Europejski sukces studentki UAM

Gabriela Jelonek, studentka II roku SUM na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna, na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM, zdobyła Europejską Nagrodę im. Karola Wielkiego dla Młodzieży.

Europejski sukces studentki UAM - grafika artykułu
Europejski sukces studentki UAM

Jury konkursu zdecydowało, że projekt "Erasmus evening", program Gabrieli Jelonek, emitowany w Radio Meteor UAM, jest najlepszym pomysłem spośród propozycji z 28 państw UE. Wyniki ogłoszono 23 maja podczas gali w Akwizgranie.

Zwycięzcy edycji 2017

I miejsce: Erasmus evening ("Wieczór z Erasmusem") - Polska

Erasmus evening to audycja radiowa dla młodych ludzi, którzy chcą uczyć się za granicą w ramach unijnego programu Erasmus+. Audycja była emitowana w języku angielskim na antenie studenckiego Radia Meteor na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Gośćmi programu byli polscy studenci uczący się za granicą i studenci zza granicy uczący się w Polsce. Audycja była poświęcona m.in. różnicom między uniwersytetami, szansom, jakie oferują, codziennemu życiu za granicą, temu jak i gdzie złożyć odpowiednie dokumenty, jak wybrać przedmioty lub jak znaleźć mieszkanie w obcym mieście.

II miejsce: Re-discover Europe ("Odkryj na nowo Europę") - Dania

"Re-discover Europe" to dwa wydarzenia, które zorganizowano 6 i 9 maja 2016 roku w Aalborg, znanym z eurosceptycznych postaw mieście na północy Danii. W pierwszym dniu ludzie o różnym pochodzeniu etnicznym przeszli ulicami miasta, niosąc flagi Unii Europejskiej. Na końcu pochodu znajdowała się wielokulturowa wioska, gdzie mieszkańcy mogli dowiedzieć się o bogactwie i zróżnicowaniu swojego miasta. 9 maja, z okazji przypadającego wtedy Dnia Europy, zorganizowano przemówienia o przyszłości Europy i imprezę uliczną.

III miejsce: Are we Europe ("Czy jesteśmy Europą") - Holandia

"Are we Europe" to platforma multimedialna, na której młodzi ludzie mogą umieszczać ich historie o tym, co to znaczy, być Europejczykiem. Jej twórcy uważają, że negatywny obraz Europy w mediach wymaga od młodych zaangażowania i zaproponowania nowego punktu widzenia na Europę.

Uczestnicy Konkursu mieli za zadanie stworzyć projekt mający propagować wzajemne zrozumienie na szczeblu europejskim i międzynarodowym, budzić wspólne poczucie europejskiej tożsamości i integracji oraz proponować młodym ludziom w Europie wzorce postępowania i dawać praktyczne przykłady współżycia Europejczyków jako jednej wspólnoty.