grafika z logotypem Biuletynu Miejskiego

Biuletyn Miejski

Promocja miasta w budżecie

W przyszłym roku na promocję Poznania wydamy mniej. Tak wynika z planu budżetu przedstawionego radnym z Komisji Promocji Miasta i Relacji Zewnętrznych.

Stoisko Poznania na targach MIPIM w Cannes - grafika artykułu
Stoisko Poznania na targach MIPIM w Cannes

W 2022 roku na ten cel ma zostać przeznaczona kwota 5.667.078 zł, czyli o ponad milion mniej niż w roku obecnym. Jednym z dłużej omawianych punktów budżetu było 396 tys. zł, które mają zostać przeznaczone na udział przedstawicieli Poznania w Międzynarodowych Targach Nieruchomości i Inwestycji MIPIM w Cannes. Zastanawiano się, jakie realne korzyści przynoszą one miastu i czy można z nich zrezygnować. Jednak przedstawicielka Biura Obsługi Inwestorów przekonywała, że Poznań zyskuje bardzo dużo dzięki uczestnictwu w MIPIM.

- Bierzemy udział w targach od ponad 20 lat - mówiła Katja Lõžina. - Szereg różnych projektów inwestycyjnych udało się zrealizować dzięki targom MIPIM. Nie podpisujemy tam kontraktów, ale najważniejsze rozmowy czy inicjowanie projektów inwestycyjnych odbywało się właśnie MIPIM. 

Rozmawiano także o kwocie 530 tys. zł przeznaczonej na festiwale. Chodzi o festiwal Rzeźby Lodowej oraz o Festiwal Rzeźby Drewnianej. Radni dowiedzieli się, że ławki stworzone w czasie ostatniego Festiwalu Rzeźby Drewnianej zostały przekazane poznańskiemu Nowemu Zoo i już niedługo będzie można je tam zobaczyć.

Wśród wymienionych w budżecie inwestycji znalazło się m.in. 30 tys. zł na Ekomiasto, 220 tys. zł na promocję szkolnictwa wyższego i zawodowego oraz promocję rynku pracy, 20 tys. zł na obchody rocznic wydarzeń historycznych oraz 500 tys. zł na wsparcie promocji kongresów i wydarzeń ważnych dla miasta.

wi