Muszkieterowie z Uniwersytetu Ekonomicznego

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, wychodząc naprzeciw potrzebom rynku oraz oczekiwaniom pracodawców, poszerza ofertę studiów podyplomowych o kolejne zajęcia z praktykami biznesu. W ramach współpracy Uczelni z Grupą Muszkieterów utworzone zostały innowacyjne studia podyplomowe "Zarządzanie sieciami handlowymi".

Muszkieterowie z Uniwersytetu Ekonomicznego - grafika artykułu
Muszkieterowie z Uniwersytetu Ekonomicznego

Handel to obecnie sektor odpowiadający za niemal 1/3 polskiej gospodarki. To także

prawie 2 mln miejsc pracy, a w obszarach powiązanych z handlem kolejne 1,6 mln - czyli ponad 1/4 ogółu zatrudnienia. Sklepy wielkopowierzchniowe odpowiadają w tej chwili za 50% wielkości sprzedaży artykułów spożywczych. Stąd też, ze względu na swoją wielkość i złożoną strukturę, sektor ten potrzebuje doświadczonej i dobrze wyszkolonej kadry zarządzającej.

- Jest to dogodny moment, by podnosić swoje kwalifikacje, gdyż branża handlowa to jedna z najlepiej rozwijających się i przyszłościowych gałęzi biznesu - mówi Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce. - Z doświadczenia wiem, jak dużą wartość w rozwoju tej branży mają odpowiednio przygotowani pracownicy - dodaje.

Program studiów podyplomowych "Zarządzanie sieciami handlowymi" na UEP został zaprojektowany tak, by zapewnić słuchaczom jak najlepsze przygotowanie do pracy w branży handlowej. Zajęcia prowadzone będą zarówno przez doświadczonych wykładowców z UEP, jak i specjalistów z Grupy Muszkieterów, którzy podzielą się ze studentami swoim doświadczeniem zawodowym.

- Bliska współpraca pomiędzy uczelniami i biznesem to działania praktykowane przez najlepsze uniwersytety ekonomiczne na świecie. Tym tropem od wielu lat podąża również Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu - mówi dr Bartłomiej Pierański, koordynator studiów podyplomowych "Zarządzanie sieciami handlowymi" na UEP. - Podczas zajęć w ramach nowych studiów podyplomowych na naszej Uczelni studenci zyskają dostęp do unikatowego połączenia najnowszej wiedzy z zakresu szeroko rozumianego zarządzania sieciami handlowymi z praktyczną wiedzą w tym zakresie w postaci m.in. laboratoriów i case studies - wyjaśnia dr Bartłomiej Pierański.