Pod interpelacją podpisali się radni wybrani z okręgów wyborczych obejmujących m.in. Naramowice i Winogrady: Małgorzata Dudzic-Biskupska, Grzegorz Ganowicz (przewodniczący RMP), Artur Gorwa, Maria Lisiecka-Pawełczak, Paweł Matuszak, Halina Owsianna, Przemysław Polcyn, Małgorzata Woźniak, Paweł Sowa.
"Z rozczarowaniem przyjęliśmy decyzję ZTM odnośnie układu komunikacyjnego na Naramowice. W naszej opinii zaproponowane linie tramwajowe i autobusowe nie wykorzystują potencjału nowego odcinka trasy tramwajowej oraz rozmijają się z potrzebami mieszkańców wyrażonymi w opiniach rad osiedli" - tak rozpoczyna się interpelacja radnych. Dalej prezentują oni kompleksową propozycję układu komunikacyjnego dla Naramowic, który uwzględnia również potrzeby obszaru Winograd, obsługiwanych przez trasę tramwajową z pętli Połabska. Propozycja uwzględnia szerszą perspektywę, w której za parę lat uda się zrealizować drugi etap tramwaju naramowickiego (Wilczak - Małe Garbary), co pozwoli przeprowadzić daleko idące zmiany w sieci autobusowej, ale utrzymać docelowe kierunki linii tramwajowych, po to by mieszkańcy mogli wykorzystywać je do codziennego funkcjonowania. Radni wnioskują również o zaprzestanie praktyki "przerzucania" linii na różne strony miasta, jak ma to miejsce obecnie z linią tramwajową nr 3. "Nie możemy dopuszczać do sytuacji, w której występuje brak stałości tras tramwajowych" - podkreślają radni.
Propozycja zawarta w interpelacji wykorzystuje potencjał całego układu, opierając się na zasadzie dowożenia liniami autobusowymi pasażerów do linii tramwajowych. W tym celu radni proponują uruchomienie trzech nowych obszarów miasta, które zyskają dostęp do tramwaju oraz lepszej komunikacji autobusowej.
Szczegółowy opis koncepcji komunikacyjnej przedstawionej przez radnych oraz mapa - w poniższym załączniku.
oprac. red.