grafika z logotypem Biuletynu Miejskiego

Biuletyn Miejski

Wiaty przystankowe na trasie "za tramwaj"

Radna Małgorzata Dudzic-Biskupska złożyła interpelację związaną z remontem trasy PST, który rozpoczął się 1 sierpnia. Dotyczyła ona zamontowania wiat na przystankach obsługujących linię "Za tramwaj" w czasie remontu trasy PST. Wiceprezydent Mariusz Wiśniewski poinformował, że wiaty pojawiły się na pięciu przystankach.

MPK informuje kierowców o zwiększeniu ruchu autobusów - grafika artykułu
Przystanek autobusowy w dniach poprzedzających rozpoczęcie remontu trasy PST, fot. JB

W interpelacji złożonej 18 lipca radna zwróciła uwagę, że przystanki autobusowe:

  • Szymanowskiego, od strony ul. Szeligowskiego.
  • Szeligowskiego I, identyfikator przystanku: SZNZ01
  • Szeligowskiego I identyfikator przystanku: SZNZ02
  • Kurpińskiego, identyfikator przystanku: KURP03
  • Kurpińskiego przy ul Księcia Mieszka I w stronę miasta,
  • oba (w obu kierunkach) przystanki na wysokości przystanku PST Lechicka Poznań Plaza. 

nie mają ani jednej wiaty dla pasażerów oczekujących na autobusy kursujące na linii "Za tramwaj". - Nawet w godzinach szczytu, przy deklarowanych (przez MPK - przyp. red.) 4 minutach czekania na kolejny autobus, w przypadku dzieci, osób chorych, a także osób w podeszłym wieku, możliwość ochrony przez wiatrem, słońcem, a także deszczem czy śniegiem (zastępcza linia za tramwaj ma funkcjonować minimum do wiosny włącznie) wydają się absolutnym minimum - stwierdziła radna.

Zauważyła też, że przy przewidywanym obłożeniu linii "za tramwaj" na poziomie 6 tys. osób w godzinach szczytu, jedna wiata to za mało, by pasażerowie mogli się schronić w przypadku niekorzystnej pogody. Radna poprosiła o zamontowanie dwóch wiat, na przystankach, na których jest na to miejsce. - Proszę również o sprawdzenie, a następnie zamontowanie ławeczek lub innej małej architektury, która pozwoli osobom oczekującym na tramwaj usiąść - szczególnie dotyczy to osób starszych oraz dzieci - dodała.

Odpowiedzi udzielił odpowiedzialny m.in. za komunikację miejską wiceprezydent Mariusz Wiśniewski. Wyjaśnił, że Zarząd Transportu Miejskiego, podczas planowania zamknięcia trasy PST i przygotowań do uruchomienia autobusowej komunikacji zastępczej, przeanalizował potoki pasażerskie i zapotrzebowanie na infrastrukturę przystankową. We współpracy z  Międzynarodowymi Targami Poznańskimi, następujące przystanki wyposażono w wiaty przystankowe:

  • Aleje Solidarności kier. Os. Sobieskiego,
  • Kurpińskiego kier. Os. Sobieskiego,
  • Lechicka Poznań Plaza kier. centrum miasta,
  • Szeligowskiego I kier. centrum miasta,
  • Szymanowskiego kier. centrum miasta.

- Ponadto, wszystkie przystanki autobusowe, które będą obsługiwane przez komunikację zastępczą, zostały sprawdzone pod kątem dodatkowego doposażenia w kosze na śmieci i ławki wolnostojące - napisał wiceprezydent Mariusz Wiśniewski. - Zarząd Transportu Miejskiego będzie na bieżąco monitorował ruch pasażerski i w miarę konieczności dokonywał zmian lub korekty w wyposażeniu przystanków o kolejne elementy infrastruktury - dodał.

oprac. szym