Bielskie laury dla chóru Dysonans

Chór Kameralny Dysonans kierowany przez Magdalenę Wdowicką-Mackiewicz zdobył pierwsze miejsce i Złoty Dyplom w kategorii chórów mieszanych na Międzynarodowym Festiwalu Chórów Gaude Cantem im K. Fobera w Bielsku-Białej. Chór tworzą absolwenci i studenci poznańskich szkół wyższych.

Najlepszy dyrygent - grafika artykułu
Najlepszy dyrygent

Poza pierwszym miejscem chór przywiózł z festiwalu dwie inne nagrody:
- Puchar i nagrodę ufundowaną przez Biskupa Ordynariusza Diecezji Bielsko -Żywieckiej Tadeusza Rakoczego za najciekawszą interpretację utworu o charakterze sakralnym (chór wykonał utwór Alessandro Scarlattiego pt. "Exultate Deo").
- Puchar i nagrodę ufundowaną przez Prezesa FIAT-GM Powertrain Polska za najbardziej interesujące wykonanie utworu kompozytora polskiego (chór wykonał utwór Romualda Twardowskiego pt. "O radości").
Dyrygent - Magdalena Wdowicka-Mackiewicz, otrzymała Puchar i nagrodę Rektora Akademii Muzycznej w Katowicach dla najlepszego dyrygenta festiwalu.
Chór Kameralny Dysonans, działający przy Stowarzyszeniu Promocji Kultury CANTAMEN, tworzą absolwenci i studenci poznańskich szkół wyższych. Próby zespołu odbywają się w gościnnych murach Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa Poznaniu, z którą chór współpracuje od trzech lat.
Dr hab. Magdalena Wdowicka-Mackiewicz, kierownik artystyczny zespołu, jest dwukrotną laureatką Ogólnopolskiego Konkursu Dyrygentów Chóralnych. Wykłada na Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej i Muzyki Kościelnej Akademii Muzycznej im. I.J.Paderewskiego w Poznaniu.
Chór stale koncertuje w Poznaniu i Wielkopolsce. Rocznie wykonuje kilkanaście koncertów o bardzo zróżnicowanym repertuarze. Odbył też kilka podróży zagranicznych do Niemiec, Francji, Włoch, Szwecji i Szwajcarii, gdzie brał udział w wielu konkursach i festiwalach.
"Gaude cantem", czyli "ciesz się pieśnią" - taką nazwę wybrali w 1996 r. pomysłodawcy i organizatorzy nowej imprezy chóralnej.
Miejscem pierwszych edycji festiwalu był Oświęcim, a uczestniczyły w nim zespoły działające na terenie bielskiego oddziału PZChiO oraz Zaolzia, a także chóry ze Słowacji, Węgier, Czech i Niemiec. W 1999 r. Gaude Cantem przeniesiono do Bielska-Białej, wzbogacając imprezę o koncerty popołudniowe organizowane w różnych miejscowościach powiatu bielskiego. W tym samym roku po raz pierwszy przeprowadzono konkurs chórów, początkowo o krajowym zasięgu a od 2005 roku międzynarodowym. Od 2006 roku do grona organizatorów dołączyła Katedra Chóralistyki Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach a rok później honorowy patronat nad festiwalem objął Wojciech Kilar, co znacznie podniosło prestiż imprezy.