Rowery na BUS-pasach

Po przeprowadzeniu obserwacji ruchu na istniejących BUS-pasach oraz zebraniu opinii jednostek miejskich i policji Miejski Inżynier Ruchu zatwierdził projekty stałej organizacji ruchu dla BUS-pasów, na których dopuszczone będą także inne grupy pojazdów.

BUS-pas, ul. Garbary - grafika artykułu
BUS-pas, ul. Garbary

Zgodnie z nimi rowery, także elektryczne, w Poznaniu mogą poruszać się wyłacznie po BUS-pasach z dodatkowym napisem DOP w ciągu ulic: Kościelnej, Mostowej, Garbary i Opolskiej oraz na odcinku buspasa w ul. Bukowskiej między ul. Szylinga i ul. Gajową. Informują o tym znaki drogowe BUS-pas z napisem DOP i z tabliczką, na której znajduje sie ikonka roweru. Rowery nie mogą natomiast korzystać z pozostałych BUS-pasów z napisem DOP, które przeznaczone są, oprócz autobusów komunikacji publicznej, dla taksówek, autobusów, służb miejskich (w tym m.in. straży pożarnej, policji i pogotowia ratunkowego), pojazdów elektrycznych oraz motocykli i motorowerów. Wyjątkowo zakaz ruchu motocykli, m.in. ze względu na bliskość szpitala, obowiązuje na BUS-pasie na ul. Garbary.
W przypadku torowisk z napisem BUS (np. ul. Grunwaldzka pomiędzy Roosevelta i Szylinga oraz Dąbrowskiego pomiędzy Szpitalną a Przybyszewskiego) wspólnie z tramwajami mogą poruszać wyłącznie autobusy komunikacji publicznej.
W przestrzeni miejskiej istnieje kilkadziesiąt śluz autobusowych i pasów dojazdowych do przystanków autobusowych. Te miejsca także wyposażono jedynie w oznakowanie BUS, zatem służą one wyłącznie autobusom komunikacji publicznej.

Stosowne oznakowanie zacznie pojawiać się na poznańskich ulicach latem tego roku.