Studenci z UAM i UEP światowymi zwycięzcami GOMAC 2018

Po zwycięstwie w Europie przyszedł czas na triumf światowy. Drużyna studentów w składzie: kapitan - Mateusz Halicki (AIR/UEP), Dawid Śliwiński (TK/UAM), Sebastian Jastrzębski (TK/UAM) i Aleksander Kempa (TK/UAM) pod opieką dra Wojciecha Czarta (UAM) zwyciężyła w Global Online Marketing Academic Challenge (GOMAC) 2018. Kilka dni temu poznańska drużyna wygrała rywalizację w Europie, dzięki czemu zakwalifikowała się do finału światowego.

Studenci z UAM i UEP światowymi zwycięzcami GOMAC 2018 - grafika artykułu
Studenci z UAM i UEP światowymi zwycięzcami GOMAC 2018

Studenci, którzy biorą udział w konkursie przygotowują i przeprowadzają trzytygodniową kampanię marketingową online dla rzeczywistej firmy, konkurując na rzeczywistym rynku oraz ponoszą rzeczywiste koszty bez górnego limitu budżetu narzuconego przez regulamin konkursu.

Poznańska drużyna przeprowadziła kampanię dla serwisu Ogarniamprad.pl Sp. z o.o., który oferuje platformę aukcyjną umożliwiającą w czasie rzeczywistym licytowanie cen energii w ramach grupowych aukcji odwrotnych. Podczas konkursu studenci przygotowali m.in. raporty: Pre-Campaign, Post-Campaign oraz Google Data Studio.

W tym roku w konkursie GOMAC mogli wziąć udział tylko studenci pod opieką profesorów zrzeszonych w społeczności Global Online Marketing Academics (GOMA), która patronuje GOMAC. Członkami GOMA jest ponad stu profesorów marketingu internetowego i technologii online z całego świata. M.in. są to członkowie Google OMC Global Academic Panel oraz profesorowie z GOMC Academics. W GOMAC 2018 wzięli udział studenci z najlepszych uniwersytetów, którzy w poprzednich latach zajmowali pierwsze pozycje w świecie i regionie, w finałowym Top 5, czy półfinałowym Top 15 GOMC.

Tymczasem studenci już rozpoczęli przygotowania do udziału w GOMAC 2019 w ramach zajęć z marketingu internetowego prowadzonych przez dra Czarta na Wydziale Fizyki UAM dla kierunków Technologie Komputerowe (TK) i Aplikacje Internetu Rzeczy (AIR - kierunek prowadzony wspólnie przez UAM i Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu (UEP)). Siedmioosobowy zespół GOMAC 2019 przygotuje i poprowadzi kampanię online dla niemieckiej firmy IBS GMBH GEO-CAD, oferującej system rezerwacji noclegów dla pracowników, m.in. w Polsce i Niemczech (Monteurzimmerguru.de i Hotel-Pracowniczy.pl).