Rozkład jazdy i zakup biletu poprzez telefon komórkowy

Zakup biletu poprzez telefon komórkowy możliwy jest poprzez dwa systemy moBILET oraz CallPay. Pierwsze rozwiązanie wymaga instalacji aplikacji na telefonie komórkowym, a także wymaga połączenia z Internetem, natomiast w przypadku CallPay pasażer musi jedynie aktywować i doładować swoje konto odpowiednią kwotą, a sam zakup biletu wykonywany jest poprzez połączenia na numery telefonów stacjonarnych.

Rozkłady jazdy ZTM Poznań, wraz z wyszukiwarką połączeń, dostępne są poprzez usługę m.jakdojade.pl, która wymaga od pasażera połączenia z Internetem. Dostęp do rozkładów jazdy MPK Poznań możliwy jest również poprzez aplikację Ginger oraz Ginger Blu (wersja dla osób niewidomych oraz słabo widzących). Instalacja aplikacji wymaga obsługi Javy w telefonie komórkowym i odbywa się poprzez połączenie WAP. Późniejsze korzystanie z rozkładów nie wymaga już połączenia z WAP. W chwili obecnej trwają wstępne rozmowy pomiędzy ZTM Poznań a twórcami aplikacji Ginger nad możliwością nawiązania współpracy i dołączenia do niej rozkładów jazdy wszystkich linii obsługiwanych przez ZTM.

W załączniku przedstawiamy Państwu zestawienie tabelaryczne dostępności poszczególnych systemów w telefonach komórkowych.

Załączniki

Ten artykuł ma więcej niż jedną stronę. Wybierz poniżej kolejną, żeby czytać dalej