grafika z logotypem Biuletynu Miejskiego

Biuletyn Miejski

Przystanki w kolejce do modernizacji

Radny Krzysztof Rosenkiewicz zapytał w interpelacji o możliwość modernizacji przystanków tramwajowych na trasie do pętli Piątkowska. Jest już w tej sprawie odpowiedź wiceprezydenta Mariusza Wiśniewskiego.

Fot. biuletyn.poznan.pl - grafika artykułu
Fot. biuletyn.poznan.pl

Radny Zwracał uwagę, że większość przystanków na tej trasie nie jest wyniesiona do wysokości umożliwiającej obsługę taborem niskopodłogowym. Są wśród nich przystanki intensywnie uczęszczane, w złym stanie nawierzchni, czy mające nawierzchnię ziemną.

Na interpelację odpowiedzi udzielił wiceprezydent Poznania Mariusz Wiśniewski. Modernizacja wskazanych w interpelacji przystanków jest uwzględniona w planach inwestycyjnych. Przystanki Klin są obecnie projektowane na zlecenie Zarządu Zieleni Miejskiej w ramach przygotowań do rewaloryzacji pasa zieleni w ciągu al. Wielkopolskiej. Zarząd Transportu Miejskiego rekomenduje przebudowę tych przystanków w ramach planowanej modernizacji torowiska na al. Wielkopolskiej. Dostosowania do potrzeb osób z niepełnosprawnościami wymagają również przystanki Sołacz, Uniwersytet Przyrodniczy, os. Winiary oraz obydwa przystanki na pętli Piątkowska.

Modernizacja torowiska na al. Wielkopolskiej od węzła Wielkopolska do ul. Żmudzkiej, wzdłuż ul. Winiary od ul. Wojska Polskiego do ul. Bonin oraz przejazdów przez al. Solidarności jest wstępnie planowana na 2021 rok. W ramach tych prac planowana jest także modernizacja przystanków. Skala inwestycji będzie jednak dostosowana do dostępnych środków finansowych. W 2016 roku przebudowano torowisko, sieć trakcyjną oraz przystanki (Bonin i Św. Leonarda) od ul. Bonin do al. Solidarności.

oprac. red.