Radny zwraca się z pytaniem o zasadność "prowizorycznej reklamy", umieszczonej na frontowej fasadzie (od strony ul. Św. Marcin) Centrum Kultury ZAMEK oraz jednocześnie z wnioskiem o jej demontaż. "Zamek Cesarski jest zabytkowym budynkiem znajdującym się w ścisłym centrum Poznania - obszarze objętym szczególną ochroną wynikając a z uchwały krajobrazowej" - argumentuje Andrzej Prendke. W jego ocenie tak znakomita instytucja jak CK ZAMEK może reklamować się w inny sposób niż poprzez baner na zabytkowej budowli.
Instytucja w odpowiedzi informuje, że flagi umieszczone na fasadzie dawnego zamku cesarskiego nie stanowią prowizorycznej reklamy, lecz informują o tym, iż w gmachu mieści się Centrum Kultury ZAMEK oraz Kino Pałacowe. Jest to jedyna i uzgodniona z Biurem Miejskiego Konserwatora Zabytków forma informacji o działalności instytucji kultury w obiekcie. Właśnie ze względu na zabytkowy charakter budowli, nie są stosowane żadne inne nośniki informacyjne czy reklamowe, które stanowiłyby trwałą interwencję w mury gmachu. Tego rodzaju flagi, będące standardowym formatem informacji, stosowane są w bardzo wielu renomowanych instytucjach mieszczących się w zabytkowych budynkach, w wielu miastach na świecie, np. w National Gellery i Tate Britain w Londynie, czy Metropolitan Museum w Nowym Jorku.
oprac. red.