Testowano hybrydowe ciężarówki

Od marca br. trwają testy ciężarówek z dwoma napędami:

  1. silnikiem Diesla

  2. i napędem elektrycznym.

Celem projektu, przeprowadzonego we Włoszech, było przetestowanie pojazdów w rzeczywistych warunkach pracy kurierskiej.

Testy są elementem autorskiego programu proekologicznego TNT "Planet Me", którego celem jest ograniczanie emisji CO 2 , m.in. poprzez zastąpienie elektrycznymi pojazdami ciężarówek z silnikami diesla. Rozwój alternatywnych napędów we współpracy z producentami samochodów jest jednym z kluczowych założeń programu. TNT jest właścicielem największej na świecie floty elektrycznych ciężarówek - ponad 100. Samochody te wykorzystywane są w działalności operacyjnej firmy na trzech kontynentach: w Europie, Azji i Australii. Znaczną część "zielonej floty" TNT stanowią 7,5 tonowe ciężarówki marki Newton, zasilane bateriami. TNT stopniowo zastępuje nimi pojazdy z silnikiem diesla w Wielkiej Brytanii.

Wg danych TNT, pozwoli to zapobiec emisji 1 299 000 kg CO 2 do atmosfery. W Turcji firma włączyła do floty model Hondy z silnikiem hybrydowym. W Australii wprowadzono pojazdy hybrydowe, które - w porównaniu z samochodami z silnikiem diesla - emitują do atmosfery mniej CO 2 (o 14%) oraz podtlenku azotu (o 50%).

W Holandii, Indiach i Niemczech, firma testuje pojazdy napędzane biopaliwami, gazem biologicznym oraz wodorem. Działania TNT docenili eksperci, przyznając firmie w 2008 roku pierwsze miejsce w Dow Jones Sustainability Index (DJSI) - światowym rankingu efektywności zarządzania, obejmującym wiodące korporacje świata, bazujące na modelu zrównoważonego rozwoju.