bezpłatne
]]>Odpowiedź na te pytania, którą daje Andrzej Okińczyc, jest zapewne jedną z wielu możliwych. Okińczyc dzieli się z nami refleksją o ludobójstwie zmaterializowaną w stworzonej przez niego instalacji "W imię Boga Jedynego". Reakcja artysty na zło nie jest prostą pacyfistyczną agitacją. Nie jest, bo Okińczyc nie lekceważy formy wizualnej i dyscypliny przekazu symbolicznego. Komentuję jego twórczość od ćwierć wieku, więc mogę stwierdzić, że troszczy się o formę wizualną zawsze tak samo i niezależnie od wagi tematu, który podejmuje. A dlaczego forma jest ważna? Odpowiem pytaniem na pytanie: a dlaczego logika jest ważna? Bo "Logika jest moralnością myśli i języka" (Jan Łukasiewicz). Moim zdaniem, forma wizualna jest moralnością sztuki. Posiadanie wyczucia formy jest najtrudniejszym do spełnienia wymaganiem sztuki wobec artystów.
Możemy się chyba zgodzić, że doświadczamy nadmiaru obrazów i słów, które są puste, a zarazem odczuwamy brak obrazów i słów podanych w oryginalnej, przeżytej i przemyślanej formie, wypełnionych sensem, poruszających uczuciowo, interesujących intelektualnie i przede wszystkim mobilizujących do życia. Takich dzieł i słów, które wyrażają nie tylko przerażenie ogromem przemocy i cierpienia we współczesnym świecie, ale są również protestem przeciw złu. Okińczyc należy do twórców posiadających umiejętność osobistego konfrontowania się z ludzkim cierpieniem i umiejących dać cierpieniu artystyczny wyraz (...).
Janusz Marciniak - 30.08.2020.
]]>Odpowiedź na te pytania, którą daje Andrzej Okińczyc, jest zapewne jedną z wielu możliwych. Okińczyc dzieli się z nami refleksją o ludobójstwie zmaterializowaną w stworzonej przez niego instalacji "W imię Boga Jedynego". Reakcja artysty na zło nie jest prostą pacyfistyczną agitacją. Nie jest, bo Okińczyc nie lekceważy formy wizualnej i dyscypliny przekazu symbolicznego. Komentuję jego twórczość od ćwierć wieku, więc mogę stwierdzić, że troszczy się o formę wizualną zawsze tak samo i niezależnie od wagi tematu, który podejmuje. A dlaczego forma jest ważna? Odpowiem pytaniem na pytanie: a dlaczego logika jest ważna? Bo "Logika jest moralnością myśli i języka" (Jan Łukasiewicz). Moim zdaniem, forma wizualna jest moralnością sztuki. Posiadanie wyczucia formy jest najtrudniejszym do spełnienia wymaganiem sztuki wobec artystów.
Możemy się chyba zgodzić, że doświadczamy nadmiaru obrazów i słów, które są puste, a zarazem odczuwamy brak obrazów i słów podanych w oryginalnej, przeżytej i przemyślanej formie, wypełnionych sensem, poruszających uczuciowo, interesujących intelektualnie i przede wszystkim mobilizujących do życia. Takich dzieł i słów, które wyrażają nie tylko przerażenie ogromem przemocy i cierpienia we współczesnym świecie, ale są również protestem przeciw złu. Okińczyc należy do twórców posiadających umiejętność osobistego konfrontowania się z ludzkim cierpieniem i umiejących dać cierpieniu artystyczny wyraz (...).
Janusz Marciniak - 30.08.2020.
]]>Zastanawialiście się kiedyś, co sądzą o was przyjaciele? Wydaje się wam, że możecie sobie wszystko powiedzieć? Myślicie, że nie macie przed sobą nic do ukrycia? Możecie się mocno rozczarować. Niestety, prawda bywa bolesna. Jednak nie ma co załamywać rąk. Zamiast ronić łzy, można zabawić się kosztem naszych - nie do końca serdecznych - przyjaciół. Oni się zaczerwienią, zestresują i spocą, a gdy już atmosfera będzie niebywale gorąca i emocje sięgną zenitu, to zapytacie ich: "Wiecie, że wiemy?". Ich miny - bezcenne. To ryzykowna i niebezpieczna gra, ale warta swojej ceny. Jak to mówią - kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana! Zemsta może być naprawdę słodka.
Przekonali się o tym Patrycja, Piotr, Alicja i Karol - bohaterowie spektaklu "Wiesz, że wiem". Umówili się na wspólną kolację, na której miało być jak zawsze przy takich okazjach - miło i sympatycznie. Pech chciał, że przed spotkaniem przez przypadek jedni dowiedzieli się, co ci drudzy o nich naprawdę myślą. No i nie było ani miło, ani sympatycznie...
Komedia nie tylko bawi, ale też sporo mówi o relacjach międzyludzkich. No i przestrzega - lepiej być szczerym niż miłym, bo kłamstwo ma bardzo krótkie nogi.
Obsada:
Czas trwania: 110 minut z przerwą.
Bilety w cenie 150 zł.
]]>Zastanawialiście się kiedyś, co sądzą o was przyjaciele? Wydaje się wam, że możecie sobie wszystko powiedzieć? Myślicie, że nie macie przed sobą nic do ukrycia? Możecie się mocno rozczarować. Niestety, prawda bywa bolesna. Jednak nie ma co załamywać rąk. Zamiast ronić łzy, można zabawić się kosztem naszych - nie do końca serdecznych - przyjaciół. Oni się zaczerwienią, zestresują i spocą, a gdy już atmosfera będzie niebywale gorąca i emocje sięgną zenitu, to zapytacie ich: "Wiecie, że wiemy?". Ich miny - bezcenne. To ryzykowna i niebezpieczna gra, ale warta swojej ceny. Jak to mówią - kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana! Zemsta może być naprawdę słodka.
Przekonali się o tym Patrycja, Piotr, Alicja i Karol - bohaterowie spektaklu "Wiesz, że wiem". Umówili się na wspólną kolację, na której miało być jak zawsze przy takich okazjach - miło i sympatycznie. Pech chciał, że przed spotkaniem przez przypadek jedni dowiedzieli się, co ci drudzy o nich naprawdę myślą. No i nie było ani miło, ani sympatycznie...
Komedia nie tylko bawi, ale też sporo mówi o relacjach międzyludzkich. No i przestrzega - lepiej być szczerym niż miłym, bo kłamstwo ma bardzo krótkie nogi.
Obsada:
Czas trwania: 110 minut z przerwą.
Bilety w cenie 150 zł.
]]>Zastanawialiście się kiedyś, co sądzą o was przyjaciele? Wydaje się wam, że możecie sobie wszystko powiedzieć? Myślicie, że nie macie przed sobą nic do ukrycia? Możecie się mocno rozczarować. Niestety, prawda bywa bolesna. Jednak nie ma co załamywać rąk. Zamiast ronić łzy, można zabawić się kosztem naszych - nie do końca serdecznych - przyjaciół. Oni się zaczerwienią, zestresują i spocą, a gdy już atmosfera będzie niebywale gorąca i emocje sięgną zenitu, to zapytacie ich: "Wiecie, że wiemy?". Ich miny - bezcenne. To ryzykowna i niebezpieczna gra, ale warta swojej ceny. Jak to mówią - kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana! Zemsta może być naprawdę słodka.
Przekonali się o tym Patrycja, Piotr, Alicja i Karol - bohaterowie spektaklu "Wiesz, że wiem". Umówili się na wspólną kolację, na której miało być jak zawsze przy takich okazjach - miło i sympatycznie. Pech chciał, że przed spotkaniem przez przypadek jedni dowiedzieli się, co ci drudzy o nich naprawdę myślą. No i nie było ani miło, ani sympatycznie...
Komedia nie tylko bawi, ale też sporo mówi o relacjach międzyludzkich. No i przestrzega - lepiej być szczerym niż miłym, bo kłamstwo ma bardzo krótkie nogi.
Obsada:
Czas trwania: 110 minut z przerwą.
Bilety w cenie 150 zł.
_
opr.LT
Zastanawialiście się kiedyś, co sądzą o was przyjaciele? Wydaje się wam, że możecie sobie wszystko powiedzieć? Myślicie, że nie macie przed sobą nic do ukrycia? Możecie się mocno rozczarować. Niestety, prawda bywa bolesna. Jednak nie ma co załamywać rąk. Zamiast ronić łzy, można zabawić się kosztem naszych - nie do końca serdecznych - przyjaciół. Oni się zaczerwienią, zestresują i spocą, a gdy już atmosfera będzie niebywale gorąca i emocje sięgną zenitu, to zapytacie ich: "Wiecie, że wiemy?". Ich miny - bezcenne. To ryzykowna i niebezpieczna gra, ale warta swojej ceny. Jak to mówią - kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana! Zemsta może być naprawdę słodka.
Przekonali się o tym Patrycja, Piotr, Alicja i Karol - bohaterowie spektaklu "Wiesz, że wiem". Umówili się na wspólną kolację, na której miało być jak zawsze przy takich okazjach - miło i sympatycznie. Pech chciał, że przed spotkaniem przez przypadek jedni dowiedzieli się, co ci drudzy o nich naprawdę myślą. No i nie było ani miło, ani sympatycznie...
Komedia nie tylko bawi, ale też sporo mówi o relacjach międzyludzkich. No i przestrzega - lepiej być szczerym niż miłym, bo kłamstwo ma bardzo krótkie nogi.
Obsada:
Czas trwania: 110 minut z przerwą.
Bilety w cenie 150 zł.
_
opr.LT
Sławy znowu na fizyku, jak Skłodowska-Curie. To jest Pokolenie X2. X 2. Prosta matematyka. Przesłuchałaś dwa razy, to nie przesłuchałeś wcale. Metryka do kosza, Pokolenie X2 do odtwarzacza.
Bilety w cenie 45 zł.
]]>Sławy znowu na fizyku, jak Skłodowska-Curie. To jest Pokolenie X2. X 2. Prosta matematyka. Przesłuchałaś dwa razy, to nie przesłuchałeś wcale. Metryka do kosza, Pokolenie X2 do odtwarzacza.
Bilety w cenie 45 zł.
]]>Ekspozycja, przygotowana przez Europejską Sieć Pamięć i Solidarność we współpracy z międzynarodowym gronem historyków, stanowi próbę syntezy burzliwych początków dwudziestolecia międzywojennego, ze szczególnym uwzględnieniem historii Europy Środkowo-Wschodniej. Składa się na nią ponad 200 ujętych w interaktywną formę materiałów archiwalnych - fotografii, dokumentów, filmów, map oraz indywidualnych świadectw pamięci. - Chcemy pokazać, że konsekwencje niektórych zjawisk sprzed 100 lat odczuwamy do dziś. Poprzez zestawienie różnych interpretacji procesów, które rozegrały się w naszym regionie po Wielkiej Wojnie, możemy zaprezentować także odmienne wrażliwości poszczególnych narodów i różnorodność obrazów tego konfliktu utrwalonych w zbiorowej pamięci. - mówi prof. Jan Rydel, koordynator strony polskiej w Europejskiej Sieci Pamięć i Solidarność (ENRS).
Bogaty wybór materiałów pokazywanych na wystawie dokumentuje i uświadamia niespotykaną skalę przemian, jakie zaszły w latach 1918-1923 w Europie. Pierwsza wojna światowa (1914-1918) całkowicie zmieniła oblicze kontynentu. Na gruzach czterech mocarstw wyrosło kilkanaście nowych państw. Prawie wszystkie granice zostały wytyczone na nowo, często na fali konfliktów zbrojnych, do których dochodziło jeszcze w ciągu kolejnych pięciu lat od oficjalnego zakończenia wojny. W wielu miejscach procesy te zakończyły się dopiero ok. 1923 roku. W wyniku ścierania się różnych, często odmiennych racji wyłoniła się tzw. Nowa Europa (określenie użyte po raz pierwszy przez czechosłowackiego prezydenta Tomáša G. Masaryka), w której część narodów postrzegała wynik wojny jako ogromną tragedię, a dla innych był on kulminacją wysiłków w walce o niepodległość. Wszystkie jednak połączył trud odbudowy ze zniszczeń wojennych i wysiłki modernizacyjne przebiegające w cieniu zmian nie tylko politycznych, ale także społecznych, gospodarczych i kulturalnych. Wystawa opowiada również o zmianach w sztuce, gdyż pierwsza wojna światowa wzmocniła przekonanie o konieczności dokonania odnowy moralnej dwudziestowiecznego człowieka, co znalazło wyraz w pojmowaniu roli artysty, jako osoby kształtującej rzeczywistość przez sztukę - mówi prof. Piotr Juszkiewicz (UAM),członek Rady Naukowej Wystawy.
Wystawa Po Wielkiej Wojnie. Nowa Europa 1918-1923 prezentowana jest od trzech lat w ramach międzynarodowego tournée. Odwiedziła dotąd Pragę (Czechy), Sarajewo (Bośnia i Hercegowina), Bratysławę (Słowacja), Verdun (Francja), Berlin i Weimar (Niemcy), a w 2020 roku po raz pierwszy zawitała do Polski (Wrocław, Kraków, Warszawa) i Chorwacji (Rijeka). Poznańska prezentacja będzie pierwszym przystankiem na trasie wystawy w 2021 roku.
Kuratorzy wystawy: dr Bartosz Dziewanowski-Stefańczyk (ESPS), dr Robert Żurek
Więcej informacji na temat projektu, ekspertów zaangażowanych w przygotowanie wystawy oraz międzynarodowej trasy można znaleźć tutaj.
Wystawie towarzyszy katalog w angielskiej i polskiej wersji językowej. Publikacja w formacie elektronicznym dostępna tutaj.
Wystawie towarzyszą materiały edukacyjne do pobrania ze strony ESPS.
Ze względu na sytuację związaną z epidemią wirusa COVID-19 prezentacja odbywa się przy zachowaniu dostępnych środków bezpieczeństwa.
]]>Ekspozycja, przygotowana przez Europejską Sieć Pamięć i Solidarność we współpracy z międzynarodowym gronem historyków, stanowi próbę syntezy burzliwych początków dwudziestolecia międzywojennego, ze szczególnym uwzględnieniem historii Europy Środkowo-Wschodniej. Składa się na nią ponad 200 ujętych w interaktywną formę materiałów archiwalnych - fotografii, dokumentów, filmów, map oraz indywidualnych świadectw pamięci. - Chcemy pokazać, że konsekwencje niektórych zjawisk sprzed 100 lat odczuwamy do dziś. Poprzez zestawienie różnych interpretacji procesów, które rozegrały się w naszym regionie po Wielkiej Wojnie, możemy zaprezentować także odmienne wrażliwości poszczególnych narodów i różnorodność obrazów tego konfliktu utrwalonych w zbiorowej pamięci. - mówi prof. Jan Rydel, koordynator strony polskiej w Europejskiej Sieci Pamięć i Solidarność (ENRS).
Bogaty wybór materiałów pokazywanych na wystawie dokumentuje i uświadamia niespotykaną skalę przemian, jakie zaszły w latach 1918-1923 w Europie. Pierwsza wojna światowa (1914-1918) całkowicie zmieniła oblicze kontynentu. Na gruzach czterech mocarstw wyrosło kilkanaście nowych państw. Prawie wszystkie granice zostały wytyczone na nowo, często na fali konfliktów zbrojnych, do których dochodziło jeszcze w ciągu kolejnych pięciu lat od oficjalnego zakończenia wojny. W wielu miejscach procesy te zakończyły się dopiero ok. 1923 roku. W wyniku ścierania się różnych, często odmiennych racji wyłoniła się tzw. Nowa Europa (określenie użyte po raz pierwszy przez czechosłowackiego prezydenta Tomáša G. Masaryka), w której część narodów postrzegała wynik wojny jako ogromną tragedię, a dla innych był on kulminacją wysiłków w walce o niepodległość. Wszystkie jednak połączył trud odbudowy ze zniszczeń wojennych i wysiłki modernizacyjne przebiegające w cieniu zmian nie tylko politycznych, ale także społecznych, gospodarczych i kulturalnych. Wystawa opowiada również o zmianach w sztuce, gdyż pierwsza wojna światowa wzmocniła przekonanie o konieczności dokonania odnowy moralnej dwudziestowiecznego człowieka, co znalazło wyraz w pojmowaniu roli artysty, jako osoby kształtującej rzeczywistość przez sztukę - mówi prof. Piotr Juszkiewicz (UAM),członek Rady Naukowej Wystawy.
Wystawa Po Wielkiej Wojnie. Nowa Europa 1918-1923 prezentowana jest od trzech lat w ramach międzynarodowego tournée. Odwiedziła dotąd Pragę (Czechy), Sarajewo (Bośnia i Hercegowina), Bratysławę (Słowacja), Verdun (Francja), Berlin i Weimar (Niemcy), a w 2020 roku po raz pierwszy zawitała do Polski (Wrocław, Kraków, Warszawa) i Chorwacji (Rijeka). Poznańska prezentacja będzie pierwszym przystankiem na trasie wystawy w 2021 roku.
Kuratorzy wystawy: dr Bartosz Dziewanowski-Stefańczyk (ESPS), dr Robert Żurek
Więcej informacji na temat projektu, ekspertów zaangażowanych w przygotowanie wystawy oraz międzynarodowej trasy można znaleźć tutaj.
Wystawie towarzyszy katalog w angielskiej i polskiej wersji językowej. Publikacja w formacie elektronicznym dostępna tutaj.
Wystawie towarzyszą materiały edukacyjne do pobrania ze strony ESPS.
Ze względu na sytuację związaną z epidemią wirusa COVID-19 prezentacja odbywa się przy zachowaniu dostępnych środków bezpieczeństwa.
]]>Czas trwania (90 min.) w godz: 10:30-12:00
Tematy i terminy webinariów:
02.03.2021, starts 10.30 Start and Finish with a Bang! Effective Presentations in English
04.03.2021, starts 10.30 Business Small Talk - The Social Side of Business
09.03.2021, starts 10.30 Start and Finish with a Bang! Effective Presentations in English
11.03.2021, starts 10.30,Business Communication in a Multi-Cultural Environment
16.03.2021, starts 10.30 Start and Finish with a Bang! Effective Presentations in English
18.03.2021, starts 10.30 Business Small Talk - The Social Side of Business
23.03.2021, starts 10.30 Business Communication in a Multi-Cultural Environment
Minimalny poziom językowy - B1
Szkolenie odbędzie się przy pomocy aplikacji Zoom. Link logujący na szkolenie zostanie Państwu przesłany przed szkoleniem.
Sugerujemy uczestnictwo w wydarzeniu korzystając ze stabilnego połączenia internetowego najlepiej przewodowego
Warsztaty będą prowadzone w języku angielskim przez native speakera.
Zapraszamy serdecznie do zapisów!
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu proszone są o kontakt i rejestrację:
*Liczba miejsc jest ograniczona. Ze względu na duże zainteresowanie każda firma może być reprezentowana przez maksymalnie 1 osobę.
*Przy rejestracji na warsztat prosimy podać nazwę firmy! Jest to warunek konieczny do zapisu na warsztat.
Berlitz to nie tylko szkoła językowa, ale firma edukacyjno - szkoleniowa, obecna w 70 krajach. Od wielu lat jesteśmy światowym liderem na rynku szkoleń językowych, kulturowych i biznesowych. Przez ponad 140 lat działalności nasze dążenie do innowacji doprowadziło nas do stworzenia obszernej oferty, która pozwala naszym Klientom swobodnie komunikować się i osiągać sukces w międzynarodowym środowisku. Berlitz oferuje kursy w zakresie wszystkich języków obcych oraz szkolenia umiejętności międzykulturowych i dotyczących zarządzania w biznesie. Nauka może odbywać się za pośrednictwem wielu kanałów (szkoły językowe, lekcje indywidualne, lekcje grupowe, przez Internet, mobilnie, studia za granicą) i w każdym możliwym formacie. Nasze programy są specjalnie dostosowane, aby spełniać specyficzne potrzeby naszych Klientów, niezależnie od tego, czy są to małe, czy duże korporacje, klienci indywidualni, studenci lub dzieci.
]]>Czas trwania (90 min.) w godz: 10:30-12:00
Tematy i terminy webinariów:
02.03.2021, starts 10.30 Start and Finish with a Bang! Effective Presentations in English
04.03.2021, starts 10.30 Business Small Talk - The Social Side of Business
09.03.2021, starts 10.30 Start and Finish with a Bang! Effective Presentations in English
11.03.2021, starts 10.30,Business Communication in a Multi-Cultural Environment
16.03.2021, starts 10.30 Start and Finish with a Bang! Effective Presentations in English
18.03.2021, starts 10.30 Business Small Talk - The Social Side of Business
23.03.2021, starts 10.30 Business Communication in a Multi-Cultural Environment
Minimalny poziom językowy - B1
Szkolenie odbędzie się przy pomocy aplikacji Zoom. Link logujący na szkolenie zostanie Państwu przesłany przed szkoleniem.
Sugerujemy uczestnictwo w wydarzeniu korzystając ze stabilnego połączenia internetowego najlepiej przewodowego
Warsztaty będą prowadzone w języku angielskim przez native speakera.
Zapraszamy serdecznie do zapisów!
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu proszone są o kontakt i rejestrację:
*Liczba miejsc jest ograniczona. Ze względu na duże zainteresowanie każda firma może być reprezentowana przez maksymalnie 1 osobę.
*Przy rejestracji na warsztat prosimy podać nazwę firmy! Jest to warunek konieczny do zapisu na warsztat.
Berlitz to nie tylko szkoła językowa, ale firma edukacyjno - szkoleniowa, obecna w 70 krajach. Od wielu lat jesteśmy światowym liderem na rynku szkoleń językowych, kulturowych i biznesowych. Przez ponad 140 lat działalności nasze dążenie do innowacji doprowadziło nas do stworzenia obszernej oferty, która pozwala naszym Klientom swobodnie komunikować się i osiągać sukces w międzynarodowym środowisku. Berlitz oferuje kursy w zakresie wszystkich języków obcych oraz szkolenia umiejętności międzykulturowych i dotyczących zarządzania w biznesie. Nauka może odbywać się za pośrednictwem wielu kanałów (szkoły językowe, lekcje indywidualne, lekcje grupowe, przez Internet, mobilnie, studia za granicą) i w każdym możliwym formacie. Nasze programy są specjalnie dostosowane, aby spełniać specyficzne potrzeby naszych Klientów, niezależnie od tego, czy są to małe, czy duże korporacje, klienci indywidualni, studenci lub dzieci.
]]>Na wystawie czasowej prezentowanych jest 20 obiektów, które pochodzą ze zbiorów Muzeum Archidiecezjalnego we Wrocławiu. Pośród eksponatów znalazły się między innymi: monumentalna Pieta określana jako najpiękniejsza spośród wszystkich drewnianych rzeźb tego typu wzorowanych na wapiennej figurze z kościoła pw. NMP na Piasku, a także "czerwony" obraz z Ukrzyżowanym Chrystusem i adorującymi go wrocławskimi kanonikami-fundatorami, który uznawany jest za jedną z najlepszych realizacji malarstwa śląskiego. Obiekty pierwszy raz będą prezentowane w Poznaniu.
Wystawie towarzyszy broszura z tekstem prof. Romualda Kaczmarka oraz fotografiami Małgorzaty Kujdy i Marka Bieleckiego.
Wstęp bezpłatny
]]>Na wystawie czasowej prezentowanych jest 20 obiektów, które pochodzą ze zbiorów Muzeum Archidiecezjalnego we Wrocławiu. Pośród eksponatów znalazły się między innymi: monumentalna Pieta określana jako najpiękniejsza spośród wszystkich drewnianych rzeźb tego typu wzorowanych na wapiennej figurze z kościoła pw. NMP na Piasku, a także "czerwony" obraz z Ukrzyżowanym Chrystusem i adorującymi go wrocławskimi kanonikami-fundatorami, który uznawany jest za jedną z najlepszych realizacji malarstwa śląskiego. Obiekty pierwszy raz będą prezentowane w Poznaniu.
Wystawie towarzyszy broszura z tekstem prof. Romualda Kaczmarka oraz fotografiami Małgorzaty Kujdy i Marka Bieleckiego.
Wstęp bezpłatny
]]>Panująca niestabilna sytuacja sprawia, że wiele firm dalej znajduje się w trudnym położeniu. W trakcie kampanii #bądźwidoczny, agencja marketingu internetowego NPROFIT, Terdeals (platforma agencji NPROFIT) oraz Adshock - nasz partner strategiczny - chce pomóc przedsiębiorcom zaistnieć na największym rynku - czyli w Internecie.
COVID-19 nie ustępuje i nie rozpieszcza przedsiębiorców. Wiele firm ogłosiło upadłość, a bardzo duża część cały czas walczy o przetrwanie. Swoimi działaniami mamy na celu wesprzeć firmy, poprawić ich widoczność, a przede wszystkim - umożliwić lepsze prosperowanie.
Podczas II edycji kampanii #bądźwidoczny (tak jak podczas poprzedniej) prowadzić będziemy webinaria, udzielać konsultacji oraz publikować poradniki dla firm.
Harmonogram webinariów:
21.01.2021r. Jak prowadzić i pozycjonować blog firmowy?
25.02.2021r. Współpraca z agencją SEM - czego oczekiwać?
25.03.2021r. Optymalizacja sklepu internetowego
26.09.2021r. Skuteczna optymalizacja Google Ads dla e-commerce
21.10.2021r. Facebook dla e-commerce - istotność remarketingu
09.12.2021r. Google Product Shop - poprawna konstrukcja oraz implementacja
NPROFIT stawia na jakość, a nie na ilość - wychodzimy z założenia, że więcej nie zawsze znaczy lepiej. Budujemy wizerunek stabilnej firmy, dzięki której przedsiębiorcy nie boją się nam zaufać. Gwarantujemy poczucie bezpieczeństwa budowane poprzez sprawdzone działania.
W 2020 roku przeprowadziliśmy webinaria, poradniki i konsultacje wprowadzające do tematu pozycjonowania i reklamy w Internecie. Naszym uczestnikom dawaliśmy wskazówki, z jakich bezpłatnych narzędzi mogą skorzystać, aby być lepiej widocznym w wyszukiwarce. Tłumaczyliśmy również jak wyróżnić swoją działalność lokalnie.
Cały zespół Agencji NPROFIT zaangażował się w inicjatywę. Przede wszystkim nasi pracownicy jeszcze mocniej zadbali o wysoką jakość i użyteczność tekstów publikowanych na blogu, z których korzystają przedsiębiorcy. Rozumiemy, że sytuacja, w której znajduje się tak wiele firm, nie jest łatwa, dlatego postanowiliśmy działać dla wspólnego dobra. Jeżeli dzięki naszej pracy firma, która miała upaść, przeniesie swoją działalność do Internetu i uda się jej przetrwać ten niepewny czas, będzie to dla nas ogromna satysfakcja i powód do dumy.
]]>Panująca niestabilna sytuacja sprawia, że wiele firm dalej znajduje się w trudnym położeniu. W trakcie kampanii #bądźwidoczny, agencja marketingu internetowego NPROFIT, Terdeals (platforma agencji NPROFIT) oraz Adshock - nasz partner strategiczny - chce pomóc przedsiębiorcom zaistnieć na największym rynku - czyli w Internecie.
COVID-19 nie ustępuje i nie rozpieszcza przedsiębiorców. Wiele firm ogłosiło upadłość, a bardzo duża część cały czas walczy o przetrwanie. Swoimi działaniami mamy na celu wesprzeć firmy, poprawić ich widoczność, a przede wszystkim - umożliwić lepsze prosperowanie.
Podczas II edycji kampanii #bądźwidoczny (tak jak podczas poprzedniej) prowadzić będziemy webinaria, udzielać konsultacji oraz publikować poradniki dla firm.
Harmonogram webinariów:
21.01.2021r. Jak prowadzić i pozycjonować blog firmowy?
25.02.2021r. Współpraca z agencją SEM - czego oczekiwać?
25.03.2021r. Optymalizacja sklepu internetowego
26.09.2021r. Skuteczna optymalizacja Google Ads dla e-commerce
21.10.2021r. Facebook dla e-commerce - istotność remarketingu
09.12.2021r. Google Product Shop - poprawna konstrukcja oraz implementacja
NPROFIT stawia na jakość, a nie na ilość - wychodzimy z założenia, że więcej nie zawsze znaczy lepiej. Budujemy wizerunek stabilnej firmy, dzięki której przedsiębiorcy nie boją się nam zaufać. Gwarantujemy poczucie bezpieczeństwa budowane poprzez sprawdzone działania.
W 2020 roku przeprowadziliśmy webinaria, poradniki i konsultacje wprowadzające do tematu pozycjonowania i reklamy w Internecie. Naszym uczestnikom dawaliśmy wskazówki, z jakich bezpłatnych narzędzi mogą skorzystać, aby być lepiej widocznym w wyszukiwarce. Tłumaczyliśmy również jak wyróżnić swoją działalność lokalnie.
Cały zespół Agencji NPROFIT zaangażował się w inicjatywę. Przede wszystkim nasi pracownicy jeszcze mocniej zadbali o wysoką jakość i użyteczność tekstów publikowanych na blogu, z których korzystają przedsiębiorcy. Rozumiemy, że sytuacja, w której znajduje się tak wiele firm, nie jest łatwa, dlatego postanowiliśmy działać dla wspólnego dobra. Jeżeli dzięki naszej pracy firma, która miała upaść, przeniesie swoją działalność do Internetu i uda się jej przetrwać ten niepewny czas, będzie to dla nas ogromna satysfakcja i powód do dumy.
]]>Grzegorz Myćka - urodzony w 1989 roku, doktorant na Wydziale Grafiki i Komunikacji Wizualnej na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Zajmuje się grafiką warsztatową i projektową, ilustracją oraz krótkimi formami animowanymi.
Laureat międzynarodowych i krajowych konkursów z zakresu plakatu, ilustracji i filmu animowanego m.in. Złoty Medal na Międzynarodowej Wystawie "Satyrykon" w Legnicy, Brązowy Medal na Międzynarodowym Triennale Plakatu w Toyamie w Japonii, Nagroda Specjalna na Międzynarodowym Triennale Plakatu w Trnavie na Słowacji. Uczestnik wielu międzynarodowych wystaw m. in. Biennale del Cartel w Bolivii, Taiwan International Graphic Design Award, Trnava Poster Triennale, Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie, Biennale Plakatu Polskiego w Katowicach, Międzynarodowe Biennale Plakatu Teatralnego w Rzeszowie, Międzynarodowe Triennale Grafiki w Falun.
Laureat Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2012 roku.
Współtworzy grupę artystyczno-projektową BiG POSTER, która m.in. zajmuje się prowadzeniem warsztatów z tworzenia plakatu, czy wydawaniem czasopisma BiG POSTER ZIN.
Członek kolektywu ilustratorów z Poznania ILU NAS JEST.
Wstęp wolny.
]]>Grzegorz Myćka - urodzony w 1989 roku, doktorant na Wydziale Grafiki i Komunikacji Wizualnej na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Zajmuje się grafiką warsztatową i projektową, ilustracją oraz krótkimi formami animowanymi.
Laureat międzynarodowych i krajowych konkursów z zakresu plakatu, ilustracji i filmu animowanego m.in. Złoty Medal na Międzynarodowej Wystawie "Satyrykon" w Legnicy, Brązowy Medal na Międzynarodowym Triennale Plakatu w Toyamie w Japonii, Nagroda Specjalna na Międzynarodowym Triennale Plakatu w Trnavie na Słowacji. Uczestnik wielu międzynarodowych wystaw m. in. Biennale del Cartel w Bolivii, Taiwan International Graphic Design Award, Trnava Poster Triennale, Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie, Biennale Plakatu Polskiego w Katowicach, Międzynarodowe Biennale Plakatu Teatralnego w Rzeszowie, Międzynarodowe Triennale Grafiki w Falun.
Laureat Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2012 roku.
Współtworzy grupę artystyczno-projektową BiG POSTER, która m.in. zajmuje się prowadzeniem warsztatów z tworzenia plakatu, czy wydawaniem czasopisma BiG POSTER ZIN.
Członek kolektywu ilustratorów z Poznania ILU NAS JEST.
Wstęp wolny.
]]>Siedemdziesiąt sześć lat temu, w toku zaciętych walk, zakończyła się hitlerowska okupacja Poznania. Corocznie, na stokach Cytadeli oddawano hołd walczącym i poległym. W związku z pandemią i towarzyszącymi jej obostrzeniami tegoroczne uroczystości nie przybiorą swej tradycyjnej formy. Muzeum Uzbrojenia - oddział Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości przygotowało, jako element obchodów rocznicy, okolicznościową wystawę poświęconą bitwie o Poznań.
Wojna inspirowała artystów od zarania dziejów. Bitwy, potyczki, kampanie wojenne stały się jednym z najczęstszych i najbardziej popularnych motywów wykorzystywanych przez malarzy. Choć wydawać by się mogło, że militarna tematyka w sztuce to pieśń odległej przeszłości - motywy batalistyczne przewijają się również w twórczości artystów współczesnych. Niejednokrotnie dramatyczne, ale też wzniosłe wydarzenia z polskiej przeszłości stają się inspiracją dla dzisiejszych twórców. Jednym z nich jest Marcin Górecki - artysta-grafik, od lat projektujący ilustracje o tematyce militarnej. Specjalizuje się w grafice boxartowej, wykonując projekty dla branży modelarskiej. W jego artystycznym dorobku znajdują się również okładki płytowe tworzone dla wykonawców z alternatywnej sceny muzycznej oraz okładki książek - m.in. dla serii wydawniczej Polskie Skrzydła.
Inspiracje lotnicze to nie jedyny motyw pojawiający się w pracach Marcina Góreckiego. Na przestrzeni ostatnich lat stworzył serię prac, poświęconych pojazdom pancernym. Jak się okazuje, masywne, onieśmielające rozmiarami czołgi stały się dla niego ekscytującym motywem przewodnim. Inspiracją okazały się też poznańskie wydarzenia sprzed 76 lat. 23 lutego 1945 r. wraz z kapitulacją ostatnich wojsk niemieckich na poznańskiej Cytadeli skończyła się hitlerowska okupacja Poznania. W trakcie miesięcznych walk o miasto zginęło blisko stu szturmujących pozycje niemieckie poznaniaków i 6 tysięcy żołnierzy Armii Czerwonej.
Ekspozycja Poznań 1945. Broń Pancerna dostępna będzie w godzinach otwarcia muzeum: wtorek, czwartek-niedziela: 10.00-16.00.
]]>Siedemdziesiąt sześć lat temu, w toku zaciętych walk, zakończyła się hitlerowska okupacja Poznania. Corocznie, na stokach Cytadeli oddawano hołd walczącym i poległym. W związku z pandemią i towarzyszącymi jej obostrzeniami tegoroczne uroczystości nie przybiorą swej tradycyjnej formy. Muzeum Uzbrojenia - oddział Wielkopolskiego Muzeum Niepodległości przygotowało, jako element obchodów rocznicy, okolicznościową wystawę poświęconą bitwie o Poznań.
Wojna inspirowała artystów od zarania dziejów. Bitwy, potyczki, kampanie wojenne stały się jednym z najczęstszych i najbardziej popularnych motywów wykorzystywanych przez malarzy. Choć wydawać by się mogło, że militarna tematyka w sztuce to pieśń odległej przeszłości - motywy batalistyczne przewijają się również w twórczości artystów współczesnych. Niejednokrotnie dramatyczne, ale też wzniosłe wydarzenia z polskiej przeszłości stają się inspiracją dla dzisiejszych twórców. Jednym z nich jest Marcin Górecki - artysta-grafik, od lat projektujący ilustracje o tematyce militarnej. Specjalizuje się w grafice boxartowej, wykonując projekty dla branży modelarskiej. W jego artystycznym dorobku znajdują się również okładki płytowe tworzone dla wykonawców z alternatywnej sceny muzycznej oraz okładki książek - m.in. dla serii wydawniczej Polskie Skrzydła.
Inspiracje lotnicze to nie jedyny motyw pojawiający się w pracach Marcina Góreckiego. Na przestrzeni ostatnich lat stworzył serię prac, poświęconych pojazdom pancernym. Jak się okazuje, masywne, onieśmielające rozmiarami czołgi stały się dla niego ekscytującym motywem przewodnim. Inspiracją okazały się też poznańskie wydarzenia sprzed 76 lat. 23 lutego 1945 r. wraz z kapitulacją ostatnich wojsk niemieckich na poznańskiej Cytadeli skończyła się hitlerowska okupacja Poznania. W trakcie miesięcznych walk o miasto zginęło blisko stu szturmujących pozycje niemieckie poznaniaków i 6 tysięcy żołnierzy Armii Czerwonej.
Ekspozycja Poznań 1945. Broń Pancerna dostępna będzie w godzinach otwarcia muzeum: wtorek, czwartek-niedziela: 10.00-16.00.
]]>Temat: Określenie ekologia to połączenie greckich słów "oikos", które oznacza dom i "logia", które oznacza naukę. Ta etymologia podpowiada, że ekologia to dziedzina nauki o domu, czyli o otaczającym środowisku, miejscu zamieszkanym przez żywe organizmy, w którym się rozwijają, ewoluują i zawierają różne relacje. Ekologia bada i analizuje powiązania zachodzące w świecie przyrody - między organizmami żywymi a otaczającym je środowiskiem. Ekologia to także funkcjonowanie człowieka w przyrodzie, to ważna misja i zadanie dla ludzi, dla nas - ochrona środowiska, dbanie o ziemię, o powietrze, o wodę, o rośliny i zwierzęta.
Organizatorzy zachęcają do zaczerpnięcia inspiracji z książek i do pochylenia się nad tym tematem - do rozmowy, zabawy i działań z dziećmi i młodzieżą.
Opis projektu i cele: przygotowanie projektu edukacyjnego, w którym poruszone zostaną kwestie związane z relacją człowiek-środowisko. Może to być dedykowana lekcja, spotkanie, debata, sadzenie drzew, zakładanie ogródka, zadanie plastyczne, wystawa, gra lub konkurs, np. na najbardziej zieloną klasę lub mistrza wiedzy ekologicznej.
Inspiracji należy szukać w książkach Wydawnictwa Zakamarki, z których wiele dotyka tematyki przyrodniczej i relacji człowieka z przyrodą. Znajdźcie w którejś z książek punkt wyjścia, a potem puśćcie wodze fantazji - inwencja należy do Was!
Celem projektu jest uświadomienie dzieciom, że mają wpływ na stan środowiska naturalnego w swoim miejscu zamieszkania, w szkole, w klasie, że mogą podejmować działania na jego rzecz. Dzięki projektowi uczniowie poznają dostępne sobie zachowania proekologiczne, takie jak np. redukcja i segregacja śmieci, wyrobienie nawyków zero-waste, tworzenie nowych przedmiotów z recyklingowych materiałów, świadomy wybór opakowania, sadzenie drzew, uprawa własnych warzyw, przygotowanie (i używanie!) własnej płóciennej torby na zakupy itp. Listę książek, z których można czerpać inspirację, znajdziecie w regulaminie konkursu na www.zakamarki.pl.
Termin nadsyłania pracy konkursowej upływa 30 kwietnia 2021 roku.
Wyniki zostaną ogłoszone do 31 maja 2021 roku.
Więcej informacji na stronie Wydawnictwa.
]]>Temat: Określenie ekologia to połączenie greckich słów "oikos", które oznacza dom i "logia", które oznacza naukę. Ta etymologia podpowiada, że ekologia to dziedzina nauki o domu, czyli o otaczającym środowisku, miejscu zamieszkanym przez żywe organizmy, w którym się rozwijają, ewoluują i zawierają różne relacje. Ekologia bada i analizuje powiązania zachodzące w świecie przyrody - między organizmami żywymi a otaczającym je środowiskiem. Ekologia to także funkcjonowanie człowieka w przyrodzie, to ważna misja i zadanie dla ludzi, dla nas - ochrona środowiska, dbanie o ziemię, o powietrze, o wodę, o rośliny i zwierzęta.
Organizatorzy zachęcają do zaczerpnięcia inspiracji z książek i do pochylenia się nad tym tematem - do rozmowy, zabawy i działań z dziećmi i młodzieżą.
Opis projektu i cele: przygotowanie projektu edukacyjnego, w którym poruszone zostaną kwestie związane z relacją człowiek-środowisko. Może to być dedykowana lekcja, spotkanie, debata, sadzenie drzew, zakładanie ogródka, zadanie plastyczne, wystawa, gra lub konkurs, np. na najbardziej zieloną klasę lub mistrza wiedzy ekologicznej.
Inspiracji należy szukać w książkach Wydawnictwa Zakamarki, z których wiele dotyka tematyki przyrodniczej i relacji człowieka z przyrodą. Znajdźcie w którejś z książek punkt wyjścia, a potem puśćcie wodze fantazji - inwencja należy do Was!
Celem projektu jest uświadomienie dzieciom, że mają wpływ na stan środowiska naturalnego w swoim miejscu zamieszkania, w szkole, w klasie, że mogą podejmować działania na jego rzecz. Dzięki projektowi uczniowie poznają dostępne sobie zachowania proekologiczne, takie jak np. redukcja i segregacja śmieci, wyrobienie nawyków zero-waste, tworzenie nowych przedmiotów z recyklingowych materiałów, świadomy wybór opakowania, sadzenie drzew, uprawa własnych warzyw, przygotowanie (i używanie!) własnej płóciennej torby na zakupy itp. Listę książek, z których można czerpać inspirację, znajdziecie w regulaminie konkursu na www.zakamarki.pl.
Termin nadsyłania pracy konkursowej upływa 30 kwietnia 2021 roku.
Wyniki zostaną ogłoszone do 31 maja 2021 roku.
Więcej informacji na stronie Wydawnictwa.
]]>Marta Markiewicz i Melanie Wróblewska prowadzą ze sobą dialog mocno osadzony w wybranych przez siebie kulturach lokalnych. Marta w folklorze wiejskim, dla którego punktem wyjścia są dożynki, a Melanie w obyczajach i poglądach góralskiej Polonii w Stanach Zjednoczonych. Obie są krytyczne, nieco ironiczne, ale ich obserwacja jest z gruntu życzliwa. Bawią się wybraną stylistyką, przetwarzają ją i parodiują, bo jako bardzo młode osoby nie mogą jej uznać za swoją. Dostrzegają śmieszność i akcentują ją, ale bez poczucia wyższości. Inność jest celebrowana z przymrużeniem oka. INNY jest gościem w opowieściach młodych artystek, a gościa zawsze należy traktować z szacunkiem.
Marta i Melanie zapraszają widzów do stworzonych przez siebie modelowych rzeczywistości będących barwnymi enklawami przerysowanego folkloru, objawiających się uprzedzeń, obnażanych stereotypów i lęków. Obiekty ze swojskiej słomy jak wyrwane fragmenty pól sąsiadują z kolorową książeczką o emigrantach w Ameryce. Wszystko rządzi się własnymi prawami i jest nieco szalone. I jakby od niechcenia pojawia się prosty sposób na unikanie konfliktu - poprzez... śmiech.
Marta Markiewicz i Melanie Wróblewska prowadzą ze sobą dialog mocno osadzony w wybranych przez siebie kulturach lokalnych. Marta w folklorze wiejskim, dla którego punktem wyjścia są dożynki, a Melanie w obyczajach i poglądach góralskiej Polonii w Stanach Zjednoczonych. Obie są krytyczne, nieco ironiczne, ale ich obserwacja jest z gruntu życzliwa. Bawią się wybraną stylistyką, przetwarzają ją i parodiują, bo jako bardzo młode osoby nie mogą jej uznać za swoją. Dostrzegają śmieszność i akcentują ją, ale bez poczucia wyższości. Inność jest celebrowana z przymrużeniem oka. INNY jest gościem w opowieściach młodych artystek, a gościa zawsze należy traktować z szacunkiem.
Marta i Melanie zapraszają widzów do stworzonych przez siebie modelowych rzeczywistości będących barwnymi enklawami przerysowanego folkloru, objawiających się uprzedzeń, obnażanych stereotypów i lęków. Obiekty ze swojskiej słomy jak wyrwane fragmenty pól sąsiadują z kolorową książeczką o emigrantach w Ameryce. Wszystko rządzi się własnymi prawami i jest nieco szalone. I jakby od niechcenia pojawia się prosty sposób na unikanie konfliktu - poprzez... śmiech.
Wspólna inicjatywa Muzeum Narodowego Rolnictwa w Szreniawie, Automobilklubu Wielkopolski oraz gospodarza terenu - Grupy MTP.
Utworzenie nowego miejsca na mapie atrakcji w Poznaniu z historycznymi pojazdami było możliwe dzięki zaangażowaniu członków Automobilklubu Wielkopolski oraz Muzeum Narodowego Rolnictwa w Szreniawie, z których pochodzą zgromadzone
w muzeum egzemplarze. Wyjątkowe pojazdy potrzebują szczególnego miejsca, dlatego z pomocą wyszła Grupa MTP, która jako gospodarz terenu udostępniła historyczny Pawilon 2, zwany wcześniej Halą Przemysłu Ciężkiego.
Klasyczne egzemplarze z różnych epok
Wystawa została podzielona na kilka stref tematycznych: zaczynając od początku masowej motoryzacji z linią produkcyjną Henry'ego Ford'a poprzez amerykańskie klasyki, wśród których wyjątkowym eksponatem jest 113-letni REO Gentelman's Roadster aż po inne, wyjątkowe pojazdy z całego świata.
W części muzeum dedykowanej naszym zachodnim sąsiadom zobaczć można podział motoryzacji na RFN i NRD, rozdzielonej murem berlińskim. Perełkami w tej części są: Mercedes W108/280SE z 1971 roku, BMW E9 z 1973 roku czy DKW F-5 z 1936 roku oraz ciekawa kolekcja trabantów.
Nie zabraknie oczywiście kultowych samochodów z czasów PRL-u, takich jak: Warszawy, Fiaty 125p, 126p, Tarpany czy Żuki. W otoczeniu trzepaka, campingu i innych przedmiotów z lat 60, 70 i 80-tych tworzą wyjątkowy klimat wystawy.
Ostatnimi samochodami, które zostały sprowadzone do muzeum są Citroen B11 (BN11)/ Sedan z 1952 roku, Citroen 2CV/Sedan z 1987 roku, a także Standard Flying 12 z dolnozaworowym silnikiem z 1939 roku. Pojazdy stanęły w strefie francuskiej, w której będzie można znaleźć również inne interesujące klasyki.
Oprócz zabytkowych samochodów osobowych zwiedzający zobaczą także stare rowery, wojskowe pojazdy opancerzone oraz motocykle wykorzystywane podczas II Wojny Światowej.
W trosce o bezpieczeństwo zwiedzających na terenie muzeum obowiązywać będzie nakaz zakrywania ust oraz nosa a także dodatkowo pojawią się pojemniki z płynem do dezynfekcji.
]]>Wspólna inicjatywa Muzeum Narodowego Rolnictwa w Szreniawie, Automobilklubu Wielkopolski oraz gospodarza terenu - Grupy MTP.
Utworzenie nowego miejsca na mapie atrakcji w Poznaniu z historycznymi pojazdami było możliwe dzięki zaangażowaniu członków Automobilklubu Wielkopolski oraz Muzeum Narodowego Rolnictwa w Szreniawie, z których pochodzą zgromadzone
w muzeum egzemplarze. Wyjątkowe pojazdy potrzebują szczególnego miejsca, dlatego z pomocą wyszła Grupa MTP, która jako gospodarz terenu udostępniła historyczny Pawilon 2, zwany wcześniej Halą Przemysłu Ciężkiego.
Klasyczne egzemplarze z różnych epok
Wystawa została podzielona na kilka stref tematycznych: zaczynając od początku masowej motoryzacji z linią produkcyjną Henry'ego Ford'a poprzez amerykańskie klasyki, wśród których wyjątkowym eksponatem jest 113-letni REO Gentelman's Roadster aż po inne, wyjątkowe pojazdy z całego świata.
W części muzeum dedykowanej naszym zachodnim sąsiadom zobaczć można podział motoryzacji na RFN i NRD, rozdzielonej murem berlińskim. Perełkami w tej części są: Mercedes W108/280SE z 1971 roku, BMW E9 z 1973 roku czy DKW F-5 z 1936 roku oraz ciekawa kolekcja trabantów.
Nie zabraknie oczywiście kultowych samochodów z czasów PRL-u, takich jak: Warszawy, Fiaty 125p, 126p, Tarpany czy Żuki. W otoczeniu trzepaka, campingu i innych przedmiotów z lat 60, 70 i 80-tych tworzą wyjątkowy klimat wystawy.
Ostatnimi samochodami, które zostały sprowadzone do muzeum są Citroen B11 (BN11)/ Sedan z 1952 roku, Citroen 2CV/Sedan z 1987 roku, a także Standard Flying 12 z dolnozaworowym silnikiem z 1939 roku. Pojazdy stanęły w strefie francuskiej, w której będzie można znaleźć również inne interesujące klasyki.
Oprócz zabytkowych samochodów osobowych zwiedzający zobaczą także stare rowery, wojskowe pojazdy opancerzone oraz motocykle wykorzystywane podczas II Wojny Światowej.
W trosce o bezpieczeństwo zwiedzających na terenie muzeum obowiązywać będzie nakaz zakrywania ust oraz nosa a także dodatkowo pojawią się pojemniki z płynem do dezynfekcji.
]]>Aby pielęgnować polskie tradycje wielkanocne, zachęcają do pracy twórczej przy wykonaniu pisanek przez dzieci i młodzież w wieku od 5 do 16 lat. Praca musi mieć kształt jajka o dowolnej wielkości, ozdobionego w oryginalny sposób przy zastosowaniu dowolnej techniki. Prace konkursowe będą oceniane w trzech kategoriach wiekowych: od 5 do 8 lat, od 9 do 12 lat, od 13 do 16 lat.
Osobną kategorią jest Grand Prix, w której oceniana będzie pisanka wielkanocna wykonana w tradycyjny, regionalny sposób.
Prace konkursowe można składać osobiście w siedzibie placówki lub wysłać pocztą do dnia 25 marca 2021 r., do godziny 19.00, na adres: Ogród Jordanowski nr 2 ul. Przybyszewskiego 30 a, 60-561 Poznań z dopiskiem "Pisanka 2021".
Autorzy zwycięskich prac zostaną powiadomieni o wyniku konkursu.
Planowana uroczystość rozdania dyplomów wraz z nagrodami rzeczowymi to sobota 27 marca 2021 r. o godz. 12 00. Uroczystości będzie towarzyszyć wystawa wszystkich prac konkursowych.
Szkoła / placówka, która dostarczy największą liczbę prac konkursowych zostanie wyróżniona dyplomem.
Więcej informacji można uzyskać pod numerem tel. 61 847 36 27 oraz na stronie internetowej placówki www.oj2poznan.pl.
]]>Aby pielęgnować polskie tradycje wielkanocne, zachęcają do pracy twórczej przy wykonaniu pisanek przez dzieci i młodzież w wieku od 5 do 16 lat. Praca musi mieć kształt jajka o dowolnej wielkości, ozdobionego w oryginalny sposób przy zastosowaniu dowolnej techniki. Prace konkursowe będą oceniane w trzech kategoriach wiekowych: od 5 do 8 lat, od 9 do 12 lat, od 13 do 16 lat.
Osobną kategorią jest Grand Prix, w której oceniana będzie pisanka wielkanocna wykonana w tradycyjny, regionalny sposób.
Prace konkursowe można składać osobiście w siedzibie placówki lub wysłać pocztą do dnia 25 marca 2021 r., do godziny 19.00, na adres: Ogród Jordanowski nr 2 ul. Przybyszewskiego 30 a, 60-561 Poznań z dopiskiem "Pisanka 2021".
Autorzy zwycięskich prac zostaną powiadomieni o wyniku konkursu.
Planowana uroczystość rozdania dyplomów wraz z nagrodami rzeczowymi to sobota 27 marca 2021 r. o godz. 12 00. Uroczystości będzie towarzyszyć wystawa wszystkich prac konkursowych.
Szkoła / placówka, która dostarczy największą liczbę prac konkursowych zostanie wyróżniona dyplomem.
Więcej informacji można uzyskać pod numerem tel. 61 847 36 27 oraz na stronie internetowej placówki www.oj2poznan.pl.
]]>Wystawa - ze względu na pandemiczne obostrzenia nie mogła być otwarta tradycyjnym wernisażem, więc to jedyna i niepowtarzalna okazja do spotkania z artystką. Kameralnie, z zachowaniem pandemicznej ostrożności (dystans, dezynfekcja rąk, prośba o założenie maseczek), ale wreszcie jest! Długo oczekiwana możliwość spotkania i oficjalnego otwarcia wystawy.
Wystawa czynna od wtorku do piątku w godz. 12-18 do 16 marca.
]]>Wystawa - ze względu na pandemiczne obostrzenia nie mogła być otwarta tradycyjnym wernisażem, więc to jedyna i niepowtarzalna okazja do spotkania z artystką. Kameralnie, z zachowaniem pandemicznej ostrożności (dystans, dezynfekcja rąk, prośba o założenie maseczek), ale wreszcie jest! Długo oczekiwana możliwość spotkania i oficjalnego otwarcia wystawy.
Wystawa czynna od wtorku do piątku w godz. 12-18 do 16 marca.
]]>O artyście i jego związkach z "Kwartalnikiem Fotografia" opowie podczas wernisażu wydawca Kwartalnika, kurator wystawy - Waldemar Śliwczyński. Wydarzenie będzie transmitowane on line na stronie: https://www.facebook.com/events, a w realu wystawę będzie można oglądać do 10 maja w godzinach pracy biblioteki.
]]>O artyście i jego związkach z "Kwartalnikiem Fotografia" opowie podczas wernisażu wydawca Kwartalnika, kurator wystawy - Waldemar Śliwczyński. Wydarzenie będzie transmitowane on line na stronie: https://www.facebook.com/events, a w realu wystawę będzie można oglądać do 10 maja w godzinach pracy biblioteki.
]]>Wszystkie odcinki będzie można znaleźć na stronie www.bramapoznania.pl.
]]>Wszystkie odcinki będzie można znaleźć na stronie www.bramapoznania.pl.
]]>Na warsztaty można zapisywać się od teraz do końca marca za pośrednictwem strony internetowej: http://skok-gok.operator.edu.pl/#rekrutacja. Z uwagi na pandemię wszystkie szkolenia odbędą się w formule on-line. Do uczestnictwa w zajęciach wystarczy komputer z podłączeniem do internetu, a nawet jeśli go nie mamy, możemy skorzystać z zasobów technicznych szkoły, lub jednej z filii Biblioteki Raczyńskich. Każdy warsztat obejmuje 30 godzin nauki. Szkolenia dla dzieci i młodzieży będą prowadzone z podziałem na grupy wiekowe: 10-14 lat (uczniowie szkół podstawowych) oraz 15-18 (szkoła średnia).
]]>Na warsztaty można zapisywać się od teraz do końca marca za pośrednictwem strony internetowej: http://skok-gok.operator.edu.pl/#rekrutacja. Z uwagi na pandemię wszystkie szkolenia odbędą się w formule on-line. Do uczestnictwa w zajęciach wystarczy komputer z podłączeniem do internetu, a nawet jeśli go nie mamy, możemy skorzystać z zasobów technicznych szkoły, lub jednej z filii Biblioteki Raczyńskich. Każdy warsztat obejmuje 30 godzin nauki. Szkolenia dla dzieci i młodzieży będą prowadzone z podziałem na grupy wiekowe: 10-14 lat (uczniowie szkół podstawowych) oraz 15-18 (szkoła średnia).
]]>Tytuł w oczywisty sposób nawiązuje do hasła protestów studenckich w 1968 roku we Francji (był to jeden ze sloganów tych protestów). Jeżeli bruk miał symbolizować miasto oraz współczesną cywilizację, to piasek miał być symbolem natury i wolności. W obrębie tej narracji kryształy zastępują piasek, zbliżając nas do współczesnej estetyki, w której to, co "rzeczywiste", jest niedozwolone i może zostać zastąpione czymś doskonalszym, np. piasek szkłem - z którego akurat jest zrobiony.
"Tears of Iblis" / (Łzy Iblisa) to jeden z trzech cyklów wystaw kuratorowanych przez Michała Martychowca z udziałem jego własnych prac. Każdy z trzech cyklów odnosi się do konkretnego okresu historii. Wystawa "Tears of Iblis" bezpośrednio odnosi się do dyskursu po nowoczesności i po zniszczeniu Ikony, eksplorując rozwój kulturowy modernistycznego Zachodu oraz podobne procesy w Chinach po rewolucji kulturowej. W swojej twórczości Michał Martychowiec przemyca rozmaite elementy symboliczne, takie jak panda, królik Josephine, rozbite szkło czy szklane kryształki, składające się na kosmos, który toczy się równolegle do naszego własnego, współczesnego świata. I w taki właśnie sposób wszystkie prace Martychowca posiadają głęboko zakorzenione przesłanie polityczne.
]]>Tytuł w oczywisty sposób nawiązuje do hasła protestów studenckich w 1968 roku we Francji (był to jeden ze sloganów tych protestów). Jeżeli bruk miał symbolizować miasto oraz współczesną cywilizację, to piasek miał być symbolem natury i wolności. W obrębie tej narracji kryształy zastępują piasek, zbliżając nas do współczesnej estetyki, w której to, co "rzeczywiste", jest niedozwolone i może zostać zastąpione czymś doskonalszym, np. piasek szkłem - z którego akurat jest zrobiony.
"Tears of Iblis" / (Łzy Iblisa) to jeden z trzech cyklów wystaw kuratorowanych przez Michała Martychowca z udziałem jego własnych prac. Każdy z trzech cyklów odnosi się do konkretnego okresu historii. Wystawa "Tears of Iblis" bezpośrednio odnosi się do dyskursu po nowoczesności i po zniszczeniu Ikony, eksplorując rozwój kulturowy modernistycznego Zachodu oraz podobne procesy w Chinach po rewolucji kulturowej. W swojej twórczości Michał Martychowiec przemyca rozmaite elementy symboliczne, takie jak panda, królik Josephine, rozbite szkło czy szklane kryształki, składające się na kosmos, który toczy się równolegle do naszego własnego, współczesnego świata. I w taki właśnie sposób wszystkie prace Martychowca posiadają głęboko zakorzenione przesłanie polityczne.
]]>Od pierwszych lat nowego millenium Galeria Ego nawiązała kontakt z artystą, co zaowocowało licznym wystawami w naszym mieście, którym towarzyszyły spotkania autorskie oraz wydawnictwa.
Stanisław Fijałkowski z początkiem lat 60. wypracował odrębny i oryginalny styl, którego istota - przytaczając słowa samego autora - zawierała się w nieustannie podejmowanej próbie "harmonizowania postawy emocjonalnej z intelektualną, intuicji ze świadomością, ekspresji indywidualnej z treściami kolektywnymi". Swoje twórcze działania opisywał w kategoriach symbolicznych, traktując symbol jako najtrafniejszą formę wyrażania złożonej duchowej rzeczywistości świata.
Obecna - pośmiertna ekspozycja jest skromnym hołdem dla Profesora, wyrazem podziwu i głębokiej wdzięczności za Jego sztukę i obecność w naszym życiu.
]]>Od pierwszych lat nowego millenium Galeria Ego nawiązała kontakt z artystą, co zaowocowało licznym wystawami w naszym mieście, którym towarzyszyły spotkania autorskie oraz wydawnictwa.
Stanisław Fijałkowski z początkiem lat 60. wypracował odrębny i oryginalny styl, którego istota - przytaczając słowa samego autora - zawierała się w nieustannie podejmowanej próbie "harmonizowania postawy emocjonalnej z intelektualną, intuicji ze świadomością, ekspresji indywidualnej z treściami kolektywnymi". Swoje twórcze działania opisywał w kategoriach symbolicznych, traktując symbol jako najtrafniejszą formę wyrażania złożonej duchowej rzeczywistości świata.
Obecna - pośmiertna ekspozycja jest skromnym hołdem dla Profesora, wyrazem podziwu i głębokiej wdzięczności za Jego sztukę i obecność w naszym życiu.
]]>Tuż przed pandemią pojawiły się doniesienia o planach wejścia Amazona na polski rynek, choć już od kilku lat centra logistyczne amerykańskiego giganta pośredniczą w realizacji sporej części zamówień w tym regionie Europy. Polskie oddziały Amazona, zasilane przez agencje pracy tymczasowej, nie tylko nie przestały działać w trakcie lockdownu, ale nawet rekrutowały nowych pracowników. W czasie szczytu zachorowań na SARS-CoV-2 nie zostały zapewnione odpowiednie środki ochronne, a polityka informowania o zakażeniach wśród pracowników nie była przejrzysta. Gdy rządy wielu krajów wdrażały kolejne ograniczenia w związku z pandemią, a wiele firm czasowo wstrzymywało działalność, amerykański gigant pomnażał swój majątek, a obroty firmy notowały rekordy.
Od wielu tygodni pracownicy protestują w obronie zdrowia i narastających dysproporcji płac pomiędzy osobami, które na starcie otrzymują wysokie bonusy finansowe, a pracownikami o dłuższym stażu, którym oferuje się kilkukrotnie mniejsze dodatki pieniężne. "Jak wspierać osoby walczące o prawa pracownicze i - w szerszej perspektywie - równość i sprawiedliwość społeczną?", to pytania jakie zadaje we wstępie na stronie internetowej swojego projektu AMZN Tytus Szabelski.
Wystawa indywidualna artysty eksploruje wątki wyzysku na przykładzie jednej z największych firm świata. W swoich fotografiach Szabelski dokumentuje pejzaż podmiejskich stref ekonomicznych i widoczne w oddali blaszane fasady magazynów. Na tle swoich zdjęć umieszcza przechwycone i zmodyfikowane hasła motywacyjne, zaczerpnięte z zaplecza magazynowych hal. Z informacji znalezionych w raportach rocznych i artykułów w sieci tworzy instalację prezentowaną na wystawie i w sieci. By dać sobie wgląd w kulisy pracy skrywanej za pozbawionymi okien ścianami magazynu Amazona, artysta zatrudnia się w centrum logistycznym w Sadach pod Poznaniem, najstarszym ośrodku pracy Amazona w Polsce. To tu, jak również w pozostałych kilku lokalizacjach, aktywnie działają związki pracownicze, które postulują zapewnienie godnych warunków dla zatrudnionych w magazynach osób.
Na czas trwania projektu Galeria Miejska Arsenał stanie się też ekspozytorem archiwalnych materiałów OZZ Inicjatywy Pracowniczej, aktywnie zaangażowanej na rzecz warunków zatrudnienia i płac pracowniczek i pracowników polskich magazynów Amazona.
Wernisaż online: 29.01.2021, godz. 18.00
Strona internetowa projektu: amzn.vnlab.org, współpraca: Romuald Demidenko, OZZ Inicjatywa Pracownicza.
]]>Tuż przed pandemią pojawiły się doniesienia o planach wejścia Amazona na polski rynek, choć już od kilku lat centra logistyczne amerykańskiego giganta pośredniczą w realizacji sporej części zamówień w tym regionie Europy. Polskie oddziały Amazona, zasilane przez agencje pracy tymczasowej, nie tylko nie przestały działać w trakcie lockdownu, ale nawet rekrutowały nowych pracowników. W czasie szczytu zachorowań na SARS-CoV-2 nie zostały zapewnione odpowiednie środki ochronne, a polityka informowania o zakażeniach wśród pracowników nie była przejrzysta. Gdy rządy wielu krajów wdrażały kolejne ograniczenia w związku z pandemią, a wiele firm czasowo wstrzymywało działalność, amerykański gigant pomnażał swój majątek, a obroty firmy notowały rekordy.
Od wielu tygodni pracownicy protestują w obronie zdrowia i narastających dysproporcji płac pomiędzy osobami, które na starcie otrzymują wysokie bonusy finansowe, a pracownikami o dłuższym stażu, którym oferuje się kilkukrotnie mniejsze dodatki pieniężne. "Jak wspierać osoby walczące o prawa pracownicze i - w szerszej perspektywie - równość i sprawiedliwość społeczną?", to pytania jakie zadaje we wstępie na stronie internetowej swojego projektu AMZN Tytus Szabelski.
Wystawa indywidualna artysty eksploruje wątki wyzysku na przykładzie jednej z największych firm świata. W swoich fotografiach Szabelski dokumentuje pejzaż podmiejskich stref ekonomicznych i widoczne w oddali blaszane fasady magazynów. Na tle swoich zdjęć umieszcza przechwycone i zmodyfikowane hasła motywacyjne, zaczerpnięte z zaplecza magazynowych hal. Z informacji znalezionych w raportach rocznych i artykułów w sieci tworzy instalację prezentowaną na wystawie i w sieci. By dać sobie wgląd w kulisy pracy skrywanej za pozbawionymi okien ścianami magazynu Amazona, artysta zatrudnia się w centrum logistycznym w Sadach pod Poznaniem, najstarszym ośrodku pracy Amazona w Polsce. To tu, jak również w pozostałych kilku lokalizacjach, aktywnie działają związki pracownicze, które postulują zapewnienie godnych warunków dla zatrudnionych w magazynach osób.
Na czas trwania projektu Galeria Miejska Arsenał stanie się też ekspozytorem archiwalnych materiałów OZZ Inicjatywy Pracowniczej, aktywnie zaangażowanej na rzecz warunków zatrudnienia i płac pracowniczek i pracowników polskich magazynów Amazona.
Wernisaż online: 29.01.2021, godz. 18.00
Strona internetowa projektu: amzn.vnlab.org, współpraca: Romuald Demidenko, OZZ Inicjatywa Pracownicza.
]]>W latach 2018-2020 w zachodniej części dawnego Zamku Cesarskiego w Poznaniu toczyły się intensywne prace przy renowacji i konserwacji jego zabytkowych przestrzeni. Dobrze znane pomieszczenia Zachodniego Skrzydła odzyskały wygląd zgodny z ich kształtem z lat czterdziestych XX wieku. Renowacja stanowiła również okazję przyjrzenia się niedostępnemu na co dzień i nieco tajemniczemu procesowi konserwacji drewna, kamienia, metalu. Wystawa pozwala spojrzeć na różne etapy prac, ludzi, którzy je wykonywali i niezwykłe zamkowe wnętrza.
Projekt "Konserwacja reprezentacyjnych wnętrz zachodniej części dawnego Zamku Cesarskiego w Poznaniu i ich adaptacja celem efektywnego wykorzystania dziedzictwa kulturowego" zrealizowany został dzięki dofinansowaniu ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, priorytet VIII "Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury".
Fotografie Macieja Kaczyńskiego
]]>W latach 2018-2020 w zachodniej części dawnego Zamku Cesarskiego w Poznaniu toczyły się intensywne prace przy renowacji i konserwacji jego zabytkowych przestrzeni. Dobrze znane pomieszczenia Zachodniego Skrzydła odzyskały wygląd zgodny z ich kształtem z lat czterdziestych XX wieku. Renowacja stanowiła również okazję przyjrzenia się niedostępnemu na co dzień i nieco tajemniczemu procesowi konserwacji drewna, kamienia, metalu. Wystawa pozwala spojrzeć na różne etapy prac, ludzi, którzy je wykonywali i niezwykłe zamkowe wnętrza.
Projekt "Konserwacja reprezentacyjnych wnętrz zachodniej części dawnego Zamku Cesarskiego w Poznaniu i ich adaptacja celem efektywnego wykorzystania dziedzictwa kulturowego" zrealizowany został dzięki dofinansowaniu ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, priorytet VIII "Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury".
Fotografie Macieja Kaczyńskiego
]]>Ona od lat czyta i rysuje, oni napisali jedne z ważniejszych książek w historii literatury światowej i polskiej. Wystawa grafik Darii Mielcarzewicz, towarzysząca Festiwalowi Fabuły.
"Zaczęło się od Gombrowicza. Podczas lektury "Dzienników" Daria stwierdziła, że fajnie byłoby jedną z wielu intrygujących myśli Gombra utrwalić w graficznym projekcie, by lepiej ją zapamiętać. Potem zrodziła się myśl, że przyjemnie byłoby kojarzyć twarze ważnych, bliskich autorów, pisarzy, poetów, filozofów itd. Tak właśnie powstał pierwszy projekt i zrodziła się idea kolejnych. Grafiki zdobią przedmioty codzienne: koszulki, torby, plakaty, kubki, a także notesy, magnesy, pocztówki i inne artykuły." Wszystko po to, by pisarze i ich fabuły stały się nam bliższe, by przypominać, że czytanie jest ważne. Pisarze i pisarki na projektach Darii stają się mniej papierowi, a cytaty poruszają tryby w naszej pamięci. Niektóre teksty są żartobliwe inne śmiertelnie poważne. Przypominają, że literatura to jednocześnie przyjemność, ale przede wszystkim nośnik cennych dla nas wartości.
Cytat pochodzi ze strony: sklepzcytatami.pl
Ona od lat czyta i rysuje, oni napisali jedne z ważniejszych książek w historii literatury światowej i polskiej. Wystawa grafik Darii Mielcarzewicz, towarzysząca Festiwalowi Fabuły.
"Zaczęło się od Gombrowicza. Podczas lektury "Dzienników" Daria stwierdziła, że fajnie byłoby jedną z wielu intrygujących myśli Gombra utrwalić w graficznym projekcie, by lepiej ją zapamiętać. Potem zrodziła się myśl, że przyjemnie byłoby kojarzyć twarze ważnych, bliskich autorów, pisarzy, poetów, filozofów itd. Tak właśnie powstał pierwszy projekt i zrodziła się idea kolejnych. Grafiki zdobią przedmioty codzienne: koszulki, torby, plakaty, kubki, a także notesy, magnesy, pocztówki i inne artykuły." Wszystko po to, by pisarze i ich fabuły stały się nam bliższe, by przypominać, że czytanie jest ważne. Pisarze i pisarki na projektach Darii stają się mniej papierowi, a cytaty poruszają tryby w naszej pamięci. Niektóre teksty są żartobliwe inne śmiertelnie poważne. Przypominają, że literatura to jednocześnie przyjemność, ale przede wszystkim nośnik cennych dla nas wartości.
Cytat pochodzi ze strony: sklepzcytatami.pl
W kontekście wielu zmian w krajobrazie Poznania, szczególnie ciekawe wydają się przykłady dzisiejszych osiedli mieszkaniowych, które jeszcze jako tereny wiejskie stopniowo włączone były w granice miasta - miało to miejsce w przypadku Piątkowa. Osiedle, rozdarte pomiędzy regionalnym folklorem z polami i lasami a dążeniem do utrzymania ciągłości przestrzeni miejskiej Poznania, próbowało kształtować swoją przestrzeń w duchu pozytywnego odbioru miasta jako spójnej całości. Obecny w przestrzeni nieporządek często traktowany jest tylko jako jeden z negatywnych efektów, stanowiący o wpływie architektury postmodernistycznej na dzisiejszy kształt polskich miast - szczególnie osiedli mieszkaniowych. Badając te zjawiska poprzez zmianę perspektywy ich postrzegania, w bałaganie dostrzeżemy jednak samozwańczą zasadę, która jako kategoria porządku definiować będzie - tak przecież krytykowane - konsekwencje postmodernizmu i uznamy je za tendencję w architekturze samą w sobie.
]]>W kontekście wielu zmian w krajobrazie Poznania, szczególnie ciekawe wydają się przykłady dzisiejszych osiedli mieszkaniowych, które jeszcze jako tereny wiejskie stopniowo włączone były w granice miasta - miało to miejsce w przypadku Piątkowa. Osiedle, rozdarte pomiędzy regionalnym folklorem z polami i lasami a dążeniem do utrzymania ciągłości przestrzeni miejskiej Poznania, próbowało kształtować swoją przestrzeń w duchu pozytywnego odbioru miasta jako spójnej całości. Obecny w przestrzeni nieporządek często traktowany jest tylko jako jeden z negatywnych efektów, stanowiący o wpływie architektury postmodernistycznej na dzisiejszy kształt polskich miast - szczególnie osiedli mieszkaniowych. Badając te zjawiska poprzez zmianę perspektywy ich postrzegania, w bałaganie dostrzeżemy jednak samozwańczą zasadę, która jako kategoria porządku definiować będzie - tak przecież krytykowane - konsekwencje postmodernizmu i uznamy je za tendencję w architekturze samą w sobie.
]]>Telefoniczny poradnik: to telefoniczne dyżury ekspertek i ekspertów oferujących konsultacje w zakresie swojej dziedziny.
Z "telefonu" mogą skorzystać: nauczycielki/nauczyciele, edukatorzy/edukatorki, animatorki/animatorzy, aktywiści/aktywistki, którzy i które potrzebują porady oraz wsparcia w zaproponowanych przez nas obszarach tematycznych:
Każdą osobę, która będzie chciała skorzystać z poradnika, organizatorzy proszą o wypełnienie formularza zgłoszeniowego, dostępnego na stronie CK Zamek.
Formę rozmowy będzie można wybrać stosownie do potrzeb (rozmowa telefoniczna/wideo konferencja). Skorzystanie z oferty jest bezpłatne.
Organizatorzy starali się dobrać zestaw tematów, tak by odpowiadał na realne i palące obecnie problemy ze świata kultury i edukacji, lecz mają świadomość, że może on być nadal niewystarczający/niepełny. Dlatego będą wdzięczni za nadesłanie informacji o swoich trudnościach w formularzu zgłoszeniowym - postarają się na nie odpowiedzieć realnym wsparciem!
Jeśli jesteś osobą posługującą się polskim językiem migowym - prześlij swoje nagranie, udzielając odpowiedzi na pytania z formularza.
]]>Telefoniczny poradnik: to telefoniczne dyżury ekspertek i ekspertów oferujących konsultacje w zakresie swojej dziedziny.
Z "telefonu" mogą skorzystać: nauczycielki/nauczyciele, edukatorzy/edukatorki, animatorki/animatorzy, aktywiści/aktywistki, którzy i które potrzebują porady oraz wsparcia w zaproponowanych przez nas obszarach tematycznych:
Każdą osobę, która będzie chciała skorzystać z poradnika, organizatorzy proszą o wypełnienie formularza zgłoszeniowego, dostępnego na stronie CK Zamek.
Formę rozmowy będzie można wybrać stosownie do potrzeb (rozmowa telefoniczna/wideo konferencja). Skorzystanie z oferty jest bezpłatne.
Organizatorzy starali się dobrać zestaw tematów, tak by odpowiadał na realne i palące obecnie problemy ze świata kultury i edukacji, lecz mają świadomość, że może on być nadal niewystarczający/niepełny. Dlatego będą wdzięczni za nadesłanie informacji o swoich trudnościach w formularzu zgłoszeniowym - postarają się na nie odpowiedzieć realnym wsparciem!
Jeśli jesteś osobą posługującą się polskim językiem migowym - prześlij swoje nagranie, udzielając odpowiedzi na pytania z formularza.
]]>Działania Zoo Team to:
Zoo team zaprasza codziennie (również w święta), w godzinach od 10 do 18.
Cennik biletów:
Obowiązuje wcześniejsza rezerwacja - dzieci do lat 4 wstęp bezpłatny.
Cennik usług dodatkowych:
- Dodatkowa prelekcja na temat zwierząt egzotycznych - 75 zł/do 45 minut/ grupa maksymalnie do 25 osób (tylko w ramach rozszerzenia oferty do biletu grupowego)
- Wyjazdowe zajęcia edukacyjne na terenie Poznania - 150 zł/do 45 minut/ grupa maksymalnie do 25 osób
- Zajęcia online - do uzgodnienia w zależności od projektu.
Kontakt: tel. 781 324 524, e-mail: kontakt@zooteam.pl.
]]>Działania Zoo Team to:
Zoo team zaprasza codziennie (również w święta), w godzinach od 10 do 18.
Cennik biletów:
Obowiązuje wcześniejsza rezerwacja - dzieci do lat 4 wstęp bezpłatny.
Cennik usług dodatkowych:
- Dodatkowa prelekcja na temat zwierząt egzotycznych - 75 zł/do 45 minut/ grupa maksymalnie do 25 osób (tylko w ramach rozszerzenia oferty do biletu grupowego)
- Wyjazdowe zajęcia edukacyjne na terenie Poznania - 150 zł/do 45 minut/ grupa maksymalnie do 25 osób
- Zajęcia online - do uzgodnienia w zależności od projektu.
Kontakt: tel. 781 324 524, e-mail: kontakt@zooteam.pl.
]]>Szacuje się, że poprzez aktywność Głównego Urzędu Rasy i Osadnictwa SS, Rasse- und Siedlungshauptamt, (RuSHA) doszło do największej w dziejach Europy przymusowej wędrówki ludów. Do zadań urzędu należało przeprowadzanie badań rasowych oraz ocena wartości rasowej ludności populacji podbitych terytoriów w związku z niemiecką polityką germanizacyjną realizowaną
na terenach okupowanych przez III Rzeszę.
Projekt Doroty Nieznalskiej polegał na wykonaniu obszernej kwerendy archiwalnych materiałów (głównie w oddziałach Instytutu Pamięci Narodowej na terenie Polski, Instytutu Zachodniego i Archiwum Narodowego w Poznaniu) odnoszących się do działalności Głównego Urzędu Rasy i Osadnictwa SS (Rasse- und Siedlungshauptamt, RuSHA), jak i stowarzyszenia Lebensborn e.V.,
w szczególności badań na terenie tzw. Kraju Warty (Wartheland). Odnalezione materialne ślady: ankiety rasowe, zdjęcia poddanych badaniom głównie dzieci, były punktem wyjścia do realizacji instalacji Rassenhygiene.
Niemiecka eugenika, higiena ras (Rassenhygiene) - była ideologią stworzoną w celu ochrony "czystości rasy" i odnowy biologicznej narodu niemieckiego oraz powstrzymania postępującej fizycznej i umysłowej degeneracji narodów zachodniej cywilizacji, jaką w drugiej połowie XIX stulecia dostrzegano na Zachodzie. Koncepcje rodzimej higieny ras ukształtowały poglądy twórców ideologii nazistowskiej, a następnie determinowały w znaczącej mierze całą politykę III Rzeszy. To właśnie w ośrodkach Lebensborn stworzono odpowiednie warunki do "odnowienia niemieckiej krwi" i "hodowli nordyckiej rasy nadludzi" poprzez dobór i selekcję kobiet oraz mężczyzn przeznaczonych do rozmnażania w ramach demograficzno-politycznych założeń nazistowskiej polityki rasowej.
Oprócz oficjalnie deklarowanej działalności stowarzyszenie Lebensborn zajmowało się równocześnie "rabunkiem wartościowej krwi". W jego wyniku przymusowo zgermanizowano wiele tysięcy dzieci, głównie z okupowanych krajów Europy Wschodniej z Polski, Rosji, Czech, Ukrainy, Białorusi, Jugosławii, które następnie przekazywano do adopcji rodzinom niemieckim. Instalacja zawiera m.in. nielicznie publikowane portrety dzieci poddanych selekcji (na terenie Niemieckiej Centrali Przesiedleńczej Kraju Warty) i prawdopodobnie germanizacji w celu wzmocnienia "nordyckości" narodu niemieckiego. Sporo z tych dzieci nigdy nie trafiło z powrotem do swoich rodziców.
Wystawa jest podsumowaniem projektu "Rassenhygiene. Badania Głównego Urzędu Rasy
i Osadnictwa SS, Rasse- und Siedlungshauptamt, RuSHA - (Wartheland)", realizowanego przez
Dorotę Nieznalską w ramach rezydencji artystycznej w Centrum Kultury ZAMEK.
REZYDENCI W REZYDENCJI 2019, kuratorka: Jagna Domżalska
Wystawa "Rassenhygiene" jest częścią cyklu: mówimy: Otwarcie!
_
akt.LT
Szacuje się, że poprzez aktywność Głównego Urzędu Rasy i Osadnictwa SS, Rasse- und Siedlungshauptamt, (RuSHA) doszło do największej w dziejach Europy przymusowej wędrówki ludów. Do zadań urzędu należało przeprowadzanie badań rasowych oraz ocena wartości rasowej ludności populacji podbitych terytoriów w związku z niemiecką polityką germanizacyjną realizowaną
na terenach okupowanych przez III Rzeszę.
Projekt Doroty Nieznalskiej polegał na wykonaniu obszernej kwerendy archiwalnych materiałów (głównie w oddziałach Instytutu Pamięci Narodowej na terenie Polski, Instytutu Zachodniego i Archiwum Narodowego w Poznaniu) odnoszących się do działalności Głównego Urzędu Rasy i Osadnictwa SS (Rasse- und Siedlungshauptamt, RuSHA), jak i stowarzyszenia Lebensborn e.V.,
w szczególności badań na terenie tzw. Kraju Warty (Wartheland). Odnalezione materialne ślady: ankiety rasowe, zdjęcia poddanych badaniom głównie dzieci, były punktem wyjścia do realizacji instalacji Rassenhygiene.
Niemiecka eugenika, higiena ras (Rassenhygiene) - była ideologią stworzoną w celu ochrony "czystości rasy" i odnowy biologicznej narodu niemieckiego oraz powstrzymania postępującej fizycznej i umysłowej degeneracji narodów zachodniej cywilizacji, jaką w drugiej połowie XIX stulecia dostrzegano na Zachodzie. Koncepcje rodzimej higieny ras ukształtowały poglądy twórców ideologii nazistowskiej, a następnie determinowały w znaczącej mierze całą politykę III Rzeszy. To właśnie w ośrodkach Lebensborn stworzono odpowiednie warunki do "odnowienia niemieckiej krwi" i "hodowli nordyckiej rasy nadludzi" poprzez dobór i selekcję kobiet oraz mężczyzn przeznaczonych do rozmnażania w ramach demograficzno-politycznych założeń nazistowskiej polityki rasowej.
Oprócz oficjalnie deklarowanej działalności stowarzyszenie Lebensborn zajmowało się równocześnie "rabunkiem wartościowej krwi". W jego wyniku przymusowo zgermanizowano wiele tysięcy dzieci, głównie z okupowanych krajów Europy Wschodniej z Polski, Rosji, Czech, Ukrainy, Białorusi, Jugosławii, które następnie przekazywano do adopcji rodzinom niemieckim. Instalacja zawiera m.in. nielicznie publikowane portrety dzieci poddanych selekcji (na terenie Niemieckiej Centrali Przesiedleńczej Kraju Warty) i prawdopodobnie germanizacji w celu wzmocnienia "nordyckości" narodu niemieckiego. Sporo z tych dzieci nigdy nie trafiło z powrotem do swoich rodziców.
Wystawa jest podsumowaniem projektu "Rassenhygiene. Badania Głównego Urzędu Rasy
i Osadnictwa SS, Rasse- und Siedlungshauptamt, RuSHA - (Wartheland)", realizowanego przez
Dorotę Nieznalską w ramach rezydencji artystycznej w Centrum Kultury ZAMEK.
REZYDENCI W REZYDENCJI 2019, kuratorka: Jagna Domżalska
Wystawa "Rassenhygiene" jest częścią cyklu: mówimy: Otwarcie!
_
akt.LT
Wśród propozycji jest m.in. przewodnik ekologiczny: "Ty też możesz uratować planetę", "Adaś Kluska i nowa cywilizacja" czyli bajka, w której występuje 10 trudnych słów na A i jedno łatwe. "Kulturalny Stary Rynek dla dzieci" - książeczka z opowiadaniami polskich pisarek i pisarzy napisanych specjalnie dla projektu Kulturalny Stary Rynek. Znajdziecie w niej humorystyczne rebusy i zadania.
"Potworczaki, czyli nie taka straszna rzecz" - Poznajcie Potworczaki i wyruszcie z nimi w przygodę! W książeczce znajdziecie mnóstwo kreatywnych zadań
Wśród propozycji jest m.in. przewodnik ekologiczny: "Ty też możesz uratować planetę", "Adaś Kluska i nowa cywilizacja" czyli bajka, w której występuje 10 trudnych słów na A i jedno łatwe. "Kulturalny Stary Rynek dla dzieci" - książeczka z opowiadaniami polskich pisarek i pisarzy napisanych specjalnie dla projektu Kulturalny Stary Rynek. Znajdziecie w niej humorystyczne rebusy i zadania.
"Potworczaki, czyli nie taka straszna rzecz" - Poznajcie Potworczaki i wyruszcie z nimi w przygodę! W książeczce znajdziecie mnóstwo kreatywnych zadań
Z czasem coraz częściej portretował ważne postaci z duńskich środowisk twórczych i artystycznych. Piotr Topperzer wykorzystuje w sposób suwerenny światło i oświetlenie. Punktem wyjścia jest przede wszystkim wyjątkowa wrażliwość, skupienie na detalu, wyczucie przestrzeni w jej architektonicznym i wielowymiarowym kontekście oraz opanowanie rzemiosła.
Wystawa "Duński design w obiektywie Piotra Topperzera" ukazuje duńskie projekty użytkowe - biżuterię, meble oraz wyposażenie mieszkań.
Wstęp wolny.
Wystawa czynna codziennie do 28.02.2021,
_
akt.LT
Z czasem coraz częściej portretował ważne postaci z duńskich środowisk twórczych i artystycznych. Piotr Topperzer wykorzystuje w sposób suwerenny światło i oświetlenie. Punktem wyjścia jest przede wszystkim wyjątkowa wrażliwość, skupienie na detalu, wyczucie przestrzeni w jej architektonicznym i wielowymiarowym kontekście oraz opanowanie rzemiosła.
Wystawa "Duński design w obiektywie Piotra Topperzera" ukazuje duńskie projekty użytkowe - biżuterię, meble oraz wyposażenie mieszkań.
Wstęp wolny.
Wystawa czynna codziennie do 28.02.2021,
_
akt.LT
Przekraczając granice branży, wyzwalając się z poczucia ograniczeń, Van Herpen jest znana z łączenia nowych technologii, takich jak druk 3D lub cięcie laserowe, z delikatnymi pracami ręcznymi w duchu haute couture, np. haftowaniem lub drapowaniem. Dzięki przemyślanym kolaboracjom, Iris van Herpen dąży do zrównoważonego podejścia, które realizuje w swoich luksusowych kreacjach. Jej kolekcje inspirowane są także muzami, takimi jak Cate Blanchett, Tilda Swinton czy Naomi Campbell.
Od stycznia 2011, Van Herpen regularnie prezentuje swoje kreacje podczas Paryskiego Tygodnia Haute Couture, każdorazowo zaskakując nowatorską formą swoich awangardowych projektów. Związana z tańcem, zainspirowana baletem klasycznym projektantka rozważa ruch jako metamorficzną siłę, która w połączeniu z modą może rozszerzyć formę ludzkiego ciała - rzeźbiąc niepowtarzalne sylwetki lub odzwierciedlając sposób poruszania się.
"Alchemic Couture"
Wystawa obejmować będzie wiele lat pracy Iris van Herpen, jej poszukiwania artystyczne i technologiczne, w tym kluczowe kolaboracje, które na przestrzeni lat przyczyniły się do przekształcenia krajobrazu couture.
Kurator Wojtek Piotr Onak podkreśla, że tytuł wystawy "Alchemic Couture" zgodnie z wizją Iris van Herpen podkreśla transformacyjną siłę mody.
Na skrzyżowaniu sztuki, mody i nauki
Zainteresowanie Iris van Herpen światem materialnym i niematerialnym skłoniło artystkę do wykorzystania technologii do badania elementów i niewidzialnych sił, które kształtują naszą fizyczną rzeczywistość. Pragnienie projektantki, by rzucić wyzwanie zmieniającej się naturze percepcji człowieka, jest napędzane chęcią zrozumienia tajemnic natury i determinacją, by nieustannie je odkrywać.
Dzięki swojemu interdyscyplinarnemu podejściu, współpracując z artystami, architektami i naukowcami, wzbogaca swoją wiedzę, łącząc drukowanie 3D, produkcję cyfrową, procesy chemiczne i elektryczne w tworzeniu kolekcji. Ze względu na swoje głębokie zainteresowanie nowymi technologiami, biologią i sztuką, Iris van Herpen przenosi modę na niezbadane obszary.
Wystawa w Starym Browarze szczególnie podkreśla nieustającą współpracę Iris van Herpen i kanadyjskiego architekta Philipa Beesleya, która odzwierciedla ich wspólną pasję do konstrukcji architektonicznych, a także ich nieustępliwą eksplorację materii - jej granic i kompozycji.
Projektantka zapowiedziała swój udział w wernisażu, który otworzy tę wyjątkową wystawę w Starym Browarze już 16 października 2020.
_
opr.LT
Przekraczając granice branży, wyzwalając się z poczucia ograniczeń, Van Herpen jest znana z łączenia nowych technologii, takich jak druk 3D lub cięcie laserowe, z delikatnymi pracami ręcznymi w duchu haute couture, np. haftowaniem lub drapowaniem. Dzięki przemyślanym kolaboracjom, Iris van Herpen dąży do zrównoważonego podejścia, które realizuje w swoich luksusowych kreacjach. Jej kolekcje inspirowane są także muzami, takimi jak Cate Blanchett, Tilda Swinton czy Naomi Campbell.
Od stycznia 2011, Van Herpen regularnie prezentuje swoje kreacje podczas Paryskiego Tygodnia Haute Couture, każdorazowo zaskakując nowatorską formą swoich awangardowych projektów. Związana z tańcem, zainspirowana baletem klasycznym projektantka rozważa ruch jako metamorficzną siłę, która w połączeniu z modą może rozszerzyć formę ludzkiego ciała - rzeźbiąc niepowtarzalne sylwetki lub odzwierciedlając sposób poruszania się.
"Alchemic Couture"
Wystawa obejmować będzie wiele lat pracy Iris van Herpen, jej poszukiwania artystyczne i technologiczne, w tym kluczowe kolaboracje, które na przestrzeni lat przyczyniły się do przekształcenia krajobrazu couture.
Kurator Wojtek Piotr Onak podkreśla, że tytuł wystawy "Alchemic Couture" zgodnie z wizją Iris van Herpen podkreśla transformacyjną siłę mody.
Na skrzyżowaniu sztuki, mody i nauki
Zainteresowanie Iris van Herpen światem materialnym i niematerialnym skłoniło artystkę do wykorzystania technologii do badania elementów i niewidzialnych sił, które kształtują naszą fizyczną rzeczywistość. Pragnienie projektantki, by rzucić wyzwanie zmieniającej się naturze percepcji człowieka, jest napędzane chęcią zrozumienia tajemnic natury i determinacją, by nieustannie je odkrywać.
Dzięki swojemu interdyscyplinarnemu podejściu, współpracując z artystami, architektami i naukowcami, wzbogaca swoją wiedzę, łącząc drukowanie 3D, produkcję cyfrową, procesy chemiczne i elektryczne w tworzeniu kolekcji. Ze względu na swoje głębokie zainteresowanie nowymi technologiami, biologią i sztuką, Iris van Herpen przenosi modę na niezbadane obszary.
Wystawa w Starym Browarze szczególnie podkreśla nieustającą współpracę Iris van Herpen i kanadyjskiego architekta Philipa Beesleya, która odzwierciedla ich wspólną pasję do konstrukcji architektonicznych, a także ich nieustępliwą eksplorację materii - jej granic i kompozycji.
Projektantka zapowiedziała swój udział w wernisażu, który otworzy tę wyjątkową wystawę w Starym Browarze już 16 października 2020.
_
opr.LT
Nauka programowania w niedalekiej przyszłości pozwoli dzieciom rozwiązywać problemy dzisiejszego świata. Dzięki naszym zajęciom programowanie, logiczne myślenie, zagadnienia z zakresu robotyki i rozwiązywanie problemów będą pestką! Dzieci będą gotowe do wkraczania w kolejne technologiczne i programistyczne wyzwania. A wszystko to przy świetnej zabawie! Kto wie, może nawet wyprzedzą Elona Muska w kolonizacji Marsa?
Dlaczego warto?
Zajęcia w twojej szkole i przedszkolu - nie musisz zawozić dziecka na zajęcia, ponieważ lekcje odbywają się w placówce, do której uczęszcza.
Autorski plan edukacyjnych zajęć - stworzyliśmy własny, edukacyjny plan zajęć, który obejmuje nawet do 7 lat nauki.
Kameralne grupy - stawiamy na kameralność zajęć, dlatego w grupie jest max 14 dzieci, a w dwóch najmłodszych grupach max 8 dzieci oraz 2 trenerów.
Zapisy: na stronie Organizatora.
Wszystkie zajęcia prowadzone są z zachowaniem najwyższych środków ostrożności.
]]>Nauka programowania w niedalekiej przyszłości pozwoli dzieciom rozwiązywać problemy dzisiejszego świata. Dzięki naszym zajęciom programowanie, logiczne myślenie, zagadnienia z zakresu robotyki i rozwiązywanie problemów będą pestką! Dzieci będą gotowe do wkraczania w kolejne technologiczne i programistyczne wyzwania. A wszystko to przy świetnej zabawie! Kto wie, może nawet wyprzedzą Elona Muska w kolonizacji Marsa?
Dlaczego warto?
Zajęcia w twojej szkole i przedszkolu - nie musisz zawozić dziecka na zajęcia, ponieważ lekcje odbywają się w placówce, do której uczęszcza.
Autorski plan edukacyjnych zajęć - stworzyliśmy własny, edukacyjny plan zajęć, który obejmuje nawet do 7 lat nauki.
Kameralne grupy - stawiamy na kameralność zajęć, dlatego w grupie jest max 14 dzieci, a w dwóch najmłodszych grupach max 8 dzieci oraz 2 trenerów.
Zapisy: na stronie Organizatora.
Wszystkie zajęcia prowadzone są z zachowaniem najwyższych środków ostrożności.
]]>Jerzy Chodurski, Andrzej Kucharski, Marcin Litwa, Wojciech Olech, Paweł Palewicz, Kazimierz Pawlak, Wojciech Peszko, Czesław Roszkowski, Stanisław Sobota, Witold Śliwiński, Konrad Tomaszewski, Tomasz Urbanowicz, Ryszard Więckowski, Adam Włodarczyk, Maciej Zaborski.
Artyści reprezentują różne pokolenia. To w większości twórcy już w pełni ukształtowani, ze znaczącym dorobkiem, uznani i prezentowani na całym świecie. Są w tym gronie jednak również artyści będący na początku swej drogi artystycznej. Uczestnicy wystawy nie tworzą formalnej grupy. Każdego z artystów cechuje bardzo indywidualne podejście do szklanego tworzywa. Łączy ich jednak pewien wspólny rys twórczości: moc, skala oraz siła wyrazu struktur, śmiałość eksperymentów i wirtuozerskie popisy technologicznych umiejętności, często wykraczające poza ramy tradycyjnie pojmowanej sztuki szkła. Szkło stało się pożądanym medium w szerokim obszarze sztuk plastycznych. W świecie polskiego współczesnego szkła artystycznego, coraz bardziej zdominowanym przez artystki, pokazane na wystawie szkła prezentują kierunki męskich poszukiwań w przekraczaniu granic materii.
Zaprezentowano obiekty przynależne do techniki tradycyjnej grawerki, ale wykorzystanej w nowy sposób, kompozycje przestrzenne wykonane w bryłach szkła z użyciem diamentowych tarcz i wierteł. Pojawił się klasyczny witraż połączony ze współczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, kompozycje tkane szkłem. Są przykłady technik slumpingu i fusingu, dzięki którym można wykonać półprodukty do dalszej obróbki, które później mogą stać się niezależnymi obiektami lub częściami instalacji, a także wykorzystanie zgrzewanego włókna szklanego - najnowszego procesu technologicznego zastosowanego w szkle artystycznym.
Wystawa zrealizowana została przez Muzeum Sztuk Użytkowych, Oddział Muzeum Narodowego w Poznaniu we współpracy z Akademią Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu. Uczelnia od siedemdziesięciu lat, jako jedyna wyższa szkoła artystyczna w Polsce, kształci w dziedzinie szkła artystycznego. Większość z artystów uczestniczących w wystawie z niej się wywodzi, chociaż w projekcie biorą udział również twórcy, dla których szkło nie było podstawą ich studiów, a do pozycji, którą osiągnęli dochodzili własnymi ścieżkami.
opr.sw
]]>Jerzy Chodurski, Andrzej Kucharski, Marcin Litwa, Wojciech Olech, Paweł Palewicz, Kazimierz Pawlak, Wojciech Peszko, Czesław Roszkowski, Stanisław Sobota, Witold Śliwiński, Konrad Tomaszewski, Tomasz Urbanowicz, Ryszard Więckowski, Adam Włodarczyk, Maciej Zaborski.
Artyści reprezentują różne pokolenia. To w większości twórcy już w pełni ukształtowani, ze znaczącym dorobkiem, uznani i prezentowani na całym świecie. Są w tym gronie jednak również artyści będący na początku swej drogi artystycznej. Uczestnicy wystawy nie tworzą formalnej grupy. Każdego z artystów cechuje bardzo indywidualne podejście do szklanego tworzywa. Łączy ich jednak pewien wspólny rys twórczości: moc, skala oraz siła wyrazu struktur, śmiałość eksperymentów i wirtuozerskie popisy technologicznych umiejętności, często wykraczające poza ramy tradycyjnie pojmowanej sztuki szkła. Szkło stało się pożądanym medium w szerokim obszarze sztuk plastycznych. W świecie polskiego współczesnego szkła artystycznego, coraz bardziej zdominowanym przez artystki, pokazane na wystawie szkła prezentują kierunki męskich poszukiwań w przekraczaniu granic materii.
Zaprezentowano obiekty przynależne do techniki tradycyjnej grawerki, ale wykorzystanej w nowy sposób, kompozycje przestrzenne wykonane w bryłach szkła z użyciem diamentowych tarcz i wierteł. Pojawił się klasyczny witraż połączony ze współczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, kompozycje tkane szkłem. Są przykłady technik slumpingu i fusingu, dzięki którym można wykonać półprodukty do dalszej obróbki, które później mogą stać się niezależnymi obiektami lub częściami instalacji, a także wykorzystanie zgrzewanego włókna szklanego - najnowszego procesu technologicznego zastosowanego w szkle artystycznym.
Wystawa zrealizowana została przez Muzeum Sztuk Użytkowych, Oddział Muzeum Narodowego w Poznaniu we współpracy z Akademią Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu. Uczelnia od siedemdziesięciu lat, jako jedyna wyższa szkoła artystyczna w Polsce, kształci w dziedzinie szkła artystycznego. Większość z artystów uczestniczących w wystawie z niej się wywodzi, chociaż w projekcie biorą udział również twórcy, dla których szkło nie było podstawą ich studiów, a do pozycji, którą osiągnęli dochodzili własnymi ścieżkami.
opr.sw
]]>