Garbary Office Center

Garbary Office Center to obiekt biurowo-mieszkalno-handlowy, którego budowę rozpoczęto w lipcu 2006 r. na skrzyżowaniu ulic Garbary i Solnej. Budynek, pomimo że jest zaprojektowany jako jedna bryła, podzielony został na dwie części, połączone ze sobą w kształcie podkowy: część A od strony ul. Grochowe Łąki i Garbary będzie posiadała funkcje mieszkalne, apartamentowe, o powierzchni całkowitej 19,7 tys. m², część B - obejmie przeznaczone na nowoczesne biura pomieszczenia od strony ul. Solnej, o powierzchni 16,4 tys. m². Powierzchnia całkowita budynku wyniesie ponad 36 tys. m². Budynek A będzie posiadał 8 kondygnacji, w tym jedną podziemną, budynek B - 9, w tym 3 podziemne. Pod obiektem zaprojektowano parking podziemny - pod częścią biurową (B) 3-poziomowy na 160 miejsc, a pod częścią mieszkalną (A) -2-poziomowy na 94 miejsca. Parking przeznaczony będzie wyłącznie dla mieszkańców i najemców biur. Wewnątrz budynku planuje się kwadratowy dziedziniec z małą architekturą, wspólny dla budynku biurowego i mieszkalnego. W części apartamentowej znajdować się będą 154 atrakcyjne mieszkania o pow. od 40 do 100 m², w całości przeznaczone do sprzedaży. Na parterze zaplanowano funkcje handlowe. Będą to usługi dedykowane, głównie bankowe i ubezpieczeniowe. Autorem projektu jest pracownia architektoniczna Klimaszewska i Biedak. Przeszklony budynek o 6 i 7 kondygnacjach nadziemnych, będzie rzadkim w Poznaniu przykładem wysokiego obiektu narożnikowego."Projekt fasady łączy nowoczesne proporcje z dużymi oknami z klasycznymi elementami i materiałami. Budynek zachowa charakter części północno-wschodniej Starego Miasta, będąc jednocześnie symbolem jej modernizacji. Obiekt został zaprojektowany w sposób neutralny, bez zbędnej ornamentacji. Jest nowoczesny, a przez to, że jest przeszklony będzie odbijać światło, jednocześnie nie "zagracając" skrzyżowania. Wypełni je - ale w sposób neutralny - stanowiąc efektowną bramę wjazdową do ścisłego centrum miasta" - mówi Paweł Posadzy - doradca biznesowy firmy Regional Polska sp. z o.o., która jest inwestorem obiektu. Szacunkowy koszt inwestycji to 22 mln euro. Głównym najemcą obiektu została duńska spółka Carlsberg, która od października 2006 r. otworzyła w Poznaniu Centrum Usług Finansowych, świadczące usługi księgowe na rzecz krajowych i europejskich spółek firmy. Na parterze obiektu, od strony ulicy Solnej otwarty zostanie flagowy pub Carlsberga. Zakończenie prac planuje się na koniec I kwartału 2008 r. (ab)

sieci społecznościowe