Przebudowa torowiska na ulicach Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956r.

Wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) został złożony w Urzędzie Miasta Poznania.  Po jego otrzymaniu będzie można rozpocząć postępowanie przetargowe, które wyłoni wykonawcę przebudowy fragmentu torowiska na ulicach Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku.

Poglądowe wizualizacje przebudowy torowiska na ulicach Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. - grafika artykułu
Poglądowe wizualizacje przebudowy torowiska na ulicach Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r.

Inwestycja obejmuje przebudowę fragmentu wyeksploatowanego już torowiska tramwajowego  na ulicach Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r., na odcinku od skrzyżowania Wierzbięcic z ul. ks. Jakuba Wujka do skrzyżowania ul. 28 Czerwca 1956 r. z ulicami Kilińskiego i Krzyżową.

- Dzięki inwestycji ma powstać torowisko o nowoczesnych parametrach technicznych i technologicznych, pozwalających na osiągnięcie odpowiedniej trwałości i stabilności - mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. - Zwiększy się bezpieczeństwo i komfort podróżowania, a poprzez ograniczenie emisji drgań i hałasu także jakość życia osób mieszkających w pobliżu trasy. Ponadto infrastruktura przystankowa zostanie przebudowana ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnościami.  

W ramach inwestycji planuje się m.in. przebudowę istniejącej i budowę nowej sieci trakcyjnej, modernizację istniejących oraz budowę nowych przystanków tramwajowych, autobusowych i tramwajowo-autobusowych (w tym wspólnego węzła przesiadkowego w rejonie rynku Wildeckiego). Przebudowana również będzie infrastruktura drogowa. Powstaną nowe instalacje teletechniczne, w tym miejskiego monitoringu wizyjnego i systemu dynamicznej informacji pasażerskiej oraz parkingi Bike&Ride.

- Po otrzymaniu wnioskowanej decyzji realizująca inwestycję spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie będzie mogła ogłosić postępowanie na wykonanie prac - wyjaśnia Jan Gosiewski. - Ogłoszenie przetargu planowane jest jeszcze w tym roku, natomiast rozpoczęcie prac budowlanych w 2020 roku.

Efektem przebudowy będzie powstanie nowoczesnej i przyjaznej infrastruktury, ale także poprawa sprawności komunikacyjnej systemu tramwajowego, co ma bezpośrednie przełożenie na wzrost konkurencyjności tego właśnie środka transportu.

Więcej o inwestycji na stronie ZTM Poznań