Jeptha

Opis

oratorium w trzech aktach

libretto Thomas Morell

To już trzecie spotkanie Paula Esswooda z zespołem poznańskiej opery. Ten znakomity kontratenor kilka lat temu zamienił scenę na miejsce przy dyrygenckim pulpicie. Nie porzucił jednak repertuaru, w którym specjalizował się w czasie trwania solistycznej kariery. Wiadomo: Barok forever! Pamiętamy, że po prezentacji Juliusza Cezara w Egipcie entuzjazm widowni podobny był temu, który znamy z koncertów rockowych... a może ba-rockowych?

Na inaugurację sezonu 2021/2022 Paul Esswood przygotuje Jephthę. Delektując się kunsztem wokalnym znakomitych solistów, zaproszonych do wykonania dzieła Händla, poświęćmy też parę chwil orkiestrze poznańskiej opery. To niezwykłe, z jaką precyzją i wyczuciem potrafi oddać niuanse barokowej partytury, a jest to przecież zespół na co dzień wykonujący inny rodzaj muzyki.

Szczególnie polecamy tym, którzy lubią nastroić ucho na barokowe dźwięki, bo chyba nikt nie wątpi, iż barok jest dobry w każdej sytuacji.

materiały Teatru Wielkiego