Najdłuższy odcinek Wartostrady

Rozpoczęła się budowa nowego odcinka Wartostrady pomiędzy mostem Królowej Jadwigi a parkiem w Starym Korycie Warty (do schodów i pochylni). To najdłuższy z trzech odcinków Wartostrady, nad którymi aktualnie pracuje spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Najdłuższy odcinek Wartostrady
Najdłuższy odcinek Wartostrady

Tym razem przybędzie ok. 1,3 km trasy dla pieszych i rowerzystów. Dziś jest tam nieutwardzona ścieżka, po deszczu pojawia się błoto. Nowy odcinek Wartostrady będzie oświetlony, monitorowany, a także wyposażony w tzw. małą architekturę, czyli ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe. Budowa tego odcinka rozpoczęła się w rejonie mostu Królowej Jadwigi, od strony Wildy.

Po tej samej stronie rzeki powstaje krótszy odcinek Wartostrady od ul. Czartoria do mostu Chrobrego. Prace budowlane na tym fragmencie są najbardziej zaawansowane. Potrwają jeszcze do końca listopada i do tego czasu występować tam będą utrudnienia dla pieszych i rowerzystów, za które przepraszamy. Po oddaniu do użytku tego odcinka Wartostrady poznaniacy zyskają wygodne przejście pod mostem Chrobrego. Trzeci planowany odcinek wybudujemy przy Bramie Poznania ICHOT, tuż nad Cybiną. Ten fragment zostanie wyposażony w monitoring, oświetlenie i małą architekturę.

- Zakładamy, że wszystkie trzy odcinki będą gotowe wiosną przyszłego roku. W sumie to ponad dwa kilometry nowej, wygodnej trasy dla pieszych i rowerzystów. Oprócz budowy nowych fragmentów, wyposażamy także starsze odcinki Wartostrady w oświetlenie, monitoring i małą architekturę. Dzięki temu po zmroku jest bezpieczniej - mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie. Wyposażony w oświetlenie, kamery monitoringu, stojaki rowerowe i kosze na śmieci został właśnie odcinek po wschodniej stronie Warty, od kładki nad Cybiną do mostu Królowej Jadwigi.

Powstaną także punkty zliczania rowerów z pętlą indukcyjną (na odcinkach łączących most Rocha z ul. Czartoria oraz most Królowej Jadwigi z mostem Przemysła I). Mają dostarczyć dane, które pozwolą oszacować potrzebę inwestycji związanych z rozbudową sieci ścieżek pieszo-rowerowych w Poznaniu. W rejonie Mostu Rocha, Mostu Chrobrego oraz Dworca Garbary powstaną też trzy zadaszone, monitorowane parkingi dla 36 rowerów.

PIM