Covid-19 - gdy bliski trafi do szpitala

Co zrobić, gdy ktoś bliski zachoruje na Covid-19 i trafi do szpitala im. J. Strusia? Gdzie szukać informacji o jego stanie, jak skontaktować się z lekarzami i w jaki sposób dostarczyć pacjentom potrzebne rzeczy? 

Zdjęcie przedstawia szpital im. J. Strusia widziany z lotu ptaka, na pierwszym planie główne wejście i parking - grafika artykułu
To, jaki numer telefonu należy wybrać, zależy od tego, na jaki oddział trafi pacjent

Chory, który przyjeżdża do szpitala im. J. Strusia, zwykle w pierwszej kolejności trafia na SOR - Szpitalny Oddział Ratunkowy. Tam przejmują go lekarze, którzy zapewniają pacjentowi pierwszą, niezbędną pomoc, a następnie decydują, na jakim oddziale powinien przebywać. To, jaki numer telefonu należy wybrać, aby poznać informację o stanie zdrowia pacjenta, zależy właśnie od tego, na jaki oddział on trafi. 

Najprostszym sposobem, by się tego dowiedzieć, jest telefon na rejestrację SOR: 61 873 93 46. Po podaniu imienia i nazwiska pacjenta personel dyżurujący jest w stanie szybko ustalić, gdzie przebywa chory. Następnie wystarczy zadzwonić bezpośrednio na odpowiedni oddział. Pełną listę z numerami telefonów wraz z godzinami udzielania informacji można znaleźć na stronie szpitala: szpital-strusia/wazne-informacje-covid

Choć terminy dyżurów telefonicznych są ustalone, pracownicy szpitala podkreślają, że priorytetem jest dla nich zawsze zdrowie i bezpieczeństwo pacjentów. W sytuacjach, gdy wszyscy na oddziale będą zajęci ratowaniem chorych, a lekarz dyżurujący będzie na pilnej interwencji - kontakt może być utrudniony. Dlatego specjaliści proszą o rozwagę - zwłaszcza, że zdarza się, że w sprawie jednego pacjenta tego samego dnia dzwoni kilka osób z rodziny.

- Jeśli to możliwe, dobrze jest, by kontaktowała się jedna wskazana przez pacjenta, upoważniona osoba z rodziny lub bliskich, która będzie następnie przekazywać informacje pozostałym krewnym, bliskim - tłumaczy Aneta Nowotarska- kierownik Działu Organizacyjno-Prawnego Wielospecjalistycznego Szpitala Miejskiego im. J. Strusia w Poznaniu. - W ten sposób można uniknąć sytuacji, w której dyżurujący lekarz odbiera kilka telefonów pod rząd, dotyczących tego samego pacjenta.

W każdej chwili można za to przynieść do szpitala rzeczy, które są potrzebne pacjentowi. Wystarczy je odpowiednio zapakować, podpisać (imię i nazwisko osoby chorej oraz oddział, na którym leży) i włożyć do pojemników, które ustawione są w pobliżu głównego wejścia do szpitala. Tak złożone przedmioty na bieżąco przekazywane są pacjentom.

Przypominamy również, że dla osób, które potrzebują wsparcia psychlogicznego w czasie pandemii, Miasto przygotowało bazę kontaktową. Znaleźli się w niej psychologowie, psychoterapeuci, psychiatrzy, pedagodzy i psychoedukatorzy gotowi do rozmowy telefonicznej czy wideorozmowy z  każdym, kto przeżywa trudności w związku z przedłużającą się pandemią. Można ją znaleźć tutaj: poznan.pl/wsparcie-psychologiczne-w-czasie-pandemii

AW