Plakat

Uczę się być poetką - o studiach na kierunku "twórcze pisanie" w Wielkiej Brytanii

2016-04-06 ( środa )
Klub Dragon, ul. Zamkowa 3, Poznań

Fundacja Kultury Akademickiej zaprasza na spotkanie pt. "Uczę się być poetką - o studiach na kierunku twórcze pisanie w Wielkiej Brytanii". Odbędzie się rówież dyskusja i wieczór poezji angielsko-walijskiej, wystąpi brytyjska poetka Keely Laufer.

Keely Laufer ukończyła twórcze pisanie na uniwersytecie w Aberystwyth w Walii. Obecnie kontynuuje studia magisterskie w Norwich (University of East Anglia, UEA) na kierunku pisanie poezji. Jest stypendystką UEA Literary Festival Poetry Scholarship. Od kilku lat współpracuje z magazynem literackim "Poetry Wales", początkowo na stanowisku Student Ambassador, obecnie jako recenzentka i redaktorka. Zaangażowana jest również w projekt UNESCO Cultural Leadership Programme, w ramach którego zajmuje się m.in. organizowaniem warsztatów poetyckich dla młodzieży. Interesują ją także tłumaczenia i języki obce. Z uwagi na swoje polsko-rosyjskie korzenie uczy się rosyjskiego, a niedawno zaczęła poznawać też język polski. Będąc Brytyjką niebrytyjskiego pochodzenia, Keely porusza w swojej twórczości tematy związane z tożsamością kulturowo-językową. Kilka z jej wierszy opublikowano w magazynie "The Lampeter Review".

Podczas spotkania Keely opowie o studiach twórczego pisania na specjalności poezja w Wielkiej Brytanii. Na czym polegają takie kursy? Jak to jest uczyć się być poetą? Jakie perspektywy zawodowe mają absolwenci pisania poezji? Na spotkaniu poruszymy również kwestię społecznego oddziaływania poezji w Wielkiej Brytanii oraz relacji między poezją a polityką. Spotkanie będzie tłumaczone na język polski. Po dyskusji  zostaną zaprezentowane wiersze Keely oraz innych walijskich autorów piszących po angielsku wraz z polskimi tłumaczeniami.

Spotkanie odbędzie się z udziałem tłumacza.

Prowadzenie: Marta Klonowska

Sotkanie jest jednym z wydarzeń Festiwalu Kultury Walijskiej "Eisteddfod UAM"

Zobacz www.facebook.com/events/759587314142402/