grafika z logotypem Biuletynu Miejskiego

Biuletyn Miejski

Promocja już teraz

- Konieczne jest zaplanowanie już dziś, a potem systematyczne realizowanie strategii promocyjnej zachęcającej do odwiedzenie centrum Poznania - mówi Andrzej Rataj, radny miejski, a także przewodniczący Rady Osiedla Stare Miasto, która wzywa do podejmowania już teraz działań promocyjnych wyremontowanego centrum Poznania.

Fot. Rada Osiedla Stare Miasto - grafika artykułu
Fot. Rada Osiedla Stare Miasto

Remonty na Starym Mieście, od Starego Rynku po Kaponierę wpływają na funkcjonowanie i sytuację finansową mieszkańców, przedsiębiorców i właścicieli nieruchomości. W ostatecznym kształcie nowa infrastruktura ma poprawić jakość życia i prowadzenie biznesu w centrum Poznania. Żeby tak było, konieczne jest jednak zaplanowanie projektów promocyjnych adresowanych do różnych grup i aktywna współpraca władz miasta z lokalną społecznością. O podjęcie już teraz działań promocyjnych wnioskuje do prezydenta Jacka Jaśkowiaka Rada Osiedla Stare Miasto i lokalne koalicje mieszkańców. Przedsiębiorcy borykają się ze skutkami ograniczeń epidemicznych i gwałtownego skoku opłat za media, ale wpływ na przychody ma także znaczące ograniczenie osób przybywających na Stare Miasto. Restauratorzy podejmują spontaniczne działania promocyjne, próbując znaleźć atuty rozkopanego centrum, funkcjonują tu także społeczne inicjatywy: na Św. Marcinie, Garbarach czy Placu Wolności.

- Wszyscy czekamy na zakończenie remontów ograniczających funkcjonowanie biznesu czy gastronomii ale też musimy pamiętać, że życie, wyjątkowy klimat miasta nie powrócą nagle po otwarciu wyremontowanych arterii - mówi Andrzej Rataj, przewodniczący Rady Osiedla Stare Miasto i radny miejski. - Konieczne jest zaplanowanie już dziś, a potem systematyczne realizowanie strategii promocyjnej zachęcającej do odwiedzenie centrum Poznania, podkreślania atutów odnowionej przestrzeni - dodaje.

W uchwale Rady Osiedla Stare Miasto radni wnioskują o przeprowadzenie nowoczesnej, sprawnej atrakcyjnej, całościowej i spójnej kampanii promocyjnej Starego Miasta, skierowanej w szczególności do mieszkańców Poznania i Wielkopolski, a także organizacji zajmujących się ruchem turystycznym, w celu promocji walorów Starego Miasta oraz promocji działalności podmiotów funkcjonujących na Starym Mieście. Trwające modernizacje i przebudowy mają zostać zrealizowane do końca 2023 roku. Oznacza to, że już wcześniej powinny zostać zaplanowane i systematycznie realizowane działania promocyjne, z atrakcyjnym otwarciem oraz zaproszeniem poznaniaków i gości z całego świata do zrewitalizowanego historycznego centrum wyjątkowego miasta. Należy to także uwzględnić w projekcie budżetu miasta, tak jak zrobiono to m.in. z planowanym startem Tour de Pologne z Poznania.

Rada Osiedla Stare Miasto od dawna wspiera lokalnych przedsiębiorców w ramach projektu Dobry Sąsiad. Radni wyróżniają tu m.in. tych przedsiębiorców, którzy swoimi działaniami tworzą dobry klimat. - Kampania promocyjna powinna być istotnym wsparciem ze strony władz Poznania. Propozycja przeprowadzenia takich działań jest nawiązaniem do postulatów strony społecznej - mówi Maria Sokolnicka Guzek, przewodnicząca Stowarzyszenia Plac Wolności.

oprac. red.