Radny w interpelacji zapytał m.in. kiedy powstanie ul. Nowa Stoińskiego na przedłużeniu ul. Hilczer-Kurnatowskiej. To główna droga, która w planach połączy wszystkie sześć pól inwestycyjnych PTBS, jednocześnie ma łączyć również ten obszar z ul. Naramowicką oraz "Nową Naramowicką", czyli al. Praw Kobiet, a także ulicą zwaną jako "Mleczarska".
Wskazał również ulicę Rubież na odcinku od Ronda Moraczewskich do ul. Juranda. Jak pisze radny, droga prowadząca do Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego jest w fatalnym stanie technicznym i na sporym odcinku jest drogą gruntową. W interpelacji zadał także pytanie o ul. Czarnucha i "ulicę zwyczajowo zwaną Mleczarską" oraz ul. Sielawy. Radny Sowa zapytał także o planowaną infrastrukturę "społeczną" i sportową w tym rejonie miasta pisząc "Czy Miasto widzi potrzebę budowy szkoły podstawowej oraz przedszkoli dla dzieci z tego obszaru Poznania? Jakie działania podejmie Miasto, by zapewnić infrastrukturę sportowo-rekreacyjną na tym obszarze?
Odpowiedzi, uzupełnionej dokumentami planistycznymi, udzielił wiceprezydent Mariusz Wiśniewski, który napisał m.in.:
- W planie finansowym Zarządu Dróg Miejskich i w Wieloletniej Prognozie Finansowej nie ma zapisanych środków na budowę ul. Rubież, na odcinku od ul. Czarnucha do ul. Juranda. Obecna sytuacja finansowa Miasta oraz perspektywy finansowe dla samorządu wskutek wejścia w życie "Polskiego Ładu", nie dają możliwości na realizację tej inwestycji w bliższej perspektywie. Wstępnie szacowane koszty budowy ul. Rubież to 15 mln zł,
- Budowa ulicy Czarnucha oraz ulicy ,,Mleczarskiej'' jest przedmiotem prowadzonych przez Zarząd Dróg Miejskich negocjacji zapisów umowy partycypacyjnej z inwestorami zewnętrznymi - Murapol Real Estate S.A., PREMIUM PROPERTIES 5 Sp. z o.o. oraz ATAL S.A., którzy będą realizować pierwszy etap rozbudowy terenu wschodnich Naramowic,
- Odtworzenie chodnika w ul. Sielawy na odcinku od przystanku autobusowego do projektowanej drogi 9 KD-D negocjowane jest z inwestorem - spółką Murapol, do realizacji w ramach umowy partycypacyjnej. W kwestii odtworzenia jezdni (warstwy ścieralnej) w ul. Sielawy prowadzone są rozmowy z inwestorem - spółką Echo Investment. Budowa oświetlenia w ul. Sielawy nie jest przewidziana do realizacji przez inwestorów.
Na pytanie o sprawę obsługi komunikacyjnej wiceprezydent odpowiedział: "W ramach zadania inwestycyjnego ZTM/P/021 "Budowa trasy tramwajowej od Pętli Wilczak do Naramowic w Poznaniu", aktualnie opracowywana jest dokumentacja projektowa (m.in. projekt budowlany i wykonawczy) pn. "Budowa przystanków i pętli autobusowej w ciągu ul. Karpia", powierzona Inwestorowi Zastępczemu - Poznańskie Inwestycje Miejskie sp. z o.o., wraz z kosztorysem inwestorskim. Obecnie brak jest harmonogramu dla wykonania powyższego zadania. Jego realizacja uzależniona będzie od dostępnych środków finansowych w budżecie Miasta Poznania".
- Dla obszaru obejmującego wschodnią część Naramowic zapewnione są obecnie niezbędne miejsca organizacyjne dla dzieci przedszkolnych i szkolnych. W ostatnich latach przeprowadzono na tym obszarze następujące inwestycje oświatowe: rozbudowa i modernizacja Szkoły Podstawowej nr 48 przy ul. Sarmackiej, budowa Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 9 przy ul. Umultowskiej, która spowodowała zmniejszenie liczby uczniów w Szkole Podstawowej nr 60 przy ul. Boranta, powiększenie przestrzeni Przedszkola nr 16 przy ul. Sarmackiej - wyjaśnił wiceprezydent Wiśniewski. Dodał jednak, że w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla obszaru Naramowic w rejonie ulic: Rubież i Sielawy oraz linii kolejowej relacji Zieliniec - Kiekrz w Poznaniu, zarezerwowana jest funkcja usług oświaty przeznaczona na zaspokojenie potrzeb w zakresie wychowania przedszkolnego oraz realizacji obowiązku szkolnego.
oprac. szym
Zobacz więcej: